AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #1 Skrevet 29. desember 2015 Som tittelen sier: Hva tenker dere damer når dere blir bedt ut på en date? Jeg spør ettersom jeg har fått inntrykk av en del damer tror at når en mann ber dem ut, er mannen helt betatt av dama. For meg når jeg snakker med damer på nett er det ganske begrenset av hvor mange inntrykk jeg klarer få av en dame. Jeg kan chatte en lang stund med dem og se et par bilder av dem. Men det erstatter ikke de inntrykkene jeg får av å treffe en dame ansikt til ansikt. Praten går mye bedre når jeg treffer damene også. Har fått inntrykk av at en del av de damene jeg har datet har blitt sur/skuffet og sagt at jeg har bedt dem ut på falske premisser. Etter å datet er par damer fra land som USA, har jeg fått inntrykk av at dette landet har en litt mer avslappet holdning til dating. Disse damene var mest opptatt av å skape en god stemning for meg og henne, ved å virkelig delta i samtalene. Jeg kunne be damer ut på date der det å finne kjærligheten ikke nødvendigvis var det begge var ute etter. Ble til og med bedt ut av damer i USA. Kanskje det er bare jeg som har vært uheldig med damer her til lands, men for meg virker det som det er store forskjeller på disse landene. Dating her til lands virker mindre avslappet og mer stresset. Jeg har til nå bedt ut de damene jeg synes er hyggelig. Ikke nevnt at det er en date, men en kaffer eller et møte etc. Men bør jeg kanskje slutte med dette så jeg ikke blir beskyldt for å sende ut signaler om at jeg egentlig ønsker finne kjærligheten med disse damene? Anonymkode: 3c2db...6ba
Marie90 Skrevet 29. desember 2015 #2 Skrevet 29. desember 2015 Er mulig det handler om kultur. Jeg er norsk, men har bodd i utlandet (flere land) i flere år og ble bedt ut på en del dates. I Oslo er min erfaring at mange gutter kanskje nøler litt mer, og er nervøse for at ting skal bli for stivt, seriøst, dyrt el.l. Og som resultat ender de opp med noe halvveis, der de inviterer deg med et sted med flere mennesker, som ikke er eksplisitt en date. Så det går nok begge veier - mange menn tar dates ganske seriøst også, og er ganske nervøse når det skjer. I London, Paris og New York ble jeg bedt på en drink eller t.o.m. middag på første date med største selvfølge, og stemningen var løs og ledig. Synes du bare skal fortsette å be jenter ut - det er klart det ikke fungerer hver gang, men slik er det. Ingen liker å bli avvist. Forskjellen er at menn oftest opplever avvisning ved å få negativt svar eller null svar, kvinner opplever at de ikke får spørsmål om date nummer to. Jeg synes egentlig ikke hverken kvinner eller menn er "verre" når det kommer til avvisning, jeg har opplevd like ofte at menn takler det dårlig. Personlig synes jeg det viser mye selvtillit å be en jente på middag på første date. Men nå driver jeg heller ikke med nettdating og det er selvsagt noe helt annet når vi snakker om en fremmed. 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #3 Skrevet 29. desember 2015 Mine venninner og jeg har ikke den holdningen til første møte. Liker ikke engang å kalle det date. Dater er noe romantisk noe. Men har man bare chatta med en fyr, så er det for tidlig å forvente alt for mye også. Så et møte/treff over en kaffe eller en kort spassertur, er innafor. Og om dette er vellykket så kan man treffes et par ganger til før man drar på en skikkelig date. Ingen har skyhøye forventninger til et første møte med en man har chatta litt med. Men jeg har opplevd å ha umiddelbar kjemi via chatt og første møte endte opp som en date og det var full klaff - man holder alle dører åpne. Hadde på forhånd gitt beskjed om at vi møtes for en kaffe. Den kaffentreffen ble lang... veldig lang Anonymkode: efdd7...e0d
Cata Skrevet 29. desember 2015 #4 Skrevet 29. desember 2015 Strengt tatt har jeg aldri blitt bedt ut på noen date, men jeg tror nok jeg ville tenkt: "Hm, skal bli interessant å bli litt bedre kjent med han der." Dette forutsetter selvsagt at jeg hadde møtt fyren i en eller annen setting før daten så det ikke ble rene "blind date" opplegget og at jeg i utgangspunktet hadde syntes han virket som en OK fyr. Hadde det vært en jeg ikke hadde vært nysgjerrig på, i mangel av et bedre uttrykk, så hadde jeg sannsynligvis takket høflig nei til hele daten.
Silfen Skrevet 29. desember 2015 #5 Skrevet 29. desember 2015 Du vil ikke bli beskyldt for å sende ut signaler om at du ønsker noe mer enn pulings, er det slik å forstå?
avida30 Skrevet 29. desember 2015 #6 Skrevet 29. desember 2015 Jeg syns du har fått helt feil inntrykk, jeg tror du misoppfatter, for kan ikke se for meg at noen blir sur av å bli bedt ut på date så lenge du gjør det på en respektfull måte! Om en mann er så direkte at han ber meg ut på date, så tenker jeg "Jøss så hyggelig, dette er en trygg mann som vet at vi jenter liker det rett frem og ikke med subtile hintinger eller bare seksuelle bemerkninger for hookups" Det tenker jeg uavhengig om han er min type mann eller ikke, og en mann som ber meg ut på date har mye større sjanse for at jeg gir han en sjanse til tross for at han ikke er min type, enn enn mann som kanskje faktisk ER min type som bare prøver seg på andre, mer subtile måter, som foreksempel på byen. Ved å spørre damer du kjenner (som jeg går ut i fra du gjør, siden du allerede vet at de er hyggelige?) bare ut på en kaffe, så gir du ikke tydelig nok signal, det gjør både dama usikker på hva tanken din med det er, som igjen gir større sjanse for å si nei, og det viser ikke den samme målrettete selvsikkerheten , som også gir større sjanse for å si nei. Jeg syntes at hvis man virkelig er interessert i å date noen er det viktig å være tydelig, ellers havner man fort i vennesonen som er så å si umulig å komme seg ut av. Jeg kan ta kaffe flere ganger med en mannlig venn eller bekjent og syntes det er hyggelig, men så lenge han ikke sier rett ut at han ser på det som en date og vil date meg, så legger jeg ikke noe romantisk i det i det hele tatt. Kaffe tar jeg også med vennindene mine og foreldrene mine. Ja, avslag kan skje, men da har du hvertfall prøvd og ingen kvinner tenker at du er altfor betatt eller innpåsliten om du ber hun ut på date, med mindre du ikke tar nei for et nei, eller blir bitter om hun avslår på en høflig og vennlig måte. Det er helt fair å si nei, og det er helt fair og hyggelig å spørre noen rett frem om å bli med på date og si at man liker dem
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #7 Skrevet 29. desember 2015 Jeg synes det er hyggelig, blitt bedt med på kino, bowling, kafé osv. Jeg sier nei siden jeg har angst, så blir heller en film hjemme. understreker det at det IKKE betyr sex da Anonymkode: eac20...e01 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #8 Skrevet 29. desember 2015 1 time siden, avida30 skrev: Ja, avslag kan skje, men da har du hvertfall prøvd og ingen kvinner tenker at du er altfor betatt eller innpåsliten om du ber hun ut på date, med mindre du ikke tar nei for et nei, eller blir bitter om hun avslår på en høflig og vennlig måte. Det er helt fair å si nei, og det er helt fair og hyggelig å spørre noen rett frem om å bli med på date og si at man liker dem Det er helt fair for henne å ta litt iniativ også og ikke bare tro at hun skal ha privelegiet å kunne velge og vrake i beilere, noe mange jenter ikke ønsker å forholde seg til virker det som. Anonymkode: abe21...3c6
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #9 Skrevet 29. desember 2015 Jeg ser på dates som at begge er tiltrukket av hverandre, og vil gjerne bli kjent. Synes man ikke at man kan se for seg å være sammen med personen, så går man hver til sitt og det blir ikke flere dates. Folk vil jo finne kjærligheten, og eneste måten å bli kjent på er jo gjennom å møtes. Men jeg ser jo gjerne på de jeg drar på date med som potensielle kjærester. Drar jo ikke på date for å finne venner, det har jeg nok av. Men synes ikke du lurer noen ved å dra på date med noen du synes er hyggelige, så lenge du ikke utelukker at det kan bli noe romantisk mellom dere Anonymkode: 6fd99...6f5
Gjest Minesveiper Skrevet 30. desember 2015 #10 Skrevet 30. desember 2015 Ønsker du å finne kjærligheten da ts? Eller er datingen bare tidsfordriv? Hvis du bare ser etter vennskap kan du si det på forhånd slik at damene slipper å kaste vekk tiden sin dersom de ønsker å finne en kjæreste. Jeg går ikke på date med mindre jeg er tiltrukket av den jeg skal gå ut med. Så er spørsmålet om det er kjemi der eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #11 Skrevet 30. desember 2015 Jeg synes det er kjempehyggelig å bli invitert på date, men legger ingenting i det annet enn å møtes og se an kjemien. Foretrekker da korte møter som en tur, kaffe eller lignende. Blir jeg invitert på middag ved første møte får jeg hetta og foreslår noe annet jeg kan komme lettere fra om kjemien er dårlig Vi bør også ha chattet litt mer enn bare to setninger før han spør om å møtes ellers vil jeg si nei. Har inntrykk av at de fleste jenter jeg kjenner som har vært single en stund har omtrent samme oppfatning som meg. Anonymkode: 27609...998
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #12 Skrevet 30. desember 2015 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er helt fair for henne å ta litt iniativ også og ikke bare tro at hun skal ha privelegiet å kunne velge og vrake i beilere, noe mange jenter ikke ønsker å forholde seg til virker det som. Anonymkode: abe21...3c6 Alle normale jenter tar initiativ. Kun et fåtall prinsesser som forventer å få alt servert på et sølvfat. Så sikt deg heller innpå normale jenter du istede for å skylde på alle jenter for at du er singel. Anonymkode: efdd7...e0d 1
Sandie Skrevet 30. desember 2015 #13 Skrevet 30. desember 2015 (endret) 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er kjempehyggelig å bli invitert på date, men legger ingenting i det annet enn å møtes og se an kjemien. Foretrekker da korte møter som en tur, kaffe eller lignende. Blir jeg invitert på middag ved første møte får jeg hetta og foreslår noe annet jeg kan komme lettere fra om kjemien er dårlig Vi bør også ha chattet litt mer enn bare to setninger før han spør om å møtes ellers vil jeg si nei. Har inntrykk av at de fleste jenter jeg kjenner som har vært single en stund har omtrent samme oppfatning som meg. Anonymkode: 27609...998 Jeg har akkurat samme oppfatning Når det gjelder forskjellene mellom USA og Norge som TS beskriver tror jeg de skyldes ulik kultur.Vi i Norge har jo et aldri så lite handicap når det gjelder å sosialisere oss med fremmede,og bli kjent med nye folk. Endret 30. desember 2015 av Sandie
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #14 Skrevet 30. desember 2015 Når en fyr ber meg ut på date blir jeg kjempeglad. For da vet jeg med stor sannsynlighet at musa mi endelig får seg litt deilig kukk. :-) Anonymkode: b56e0...243
Betti Skrevet 30. desember 2015 #15 Skrevet 30. desember 2015 Da jeg har blitt bedt med på date har jeg tenkt at han er interessert i å bli bedre kjent med meg. That's all! 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #16 Skrevet 30. desember 2015 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når en fyr ber meg ut på date blir jeg kjempeglad. For da vet jeg med stor sannsynlighet at musa mi endelig får seg litt deilig kukk. :-) Anonymkode: b56e0...243 Regner med at du er en trollete tenåringsgutt. Bra jobba. Anonymkode: efdd7...e0d 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #17 Skrevet 30. desember 2015 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Regner med at du er en trollete tenåringsgutt. Bra jobba. Anonymkode: efdd7...e0d Hvorfor det? Har ikke damer også lov å være sexgærne? Jeg kaller meg selv nymfoman og sier sjelden nei takk om en date vil fylle musa mi med deilig kukk. Da må han i så fall være illeluktende og skitten. Anonymkode: b56e0...243
Gjest Kālikā Skrevet 30. desember 2015 #18 Skrevet 30. desember 2015 Å bli bedt på date betyr i mitt hode at han liker meg i en setting, være seg chat/jobb/fest og vil finne ut om interessen holder/utvikler seg i en annen setting. Det er i hvert fall det jeg legger i det når jeg inviterer.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #19 Skrevet 31. desember 2015 Den 30. desember 2015 at 11.54, AnonymBruker skrev: Alle normale jenter tar initiativ. Kun et fåtall prinsesser som forventer å få alt servert på et sølvfat. Så sikt deg heller innpå normale jenter du istede for å skylde på alle jenter for at du er singel. Anonymkode: efdd7...e0d Du bør heller sikte deg inn på å gjennomføre vanlig skolegang slik at du evner å lese det som er skrevet, mitt svar var rettet til det som var skrevet i teksten som var sitert. Anonymkode: abe21...3c6
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #20 Skrevet 31. desember 2015 Jeg blir smigret om noen spør meg på en date, fordi det betyr at de er interessert i å bli bedre kjent Så jeg ser ikke på det som noe negativt, spesielt om man er på nett og snakkes kun der er det mye lettere å lære personen å kjenne om man faktisk treffes. Jeg er på Tinder og har truffet noen få menn derfra, men det har vært veldig koselig og man finner fort ut om man har kjemien eller ikke. Personlig så legger jeg ikke så mye i det annet enn at de har et ønske om å treffe meg og bli bedre kjent. Jeg tror nok at mange kanskje tar selv "date" mer seriøst og da legger mer i det? Jeg har lært meg at date bare er å henge sammen et par timer for å se om kjemien er der. Ikke noe mer enn det Anonymkode: 84b75...753
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå