Gå til innhold

Dere som er alene på nyttårsaften, forteller dere det til andre? Eller skjuler dere det/lyver?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt det veldig tøft de siste to - tre årene, og har vært veldig syk også. Jeg har mistet jobben, kontakt med kollegaer og også mistet kontakt med venner. Jeg har noen få (to stk) veldig gode venner som fortsatt er der, og takknemlig for det. Men ingen av de to gode vennene jeg har har spurt meg om hva jeg skal på nyttårsaften. Jeg har ikke fått meg til å spørre om å være sammen med de heller, fordi jeg føler jeg trenger meg på, når de er så gode og har gjort en del for meg ellers i hverdagen, og ikke alltid jeg får gitt igjen pga situasjonen min. I år skal jeg være alene,fordi datteren min er hos faren sin i år. Jeg er også veldig sliten / fortsatt syk så det er egentlig "greit" å være alene også. Men likevel så føles det litt... sårt kanskje? Hm.. Jeg lurer på hva jeg skal si om de få vennene jeg har igjen spør meg om hva jeg gjorde på nyttårsaften... skal jeg si jeg var alene...? eller skal jeg lyve? Jeg føler meg veldig liten og som en taper om jeg sier jeg var alene... Og om jeg møter bekjente, om vi kommer i snakk om  nyttårsaften og sånt, skal jeg være åpen om det...? ikke sikkert dette blir et problem i det hele tatt, og at spm ikke dukker opp og sånt, men hva om...? Dere som er alene i år på nyttårsaften, hva forteller dere? 

Anonymkode: 4478b...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sier som sant er om noen spør. Jeg har vært mange nyttårsaftener alene pga sykdom, så dette er jeg vant med :)

Anonymkode: efa2b...04d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier det som det er. Er så vant til det at det spiller ingen rolle, synes faktisk at å være alene på nyttårsaften er like fint som å være sammen med noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carly-Chardonnay

Du kan gjøre nyttårsaften koselig selv om du skal være alene da :)  I år skal jeg feire med broren min, hadde egentlig tenkt å sitte her alene i joggebuksa og se på film men så syns han det er så koselig å komme til meg så da måtte jeg nesten si ja. Lag deg noe god mat, tenn noen lys, kanskje du har noen i familien du kan ringe og snakke med? 

Håper uansett du får en fin kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar at du var alene, og at det var deilig å sitte i sofaen og se på film med snacks i skåla og rødt i glasset.

Jeg har vært alene på nyttårsaften flere ganger (er ingen ungdom lenger), og ærlig talt så er ikke denne kvelden noen stor greie. Gjør det du kjenner at du trenger, slapp av og kos deg. Feste/gå i selskap kan du gjøre når du er i form til det igjen.

Godt nytt år :)

Anonymkode: 8c9eb...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen rundt meg som bryr seg eller gidder å spørre hva jeg skal finne på.

Så jeg slipper å fortelle noe som helst uansett...

Anonymkode: 721d4...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nyttårsaften er ikke spesielt viktig for meg.Det er en dag som alle andre. Uansett om jeg er hjemme ,på jobb eller fester så sier jeg det som er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke vil ha uønsket oppmerksomhet alla : "stakkars deg", tenkt eller uttalt, er det kanskje best å komme med en nødløgn?

Det er ikke alltid nødvendig  å være så privat, eller?

På den andre siden; det er ikke noe å skamme seg over. Det kan jo faktisk være ganske avslappende og stressfritt å være aleine den dagen, og man slipper å gå på polet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Nei hvorfor skulle jeg lyve eller skjule at jeg heller vil være alene på nyttårsaften enn å kaste bort tiden på festing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være alene på hytta og forteller selvsagt dette dersom folk spør. Er ikke så opptatt av nyttårsaften og har knapt feiret siden jeg var ung (er nå 40 år, uten barn og singel). Jeg koser meg alltid alene, så torsdag blir som en vanlig "lørdagskveld" for min del. Spiser hjemmelaget pizza og åpner en liten flaske vin eller noe sånt. Kommer til å storkose meg med tv/film/musikk/bøker/håndarbeid el som jeg alltid gjør alene på hytta. 

Anonymkode: e1f96...ade

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange svar :) Synes det er fint at flere av dere er så åpne om det og at dere koser dere selv om dere er alene.. : ) 

Nyttårsaften har ikke vært "en viktig kveld" for meg etter at jeg fikk barn.. det er en " vanlig " helgekveld på en måte føler jeg. Men tror jeg føler det litt sårt fordi jeg har mistet så mye på kort tid, både av ting og relasjoner... og det føles vondt og sårt, og så blir på en måte nyttårsaften hvor jeg føler på tapene på en sterkere måte.... tror jeg ? 

Men jeg skal prøve å kose meg, jeg tror jeg klarer det altså :) Men synes det er flaut... hadde ikke vært så flaut om jeg hadde hatt det jeg hadde for tre år siden... : ( 

Ønsker dere alle sammen en fin nyttårsaften dere som skal være alene. Håper dere får det fint :)

Anonymkode: 4478b...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som jeg blir alene. For første gang....

Alle vennene mine skal noe, men jeg har ingen å være med. 

Sykt kjipt, hvem skal ønske meg godt nyttår liksom?

Anonymkode: 21483...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I år ser det ut til at jeg blir alene på nyttårsaften for første gang og hvis folk spør så kommer jeg til å si sannheten. Nå synes ikke jeg det er sårt å være alene da, for det er jeg vant til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt nyttår! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

godt nytt år:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være alene, og har ingen problemer med å fortelle det når folk spør. Men jeg velger det selv, og det er tross alt forskjell på å velge å være alene og å føle seg ensom. 

Stor klem til alle som trenger det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger deg IKKE på gode venner, heller ikke om du får lyst til å spørre kollegaer. Det er et helt vanlig spørsmål, og veldig vanlig at man bare slenger seg på selv de man ikke nødvendigvis kjenner så godt.
Men det er heller ikke unormalt eller rart eller stakkarslig å være alene på nyttårsaften, så om noen spør som du ikke får lyst til å være med, så kan du jo bare si "Du jeg skal bare slappe av hjemme jeg :) " , men vil anbefale deg å si det på en annen måte om du faktisk kunne tenke deg å feire med vedkommende som spør. For eksempel "Har ikke fått lagt noen planer, skal du noe artig da?" for så å følge opp med "Det hørtes gøy/hyggelig ut! Kanskje jeg kan få slenge meg på der? :) "

Selv er det ikke en sjel som har spurt meg heller, på mange år faktisk, men jeg har ikke noe problem med å spørre selv, men har blitt sånn at jeg faktisk foretrekker å være alene for å slippe heftig fyllesyke, mye frysing, vonde ben, og uenighet/splittelse gjennom kvelden siden folk alltid vil forflytte seg fra der man er og da ender det som regel opp med at man vil forskjellige steder til slutt. Syns nyttårsadten bare er mas jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal også være alene, og det er ikke første gang. Koser meg og har utsikt til alle rakettene, så slipper jeg styre med det også. :) Og sier det som det er, no big deal.

Enig i at nyttårsaften er oppskrytt, som regel ender man opp i for tynne sko ute i kulda og alle løper til hvert sitt hjørne for å se raketter. Det blir i alle fall aldri som på film, der et romantisk par drikker sjampanje fra flotte glass og kysser hverandre akkurat i det klokka slår 24. Godt nytt år!

Endret av hjertesukka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...