AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #1 Skrevet 29. desember 2015 jeg skal være forlover og brura har siden hun mistenkte at jeg var gravid ikke pratet til meg.. Stemninga mellom oss er totalt forandret, og det virker rett og slett som hun er sur pga graviditeten. Er det innafor å si fra seg rollen som forlover pga dette? det er 7 mnd til bryllup. Anonymkode: 3f201...31a
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #2 Skrevet 29. desember 2015 brura? Du mener bruden? Snakk med henne. Hvis du er nær nok til å være forlover kan dere vel prate sammen. Anonymkode: 454ee...a2d 11
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #3 Skrevet 29. desember 2015 Hadde vel kanskje spurt bruden om hun ønsker å gi oppgaven til noen andre, men hadde ikke sagt den fra meg selv. Hva forventer hun at du gjør som forlover, siden du mistenker at hun er misfornøyd med at du blir en gravid sådan? Anonymkode: 63e7f...de8
Ananas. Skrevet 29. desember 2015 #4 Skrevet 29. desember 2015 Jeg vet ikke hvor lenge siden det er hun fikk greie på at du er gravid, men om du egentlig ønsker å være forlover og å beholde henne som venninne så ville jeg avventet litt, og så tatt en skikkelig prat med henne om det. Det kan ligge noen såre følelser i bunnen der som hun ikke vet hvordan hun skal håndtere, og som venninne hadde jeg gitt henne nok tid og minst en skikkelig anledning til å snakke ut om det før jeg hadde trukket meg. Om det er rart nå bare fordi det ikke passer at forloveren skal være gravid så kan det være det samme med hele dama, tenker jeg. 5
Gjest Franke Ann Skrevet 29. desember 2015 #5 Skrevet 29. desember 2015 Hvorfor i helvete vil du være forlover i det hele tatt? Du vet hun kommer til å bruke deg som slavearbeider fram mot bryllupet, ikke sant?
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #6 Skrevet 29. desember 2015 Leste igjen og ser at det er 7 mnd til bryllup. Da vil du jo være høygravid når bryllupet står, om ikke nesten ved termin avhengig av når du ble gravid. Kanskje hun er redd dette blir et problem - at du enten ikke er i form til å ta deg av alle oppgavene eller at det generelt vil bli veldig mye fokus på deg som er "sprekkeferdig" rundt bryllupsdato. Det forstår jeg for så vidt. Anonymkode: 454ee...a2d 12
Betti Skrevet 29. desember 2015 #7 Skrevet 29. desember 2015 Jeg hadde spurt om hun ville gitt forlover oppgaven til noen andre. Min første tanke var at hun ble misunnelig som ikke ble gravid først. Som i at du burde ventet. Jeg håper jeg tar feil selvfølgelig. Men hvis hun i det hele tatt gir inntrykk for misnøye, bør du kanskje spørre om hun mener det. Det er tross alt hennes dag
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #8 Skrevet 29. desember 2015 1 time siden, AnonymBruker skrev: jeg skal være forlover og brura har siden hun mistenkte at jeg var gravid ikke pratet til meg.. Stemninga mellom oss er totalt forandret, og det virker rett og slett som hun er sur pga graviditeten. Er det innafor å si fra seg rollen som forlover pga dette? det er 7 mnd til bryllup. Anonymkode: 3f201...31a Når har du termin? Ble du gravid før eller etter du ble spurt om å være forlover? Ikke at det unnskylder det at hun er sur... Anonymkode: 86989...21c
Sitronmelis Skrevet 29. desember 2015 #9 Skrevet 29. desember 2015 (endret) Lurer på hvordan i helvete folk forventer en forlover skal være? En SLAVE? Det høres ikke verre ut. Høres ut som at å være forlover innebærer oppgaver langt oppover ørene og at man ikke skal ha tid til noe annet jo. Kravstore bruder der ute må jeg si! Endret 29. desember 2015 av Sitronmelis 5
ToveM Skrevet 29. desember 2015 #10 Skrevet 29. desember 2015 Var i oktober i et bryllup der forloveren var høygravid, Hadde vel 3-4 uker til termin. Gikk helt greit det. Yngste søsteren til bruden var med som hjelper i kirken for å ordne slep og slikt. Festen ble holdt litt utenfor "allfarvei". så det var jo litt tøft gjort av forloveren. Men siden både brud og brudgom er leger og det var flere leger tillstedet. var det vel trygt nok.
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 29. desember 2015 #11 Skrevet 29. desember 2015 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når har du termin? Ble du gravid før eller etter du ble spurt om å være forlover? Ikke at det unnskylder det at hun er sur... Anonymkode: 86989...21c Den kommende bruden er nok engstelig for at ts skal stjele noe av oppmerksomheten fra henne tenker jeg. Man får gjerne mer oppmerksomhet når man er gravid, spesielt høygravid, og når ts skal være forlover kommer hun uansett til å bli sett tydelig av alle gjestene. Tipper bruden er litt snurt, bare at hun ikke tør å innrømme det. Kan også hende at hun ikke har så mange andre dugelige alternativ til forlover-rollen, og at hun engster seg litt for hvordan det hele vil bli. Ta en ordentlig tydelig prat med henne ts. Jeg synes du har gode grunner for å avstå fra rollen som forlover, men ta en klar prat med henne først om hennes følelser om dette før du avgjør noe. Og pass på at dere ikke går rundt grøten i den samtalen.
Maleficenta Skrevet 29. desember 2015 #12 Skrevet 29. desember 2015 1 time siden, AnonymBruker skrev: jeg skal være forlover og brura har siden hun mistenkte at jeg var gravid ikke pratet til meg.. Stemninga mellom oss er totalt forandret, og det virker rett og slett som hun er sur pga graviditeten. Er det innafor å si fra seg rollen som forlover pga dette? det er 7 mnd til bryllup. Anonymkode: 3f201...31a Er hun sjalu fordi du ble gravid før henne eller er hun sur fordi din babymage kanskje vil stjele oppmerksomhet fra henne? Uansett grunn er hun smålig som blir sur for dette. Ville revurdert ikke bare å være forlover, men også hele bryllupet og kanskje til og med vennskapet. Tror du må ta en alvorsprat med henne
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #13 Skrevet 29. desember 2015 Takk for svar alle sammen! ja jeg er rimelig høygravid når bryllupet står. min følelse er også at hun er snurt på grunn av hele situasjonen, men jeg synes det er litt trist at en slik nyhet skal bli mottatt på den måten. Og når det i tillegg går utover vennskapet på den måten at vi ikke snakker sammen som før så synes jeg det blir vanskelig å ha oppgaven som forlover. Jeg kjenner jeg blir trist av hele situasjonen. Men det er gode råd i det å ta en prat med henne så jeg skal gjøre det. Anonymkode: 3f201...31a
TheGirlWhoWaited Skrevet 29. desember 2015 #14 Skrevet 29. desember 2015 Si meg, hvis du er utvalgt til forlover så vil jeg gå ut fra at dere er ganske nære venninner... Så jeg gjentar meg selv til det kjedsommelige: Hvorfor i all verden kan du ikke snakke med henne og spørre hva problemet er? Hvis hun pga graviditeten vil ha en annen forlover, la henne få lov til det - det er hennes dag. Men hun kan heller ikke forvente at folk rundt henne skal organisere livene (og familieforøkelsene) rundt hennes bryllup. 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #15 Skrevet 30. desember 2015 10 timer siden, TheGirlWhoWaited skrev: Si meg, hvis du er utvalgt til forlover så vil jeg gå ut fra at dere er ganske nære venninner... Så jeg gjentar meg selv til det kjedsommelige: Hvorfor i all verden kan du ikke snakke med henne og spørre hva problemet er? Hvis hun pga graviditeten vil ha en annen forlover, la henne få lov til det - det er hennes dag. Men hun kan heller ikke forvente at folk rundt henne skal organisere livene (og familieforøkelsene) rundt hennes bryllup. Jeg skal det, som sagt, men jeg tenkte å lufte litt om det er helt feil av meg å tenke slik. Rett og slett få litt innspill. Og det har jeg fått, takker for det. Anonymkode: 3f201...31a
Gjest Tekola Skrevet 30. desember 2015 #16 Skrevet 30. desember 2015 Ryddet for avsporinger. Tekola, admin.
Gjest O.G. Skrevet 30. desember 2015 #17 Skrevet 30. desember 2015 17 timer siden, AnonymBruker skrev: jeg skal være forlover og brura har siden hun mistenkte at jeg var gravid ikke pratet til meg.. Stemninga mellom oss er totalt forandret, og det virker rett og slett som hun er sur pga graviditeten. Er det innafor å si fra seg rollen som forlover pga dette? det er 7 mnd til bryllup. Anonymkode: 3f201...31a Jepp, det er innenfor. Det er jo ikke sånn at du ble gravid for å ødelegge bryllupet hennes.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #18 Skrevet 30. desember 2015 Sånn for å være litt smidig og for å bevare vennskapet mest mulig (folk har fryktelig såre tær når det kommer til bryllup), ville jeg bare sagt at "dette var jo sånn sett en fryktelig dårlig timing med tanke på at jeg kommer til å være høygravid når bryllupet står ... Kanskje det ville være lurt å velge en annen forlover istedenfor, sånn at ikke min form eventuelt blir til hinder for at du får den forloveren du trenger!" Så får man heller svelge noen kameler i forhold til at bruden virkelig ikke burde holde det at du er gravid i mot deg på den måten ... Anonymkode: f9f99...c2e 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #19 Skrevet 1. januar 2016 Er det en mulighet at de kanskje har prøvd en stund og sliter med å få barn? Og at hun rett og slett ikke takler andres graviditet spesielt bra akkurat nå fordi det er så vondt for henne? Jeg synes folk er enormt raske med å tolke alt i absolutt verste mening, av og til er det kjipere ting som ligger bak enn at det er nok en oppmerksomhetshore som skal gifte seg. Dere må uansett finne ut av det, ta en prat. Om det er noe så enkelt som at hun blir snurt fordi du "kommer til å stjele oppmerksomhet" eller noe i den dur, så ville nok jeg og vurdert å si fra meg forloverrollen. Anonymkode: c7198...a79 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå