Tina Celine Skrevet 29. desember 2015 #1 Del Skrevet 29. desember 2015 Er det noen som har denne diagnosen? (F.33.4) Hvor mange depressive perioder har dere i løpet av...tja... en halvtårs periode? er det lange perioder, eller veldig opp å ned ? Hvilken behandling synes dere fungerte best? Medisiner ? Har gått i mentalisering og affektbevisthets gruppe, tegneterapi og nå i dynamisk gruppe, men føler jeg står veldig på ''stedet hvil'' umedisinert.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #2 Del Skrevet 29. desember 2015 Jeg har den. Min nåværende depressive periode har vart i flere år, kommer ikke ut av det. Hvor deprimert jeg er svinger, men stort sett innenfor grensene for moderat depresjon. Går ikke på medisiner, synes egentlig ingen behandling fungerer. Anonymkode: b0f50...ee1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina Celine Skrevet 29. desember 2015 Forfatter #3 Del Skrevet 29. desember 2015 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har den. Min nåværende depressive periode har vart i flere år, kommer ikke ut av det. Hvor deprimert jeg er svinger, men stort sett innenfor grensene for moderat depresjon. Går ikke på medisiner, synes egentlig ingen behandling fungerer. Anonymkode: b0f50...ee1 Ugh.. Har du fått anbefalt medisiner eller vil du ikke ha? Synes det er så vanskelig å få tak på behandlingen å se effekten av det selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #4 Del Skrevet 29. desember 2015 Ved tilbakevendende depressiv lidelse kommer depresjonene i perioder på flere måneder, med flere måneder eller år med normalt stemningsleie i mellom. Jeg har med få måneders mellomrom depresjoner, jeg kommer vel aldri opp i normalt stemningsleie, så har vel Dystymi i tillegg. Dersom du har veldig hurtige svingninger (fra dag til dag), så er det mer sannsynlig emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse (eventuelt bipolar med rapid cycling). Hvis du har prøvd mentaliseringsbasert terapi, så er vel det mest for dem med personlighetsforstyrrelser? Ved tilbakevendende depressiv lidelse tenker man vel at en kombinasjon av medisiner og terapi kan være effektivt. Anonymkode: 9729a...b52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #5 Del Skrevet 29. desember 2015 Jeg føler forresten at psykodynamisk behandling er det som fungerer best for meg. Har prøvd gruppe, men det var minken suksess. Anonymkode: 9729a...b52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #6 Del Skrevet 29. desember 2015 Tegneterapi????? Hva i alle dager er det???? Hørtes ikke ut som en evidensbasert behandlingsform for F33.4. Hvem anbefalte deg dette? Hvor mottar du behandling, TS, og fra hvem?? DPS og psykolog? Anonymkode: adb99...14e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina Celine Skrevet 29. desember 2015 Forfatter #7 Del Skrevet 29. desember 2015 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tegneterapi????? Hva i alle dager er det???? Hørtes ikke ut som en evidensbasert behandlingsform for F33.4. Hvem anbefalte deg dette? Hvor mottar du behandling, TS, og fra hvem?? DPS og psykolog? Anonymkode: adb99...14e AVd for personlighetspsykiatri på det lokale psyk.sykehuset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina Celine Skrevet 29. desember 2015 Forfatter #8 Del Skrevet 29. desember 2015 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler forresten at psykodynamisk behandling er det som fungerer best for meg. Har prøvd gruppe, men det var minken suksess. Anonymkode: 9729a...b52 Er det en til en samtaler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina Celine Skrevet 29. desember 2015 Forfatter #9 Del Skrevet 29. desember 2015 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ved tilbakevendende depressiv lidelse kommer depresjonene i perioder på flere måneder, med flere måneder eller år med normalt stemningsleie i mellom. Jeg har med få måneders mellomrom depresjoner, jeg kommer vel aldri opp i normalt stemningsleie, så har vel Dystymi i tillegg. Dersom du har veldig hurtige svingninger (fra dag til dag), så er det mer sannsynlig emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse (eventuelt bipolar med rapid cycling). Hvis du har prøvd mentaliseringsbasert terapi, så er vel det mest for dem med personlighetsforstyrrelser? Ved tilbakevendende depressiv lidelse tenker man vel at en kombinasjon av medisiner og terapi kan være effektivt. Anonymkode: 9729a...b52 Var diagnotisert emosjonelt ustabil, men så endra dem til tilbakevendende depresjon i remisjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #10 Del Skrevet 29. desember 2015 3 minutter siden, Tina Celine skrev: Er det en til en samtaler? Ja, føler det passer best for meg. Anonymkode: 9729a...b52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #11 Del Skrevet 29. desember 2015 2 minutter siden, Tina Celine skrev: Var diagnotisert emosjonelt ustabil, men så endra dem til tilbakevendende depresjon i remisjon Merkelig at de ikke kan skille mellom de to, for det er ganske store forskjeller. Noen kan selvsagt ha begge deler, men ellers burde det være en grei sak. Anonymkode: 9729a...b52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #12 Del Skrevet 29. desember 2015 Jeg har den diagnosen. Det er vel og merke noe usikkert grunnet at jeg både er ung og medisinert siden idelig tenårene. Mitt største opphold var ett år uten depresjon, men likevel så har jeg som alle andre dager hvor jeg er deppa. Akkurat blitt utskrevet fra dps igjen med en epikrise som er skrevet for at jeg skal gå fortere igjennom systemet om jeg får stor depresjon igjen. Veldig vanskelig å svare på spørsmålene, både fordi vårt utgangspunkt er forskjellig og fordi alle med diagnosen er forskjellig. Mitt beste tips er å tenke minst mulig på det og bare ta det som det kommer. Vanskelig, men absolutt oppnåelig. Anonymkode: d4dd2...f66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #13 Del Skrevet 29. desember 2015 4 timer siden, Tina Celine skrev: Ugh.. Har du fått anbefalt medisiner eller vil du ikke ha? Synes det er så vanskelig å få tak på behandlingen å se effekten av det selv Jeg har forsøkt en del medisiner, men finner ingen jeg kan bruke. Har prøvd flere behandlingsformer, ingen med noe særlig effekt. Må legge til at jeg har flere diagnoser også, men det er denne som står som hoveddiagnose. Anonymkode: b0f50...ee1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå