Gå til innhold

Sminke og hudpleie til kombinasjonshud?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kombinasjonshud. Jeg har fet hud i pannen, litt oppå nese, kinnene. Men jeg har også tørre områder, feks rundt nesen. 

Hvilke sminkeprodukter bør jeg bruke? Jeg har prøvd mattende foundation, men det funker ikke så bra. Jeg bruker primer som er mattende på områdene som er fete. Jeg bruker også primer på øyelokkene, men øyenskyggen "smelter" vekk. 

Jeg ønsker også tips om hudpleieprodukter og redskaper for påføring av sminke. Jeg bruker per tid fingrene til foundation, Jeg har prøvd børste, men da bare "legger" den seg på og går ikke inn i huden. 

Anonymkode: 7fb8a...823

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv en kabuki børste (zoeva 104 fra douglas) eller en beautyblender til å påføre foundation :-) 

Huden er vanskelig uten å se hvordan den ser ut, men du kan prøve å bruke to forskjellige foundationer, en til tørr og en til oljete hud å se om det fungerer :-)

Skrevet

Jeg kan ikke bruke flytende foundation, bb cream og lignende, men mineralfoundation derimot.. Tommel opp! Er mest fornøyd med Lily Lolo, prøver kan bestilles billig på hjemmesiden deres. Jeg bruker en kost fra Sigma til påføring (f82).

Hvilken primer bruker du? Om du påfører for mye opplever ihvertfall jeg at det virker mot sin hensikt. Jeg foretrekker urban decay primer potion til øyelokk. 

Hudpleie er det som gjør den største forskjellen. For tiden prøver jeg ut koreanske merker, billig og overraskende god kvalitet. Det er en egen tråd her inne om koreansk kosmetikk, søk den opp om du er interessert. Evt gå innom en hudpleier og be om anbefalinger for din hud om du ønsker vestlige merker som kan kjøpes i butikk i Norge (det kan riktignok bli en hel del dyrere, vurder budsjettet ditt først). Av koreanske produkter er jeg så langt mest fornøyd med Skinfood watery berry serum og Skinfood premium tomato whitening emulsion. Skinfood peach sake pore serum liker jeg også veldig godt, men mer til sommer enn vinter. 

Renser huden på morgenen med Garnier micellærvann (brukes også som sminkefjerner på kvelden), rens på kveldstid er Decleor sine produkter for fet hud. Av "vanlig" hudpleie liker jeg godt Decleors dagkrem for fet hud, husker ikke navnet i farta, men bør være enkelt å søke opp. 

Anonymkode: 8d3fc...55b

Skrevet

Jeg har kombinasjonshud,og har hatt de samme problemene som deg.

For meg blir primere og andre type produkter som skal matte ned huden bare bortkastet.Etter en stund er de smeltet bort,og foundation blir kakete og ujevn.Jeg har sluttet helt med foundation.Nå bruker jeg bare CC-cream fra Loreal (Nude Magique), mattende pudder fra Clinique (Stay Matte sheer pressed powder) og hudpleieprodukter fra Ole Henriksen (Three Little wonders kit),Korres (Foaming Cream cleanser,sammen med Clarisonicbøresten) og øyenmakupfjerneren fra Simple.Det er få øyenskygger som kan sitte godt på min litt fete hud,de fleste striper seg etter noen timer.De beste skyggene jeg hittil har funnet er fra No7 (fra Boots apotek),og fra Chanel og Smashbox.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...