AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #1 Skrevet 29. desember 2015 er det bare jeg som ikke har det strøkent hjemme? i går kommer svigermor innom, tilsynelatende kun for skjelle meg og barna ut om hvor rotete det er. greit det ikke er strøkent men jeg hadde akkurat kommet hjem og fått ordnet middag og har ikke overskudd till å rydde med engang i tilfelle ubedt besøk. og jeg skjønner at hun som har støv og rot på hjernen har alt perfekt men det betyr ikke at jeg skal få kjeft for litt rot? desverre leier vi hus hos henne men dette gir vel ikke meneske rett til å være så ufin. det jeg oppdaget etterpå var at samboer hadde slengt rundt seg med verktøy og revet ned noe som sto i boden som sto åpent. middagen vi satt fredelig å spiste ble brått avsluttet da verken jeg eller barna følte for å spise mens hun bjeffet fra seg. og svigermor kan man ikke motsi da det er hun som eier huset, og ingen av barna hennes sier henne i mot. jeg trudde eldre menesker kunne vise den yngere generasjonen hvordan man oppfører seg? Anonymkode: 09826...49f
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #2 Skrevet 29. desember 2015 Man skal aldri bo så nær svigerfamilien. Anonymkode: b0774...3ae 4
Juniper Skrevet 29. desember 2015 #3 Skrevet 29. desember 2015 Flytt! Det kommer til å ta livet av forholdet deres om dere skal ha henne helt oppi dere! 2
Gjest Badebuksa Skrevet 29. desember 2015 #4 Skrevet 29. desember 2015 Hadde glatt svart at hvis det var så jævlig for henne kunne hun få lov til å rydde opp alt sammen. Og gjerne sette på et par klesvasker, vaske gulvet og bak kjøleskapet i samme slengen.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #5 Skrevet 29. desember 2015 3 minutter siden, Badebuksa skrev: Hadde glatt svart at hvis det var så jævlig for henne kunne hun få lov til å rydde opp alt sammen. Og gjerne sette på et par klesvasker, vaske gulvet og bak kjøleskapet i samme slengen. synes mest det er ufint å mangel på respekt å trampe seg inn hos andre og kjefte for at de har rot. jeg kunne aldri gått inn hos noen å påpeiket rot selv om det skulle være tilfelle. jeg har aldri ønsket å ha hjemmet mitt avbildet i et interiør magasin så dermed trenger det ikke se sånn ut heller. Anonymkode: 09826...49f 1
Favole Skrevet 29. desember 2015 #6 Skrevet 29. desember 2015 Ville svart tilbake med at om hun kommer innom kun for å kritisere så er ytterdøra fortsatt på samme sted som når hun kom inn. Sa det til min svigermor for 10-11 år siden, første og siste gang hun bemerket noe som helst. Ingen får komme hjem til meg og rive fra seg om at det er litt rotete. Selvfølgelig sier man ifra uansett om det er en dørselger, svigermor eller dronningen for den del. Deretter ville jeg begynt å lete etter et nytt sted å bo, å leie av den dama der ville for min del vært høyst uaktuelt. 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #7 Skrevet 30. desember 2015 Hvis dere leier av henne har hun ikke lov til å låse seg inn i huset uten deres tillatelse, hvis hun vil komme å se til huset må hun gi dere beskjed i god tid før. Hvis hun fortsetter å gjøre det ville jeg vist henne husleieloven og gitt beskjed om at dere bytter lås hvis det fortsetter. Og så gjør dere det hvis hun fortsetter. http://lovdata.no/lov/1999-03-26-17/§5-6 http://www.boligjegeren.no/Underleieforholdet/Temasaker/Harutleieradgangleiligheten.aspx Anonymkode: 071a7...f73 1
MapleSirup Skrevet 30. desember 2015 #8 Skrevet 30. desember 2015 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis dere leier av henne har hun ikke lov til å låse seg inn i huset uten deres tillatelse, hvis hun vil komme å se til huset må hun gi dere beskjed i god tid før. Hvis hun fortsetter å gjøre det ville jeg vist henne husleieloven og gitt beskjed om at dere bytter lås hvis det fortsetter. Og så gjør dere det hvis hun fortsetter. http://lovdata.no/lov/1999-03-26-17/§5-6 http://www.boligjegeren.no/Underleieforholdet/Temasaker/Harutleieradgangleiligheten.aspx Anonymkode: 071a7...f73 Man slenger ikke lovboka i ansiktet på svigermoren sin... TS: Dere burde flytte. Man bør virkelig ikke bo på annen families premisser. 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #9 Skrevet 30. desember 2015 Et øyeblikk siden, MapleSirup skrev: Man slenger ikke lovboka i ansiktet på svigermoren sin... TS: Dere burde flytte. Man bør virkelig ikke bo på annen families premisser. Hvis man leier hos henne og hun bryter loven og oppfører seg sånn så gjør man det jo. Anonymkode: 071a7...f73
MapleSirup Skrevet 30. desember 2015 #10 Skrevet 30. desember 2015 6 timer siden, Badebuksa skrev: Hadde glatt svart at hvis det var så jævlig for henne kunne hun få lov til å rydde opp alt sammen. Og gjerne sette på et par klesvasker, vaske gulvet og bak kjøleskapet i samme slengen. Det gjorde faktisk jeg en gang. Noen kom inn og kommentere at det var rotete. Jeg svarte "Ja, værsågod! Føl deg fri til å ordne opp". Så ble jeg stående å vente på reaksjon..Personen så ned i gulvet... Dritprovoserende! Jeg gidder jo ikke leve etter andres standard. 1
MapleSirup Skrevet 30. desember 2015 #11 Skrevet 30. desember 2015 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hvis man leier hos henne og hun bryter loven og oppfører seg sånn så gjør man det jo. Anonymkode: 071a7...f73 Nei. Man får enten snakke ordentlig om grenser, eller flytte. Å henvise til Lovdata.no bringer jo ikke noe godt med seg.Tror du sønn går til rettsak mot mor pga brudd på husleieloven? Ringer politiet?? Man får da være realtistisk iog håndtere konflikten på en skikkelig måte. "Hva vil du oppnå og hvordan kan du oppnå det?" ... 1
Zienna Skrevet 30. desember 2015 #12 Skrevet 30. desember 2015 Tror du må ha fått tidenes verste svigertiger! Det er på tide at mannen din sier i fra til moren sin at dette aksepterer han ikke! For det er neimen ikke din sak, og ditt problem. Det er din manns problem!
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #13 Skrevet 30. desember 2015 7 timer siden, AnonymBruker skrev: er det bare jeg som ikke har det strøkent hjemme? i går kommer svigermor innom, tilsynelatende kun for skjelle meg og barna ut om hvor rotete det er. greit det ikke er strøkent men jeg hadde akkurat kommet hjem og fått ordnet middag og har ikke overskudd till å rydde med engang i tilfelle ubedt besøk. og jeg skjønner at hun som har støv og rot på hjernen har alt perfekt men det betyr ikke at jeg skal få kjeft for litt rot? desverre leier vi hus hos henne men dette gir vel ikke meneske rett til å være så ufin. det jeg oppdaget etterpå var at samboer hadde slengt rundt seg med verktøy og revet ned noe som sto i boden som sto åpent. middagen vi satt fredelig å spiste ble brått avsluttet da verken jeg eller barna følte for å spise mens hun bjeffet fra seg. og svigermor kan man ikke motsi da det er hun som eier huset, og ingen av barna hennes sier henne i mot. jeg trudde eldre menesker kunne vise den yngere generasjonen hvordan man oppfører seg? Anonymkode: 09826...49f Hun tror nok at hun er mor. mens dere er ungene som leker familie og at hun kan komme å irettesette dere etter eget ønske. Hun må settes grenser for eller så kommer hun til å gå igjen som et spøkelse. Den beste løsningen er sikkert å finne et nytt sted å bo. Et godt stykke unna. Anonymkode: 96952...9c8 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #14 Skrevet 30. desember 2015 Har svigermonster selv. Sikkerhetslenke og alarm? Hadde flyttet. Min er 120 mil unna. Forsatt er det for nært! Greier ikke det menneske. Høres ut som vi har beist som ligner på hverandre. Min nytter det ikke å snakke med, hun bare kjører på. Snakker om meg til mine venner, familie og resten som gidder høre på henne om hvor håpløs jeg er!  Og det er alltid min feil, uansett om det er sønnen hennes som har rotet!!! Min er gammel men oppfører seg frekt og ufint at jeg skjemmes av å ha henne med ute blant folk! Anonymkode: 514f5...26c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå