UkjentPers Skrevet 29. desember 2015 #1 Skrevet 29. desember 2015 Hei! Jeg har aldri vært noe spesielt opptatt av forum/diskusjoner på nett om mitt privatliv selv om man kan være anonym, men er rådvill. Jeg ønsker kort å fortelle om min problemstilling. Jeg er i tidlig 20 årsalderen og går i samme klasse som en venninne av meg. Denne venninnen og jeg henger sammen ofte, snakker flere timer i tlf minst 2 ganger i uken, har daglig kontakt nå som det er ferie og under sommerferien som var, har hengt i det private hos meg og offentlig (middag/film). Vi ble gode venner rundt 1 år tilbake, jeg spurte rett ut ettersom vi begge er single har mye å gjøre på skolen og er sjeldent ute om vi skal være venner med betingelser, hun takket pent nei, fair enough tenkte jeg. Vi hang sammen en del og vi har ikke hatt noen ukomfortable situasjoner selv etter spørsmålet om å bli venner+, men for noen måneder tilbake ble jeg forelsket i henne (standard sant?). Dette har jeg fortalt henne og hun sa hun kun ser på meg kun som venn, men at hun ikke utelukket at følelsene kan endre seg selv om hun var meget sikker på at det ikke ville skje. Hun og jeg går fortsatt ut på kafeer snakker om det meste, og hun virker ikke plaget med at jeg vil noe mer. Jeg får ofte såkalte selfies og bilder på messenger, hvor det er åpenbart at jeg må gi komplimenter ettersom jeg er en slik person som er utadvendt gir jeg det også. Men noen ganger når hun ikke får svar eller en form for bekreftelse så spør hun meg om noe er galt etc. og hun vet jeg synes hun er vakker og hun selv sier jeg er kjekk og hun selv maser om selfies av meg, men insisterer nok en gang på at hun ikke føler det samme. Nå som det har vært juleferie og slik så har jeg fått meldinger hvor hun sier at hun tenker på meg, noe hun også sier at hun gjør flere ganger daglig. I julen fikk hun et brev fra meg hvor jeg fortalte hva jeg følte for henne og hvordan vi møttes og ja.. mimret litt i brevet. Jeg fikk samme svar som jeg fikk tidligere i år; hun satt pris på det og at jeg var ærlig, til tross for at jeg vet hun ikke føler det samme. Vi skal nå om et par måneder også reise sammen til utlandet en langhelg. Hun har også bekreftet ved forrige samtale på tlf, at hun selv ikke har hatt sex i løpet av den perioden jeg falt for henne. På meldinger utveksles det ofte hjerter, kyssesmileys etc. Hun tar initiativ som oftest til å prate og slik. Så mitt spørsmål er hva bør jeg gjøre? Ligger det noe bak hennes motivasjoner i den forstand at hun "tester" meg for å se om jeg er et sikkert kort? Eller ser hun oss kun på som venner? I så fall er dette vennskapet normalt? Håper på svar.
JMGR Skrevet 29. desember 2015 #2 Skrevet 29. desember 2015 Har selv vært i samme situasjon flere ganger, men da har jeg vært jenta som du snakker om. Det høres nok ut som at hun liker veldig godt å ha deg som en venn, og at hun ikke vil miste deg, og derfor gir hun deg ''litt'' håp om at det engang KAN skje. Det er veldig feig, og ikke noe snilt gjort mot deg. Det er ikke lett og være forelsket i noen som ikke liker deg tilbake, og nå som du har sagt til henne at du liker henne, og hun ikke føler det samme, burde du for din egen del trekke deg unna. Viss ikke ender du opp med sårede følelser og en uendelig lang forelskelse som ikke tar slutt. Kjempe kjip situasjon, men det kommer til å gå bedre etterhvert, og du vil finne noen som er like forelsket i deg PS: Det er en grunn til at det kalles at ''jenter og gutter ikke kan være venner'' det er desverre alt for stor sannsynlighet at den ene faller for den andre. Lykke til videre! 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #3 Skrevet 29. desember 2015 Jeg er ganske sikker på at hun kun ser på deg som venn siden det er det hun har sagt , noen (unge) jenter er bare veldig opptatt av bekreftelse, og man sender selfies til venninder også. Anonymkode: 1d2c5...5e8 1
icom Skrevet 29. desember 2015 #4 Skrevet 29. desember 2015 Behold henne som en god venninne og ikke tenk noe annet om henne. den tankegangen kan også endre hennes syn på deg.. inntil videre er du i vennesonen. Sett pris på en god venn og heller prøv deg på venninnene hennes:)
Dollie Skrevet 29. desember 2015 #5 Skrevet 29. desember 2015 Beklager å måtte si det, men du er nok i den klassiske vennesonen,ja .. 😳 Hun har sagt hva hun føler (ikke føler), men nyter samtidig oppmerksomheten/bekreftelsene hun får fra deg. Når hun sier at ting kan forandre seg, så prøver hun nok bare og ikke avvise deg for hardt.. Hun vet hva du føler for henne, og jeg hadde ikke sagt noe mer om det, hvis jeg var deg 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå