AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #1 Skrevet 29. desember 2015 Vet ikke om denne ligger rett, men prøver her jeg. Bare jeg som blir litt nervøs når det er storm ute? Jeg får skumle tanker som "Hva hvis en planke kommer flyvende igjennom vinduet og dreper meg?" Eller noe så uskyldig som "Hva om strømmen går?". - Jeg har ingen stearinlys liggende! Så note til self - skaff stearinlys, lommelykt og batteridreven lys!! Blir nervøs når jeg hører blesten herjer der ute. Bor like ved kysten, så i dag er det storm her. Akkurat nå sitter jeg på badet med kattene mine. For jeg er livredd for at noe skal falle ned og komme igjennom ruten. Anonymkode: 82f8e...976
Frida Skrevet 29. desember 2015 #2 Skrevet 29. desember 2015 Huff, det høres ikke godt ut. Jeg er heller ikke så glad i uvær som jeg var før. Opplevde orkan og etter det liker jeg ikke særlig godt at det blåser voldsomt. Nå har vi ikke vinduer på "værsiden" heldigvis, så da slapper jeg mer av, innbiller meg at det ikke er så farlig Håper at du som tiden går erfarer at det ikke skjer noe og at du dermed blir mer avslappet etterhvert selv om det blåser sterkt.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #3 Skrevet 29. desember 2015 Før var jeg ikke redd for storm. Men bodde midt i sentrum, ingen trær eller motorvei utenfor vinduet. På grunn av området så ble det ikke så sterk vind rundt huset. Men nå har jeg motorvei på ene siden av blokken, kysten på andre siden. Masse trær, høye bygninger og hus. Kan være derfor jeg blir så redd nå... ts Anonymkode: 82f8e...976
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #4 Skrevet 29. desember 2015 Storm og uvær er noe vi ikke kan gjøre noe med for å endre på. Men det vi kan gjøre noe med er å ha radio med batterimulighet, for å følge med dersom det blir krisesituasjoner. Kjøpe inn lommelykt/stearinlys og mat og drikke for krisetilfeller. Dette var helt vanlig beredskap i mitt barndomshjem. Fløy og flakset alt mulig rundt ute, oppholdt vi oss i gangen, uten vinduer. Det er uhyre skjeldent at folk i Norge blir skadet eller drept av uvær/følgeskader etter uvær. Men du trenger ikke utfordre skjebnen. Anonymkode: 74de1...11a
Lutetium 71 Skrevet 29. desember 2015 #5 Skrevet 29. desember 2015 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke om denne ligger rett, men prøver her jeg. Bare jeg som blir litt nervøs når det er storm ute? Jeg får skumle tanker som "Hva hvis en planke kommer flyvende igjennom vinduet og dreper meg?" Eller noe så uskyldig som "Hva om strømmen går?". - Jeg har ingen stearinlys liggende! Så note til self - skaff stearinlys, lommelykt og batteridreven lys!! Blir nervøs når jeg hører blesten herjer der ute. Bor like ved kysten, så i dag er det storm her. Akkurat nå sitter jeg på badet med kattene mine. For jeg er livredd for at noe skal falle ned og komme igjennom ruten. Anonymkode: 82f8e...976 Beste stedet å være i en storm er nettopp innendørs. Den flyvende planken kan godt treffe deg i hodet om du er utendørs, mens den stopper i nærmeste husvegg om du er inne (eller treffer ruta i verste fall), men det skal mye til at den treffer deg. Samme gjelder for tordenvær. Skaff deg en nødstrømslommelykt. Disse står konstant på lading i stikk-kotakten, og når strømmen går, slår de seg på automatisk. Lett å finne når strømmen går, med andre ord.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #6 Skrevet 29. desember 2015 4 minutter siden, Lutetium 71 skrev: Beste stedet å være i en storm er nettopp innendørs. Den flyvende planken kan godt treffe deg i hodet om du er utendørs, mens den stopper i nærmeste husvegg om du er inne (eller treffer ruta i verste fall), men det skal mye til at den treffer deg. Samme gjelder for tordenvær. Skaff deg en nødstrømslommelykt. Disse står konstant på lading i stikk-kotakten, og når strømmen går, slår de seg på automatisk. Lett å finne når strømmen går, med andre ord. Vet, derfor jeg holder meg inne i dag Er på stuen nå, men har sittet ett par timer inne på badet da det herjet som verst. Takk for tipset, det må jeg kjøpe. ts Anonymkode: 82f8e...976
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #7 Skrevet 29. desember 2015 Du behøver ikke telys, lommelykter og stearinlys du behøver samtaler hos psykolog. Dra til fastlegen og få en henvisning. Anonymkode: f1b51...70d
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #8 Skrevet 29. desember 2015 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du behøver ikke telys, lommelykter og stearinlys du behøver samtaler hos psykolog. Dra til fastlegen og få en henvisning. Anonymkode: f1b51...70d Synes du ikke det er lange nok ventelister hos psykologene som det er? Anonymkode: c2dcd...d1f
Lutetium 71 Skrevet 29. desember 2015 #9 Skrevet 29. desember 2015 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Du behøver ikke telys, lommelykter og stearinlys du behøver samtaler hos psykolog. Dra til fastlegen og få en henvisning. Anonymkode: f1b51...70d 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes du ikke det er lange nok ventelister hos psykologene som det er? Anonymkode: c2dcd...d1f Det er helt overdrevet med psykolog om man er redd for sterk vind. Men du bør nok utfordre deg mer. Ikke stenge deg inne på badet. Selv er jeg slik i tordenvær, gjerne sittende i garasjen eller ute på terassen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå