Gå til innhold

Fosterforeldre for evig eller bare imiderlidig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så provosert over de fosterforeldrene som bare er fosterforeldre og tilstede for barnet frem til barna kan klare seg selv, og helst nesten før de er atten år.. Jeg har lyst å fortelle min historie, men tør ikke i redsel for å bli kjent igjen og kanskje få enda mer problemmer, men denne gangen handler det om at jeg er voksen med mann og barn, har hatt min søster som fostermor, og selv om jeg ikke har annen nær familie får jeg ikke komme på julaften.

Er veldig lei meg og føler meg alene i verden.

Vi får ikke feire sammen med min søster og hennes familie, hun sier vi kan feire hjemme , at man ikke er alene når man er sammen med sin familie..., jeg foreslår å spleise, jeg sier jeg har det så trist i julen, jeg tenker på alle vi har mistet, likevle unnskylder hun seg med økonomi, og at de vil være alene... Hun ber mannen sin sin forelder som er alene, men ikke oss.

Skal sies at vi har bedt de hit også uten at de vil komme.

Vi sees ellers, men høytiden er for de ikke noe som skal deles med noen tydeligvis. Er så lei meg for at vårt barn ikke får feire med flere barn og feølre familie enn bare oss og evt svigermor. Alle andre feirer med sine egne.

Anonymkode: e8bbb...897

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnevernet er terrorister som frarøver barn fra familiene og splitter opp søsken. Fosterhjem er big business. En fosterfamilie tjener over 400.000 kr i året per fosterbarn og jeg kjenner mange fosterbarn som har levd svært kummerlig i fosterhjemmene og knapt har fått noe av fosterfamilien. Mange har ikke fått nye klær engang, men har måtte arve klær fra fosterfamiliens barn. Fosterbarna blir så kasta på gata så snart de er myndige. Fosterhjemsbarn har det ofte mye verre hos fosterfamilien enn hos foreldrene.

Anonymkode: 485ae...0b5

Skrevet

Kjenner flere fosterbarn som har hatt det slik .Også i nyere tid. Ferier uten fosterbarn.  Da skulle det være hos biofam.

Ei jente med sammensatte problemer ble omtrent på dagen pælma ut, for da skulle ff skilles. Da hadde bv og ff blitt enig om 3  mnd på forhånd at hun ville trenge hjelp til 20-21 år.Hun var da 17 år. Ingen av ff ville ha henne lengre. Hun hadde bodd der i mange år. Hun fant seg en hybel selv..uren at det ble sjekket av bv og ff. I et uheldig miljø. Det var det hun hadde råd til, for da satte bv begrensninger på utgifter det var det ikke snakk om hos ff. Hun har aldri sett de siden.

De fleste ff vil ikke ha ungene lengre enn hva de får bet for.

Anonymkode: 2a396...bee

Skrevet

Også hørt historier der det er for pengenes skyld, men jeg har heldigvis også hørt om de som går inn for dette 100%

Anonymkode: a5b13...ec2

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Barnevernet er terrorister som frarøver barn fra familiene og splitter opp søsken. Fosterhjem er big business. En fosterfamilie tjener over 400.000 kr i året per fosterbarn og jeg kjenner mange fosterbarn som har levd svært kummerlig i fosterhjemmene og knapt har fått noe av fosterfamilien. Mange har ikke fått nye klær engang, men har måtte arve klær fra fosterfamiliens barn. Fosterbarna blir så kasta på gata så snart de er myndige. Fosterhjemsbarn har det ofte mye verre hos fosterfamilien enn hos foreldrene.

Spar oss

• Liker 26
Skrevet
2 minutter siden, mini-mio skrev:

Spar oss

Er det ikke bra at sannheten kommer frem..? Nå vet ikke jeg om det med lønnen er riktig , men...

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke bra at sannheten kommer frem..? Nå vet ikke jeg om det med lønnen er riktig , men...

Sannheten om at barnevernet i norge er terrorister? Jo virkelig :ironi:

• Liker 17
Skrevet

Ja, det er vondt.. Jeg forstår ikke hvordan mennesker kan behandle andre på denne måten, også mennesker som har slitt og trenger den støtten dem kan få. I mitt tilfelle har jeg ikke foreldre i livet og ingen jeg kan ta opp kontakten med...

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det med lønnen er ikke riktig. Og det meste av det andre du skriver er heller ikke riktig, iallefall er min erfaring en helt annen. 

Hilsen fostermor

Anonymkode: 10959...702

• Liker 13
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der er ikke nødvendigvis sannheten i hvert tilfelle. Det finnes de fleste tilfeller hvor baran har det godt og trives i fosterhjemmet, og hvor de får god oppfølging mens de bor der, og etter at de har flytta for seg selv. Når du ikke vet om det med lønnen er riktig, - hvorfor nevner du det da? 

• Liker 4
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det med lønnen er ikke riktig. Og det meste av det andre du skriver er heller ikke riktig, iallefall er min erfaring en helt annen. 

Hilsen fostermor

Anonymkode: 10959...702

Jeg har erfaring med tilsvarende det hun skriver, desverre, MEN godt du er en god fostermor, det er veldig veldig bra...

Skrevet
17 minutter siden, Millimani skrev:

Det der er ikke nødvendigvis sannheten i hvert tilfelle. Det finnes de fleste tilfeller hvor baran har det godt og trives i fosterhjemmet, og hvor de får god oppfølging mens de bor der, og etter at de har flytta for seg selv. Når du ikke vet om det med lønnen er riktig, - hvorfor nevner du det da? 

Var ikke JEG som nevnte det, jeg siterte hennes innlegg. Skrev som anonymt jeg også selv om vi ikke er samme bruker. Jeg er TS som har blitt utsatt for omsorgsvikt i fosterhjem.

Skrevet

Ja, man hører bare fæle historier fra fosterbarn, til nå ikke hørt en bra en. Man hører at forsterforeldre sier at barna har det bra, men aldri fra barna selv. Å bli slengt ut og utestengt så fort man er 18 er noe som går igjen også. 

Skrevet

Hva med ens egne barn når de blir 18 år da? Finnes flere av dem også :P 

Fæle historier fra fosterbarn finnes nok, men flere fosterbarn har jo også enormt mye bagasje med seg dit de kommer. Med andre ord så har fosterforeldrene mye å jobbe med. 

• Liker 6
Skrevet
13 minutter siden, Millimani skrev:

Hva med ens egne barn når de blir 18 år da? Finnes flere av dem også :P 

Fæle historier fra fosterbarn finnes nok, men flere fosterbarn har jo også enormt mye bagasje med seg dit de kommer. Med andre ord så har fosterforeldrene mye å jobbe med. 

Da burde de ikke ta denne jobben...??? Jeg mener at det er å ødelegge ett liv å ta seg av ett barn der og da, riktignok bygger man det opp JA, men det er ILLE å leve ett liv som voksen uten familie også.... Å ikke være en del av familien lenger, bare når det er ting som ikke er SÅ høytidelig som jul f.eks. Jul er jo en høytid hvor man burde samles... Er da tanker kommer....

Ja, men attenåringer igjen, de kommer gjerne hjem i helger/ferier fra studier, kommer hjem med familien sin for å feire jul eller at familien kommer til dem... Blir noe litt annet faktisk....

Jeg mener man som fosterforeldre skal være en trygghet videre, om ikke annet inkludere og være en man kan spør om råd.

Skrevet

Liksom ikke det å kastes ut rent fysisk, man må jo jobbe eller forsørge seg selv med f.eks. studielån når man er atten nitten år,

men er den tryggheten, når jeg mener kaste ut mener jeg kaste ut av familien , nærmest som en seks man ikke får være del av lenger....

Skrevet

SEKT , mente jeg...

Skrevet
2 timer siden, mini-mio skrev:

Spar oss

2 timer siden, mini-mio skrev:

Sannheten om at barnevernet i norge er terrorister? Jo virkelig :ironi:

Spare resten av omverden for at de fosterbarna jeg kjenner har blitt vanskjøttet i forsterhjemmene sine? Du er av den typen som lever i en rosa boble og nekter å se sannheten. Flere av mine venner, som var fosterbarn, hadde det helt jævlig i fosterhjemmene sine. Flere endte opp som kriminelle i ungdomstida uten at BV gjorde noe for å forbedre livene deres. De ble kasta ut på gata med engang de ble myndige fordi fosterforeldrene ønsket ikke lenger å ha noe med fosterbarna å gjøre? Søskene de hadde ble splitta opp av BV og de fikk ikke engang lov til å ha kontakt med de. Så ta deg en bolle

Skrevet

Jeg er en av de med en solskinnshistorie hos fosterforeldre. Jeg fikk hjelp og omsorg og hadde det veldig bra. Bodde der ikke lenge da jeg endte opp med å flytte for meg selv. De ønsket å ha meg der lenger, og den dag i dag ses vi et par ganger i året. Dette er nå 7 år siden. 

Anonymkode: 56511...672

• Liker 5
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det om lønnen er ikke riktig. Lurt å gå bastant ut og hevde å "avsløre sannheten" når du ikke har peiling. 

I noen tilfeller kan fosterforeldre få lønn tilsvarende det de har i jobb for å være hjemme med fosterbarn som krever ekstra (kun en av foreldrene), mens de har permisjon fra vanlig jobb. Men det er ikke alle som får det, og det er i begrensede perioder. 

Nær familie har fosterbarn, og de får overhode ikke i nærheten av 400k. De får lønn og et beløp som skal dekke alle kostnader ja, men hadde det bare vært pengene de var ute etter så hadde det vært MYE enklere å tjene det på annet vis, og sikkert mye mer å hente også. 

Anonymkode: a88e1...587

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...