Gå til innhold

Unger som kommer til far uten søvn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert en fryktelig dårlig overskrift, men jeg visste ikke helt hva jeg skulle skrive.

Da min samboers barn kom til oss for et par dager siden, kom de fra en natt der de hadde fått lov å være oppe så lenge de ville fordi moren var på fest (barna er 12 og 13 år).(her var det ikke snakk om at de la seg kl. 02, men de var våkne til langt på morrakvisten) Når de da kommer til oss er de sure, hyperaktive, trøtte, og rett og slett ikke lett å ha med å gjøre. Begge barna har sykdom som gjør at de trenger en god natts søvn og gode rutiner. Dette forstår ikke mor. 

Noen andre som sliter med samme problem? Det er veldig slitsomt å få unger i hus som ikke har sovet skikkelig... Det går minst tre dager før de er tilsnakkende...

Anonymkode: 4958e...8e8

Videoannonse
Annonse
Gjest Klaveret
Skrevet

Det er vel bare å la de få sove ut? Så lenge det ikke er slik til vanlig synes ikke jeg det gjør noe. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert en fryktelig dårlig overskrift, men jeg visste ikke helt hva jeg skulle skrive.

Da min samboers barn kom til oss for et par dager siden, kom de fra en natt der de hadde fått lov å være oppe så lenge de ville fordi moren var på fest (barna er 12 og 13 år).(her var det ikke snakk om at de la seg kl. 02, men de var våkne til langt på morrakvisten) Når de da kommer til oss er de sure, hyperaktive, trøtte, og rett og slett ikke lett å ha med å gjøre. Begge barna har sykdom som gjør at de trenger en god natts søvn og gode rutiner. Dette forstår ikke mor. 

Noen andre som sliter med samme problem? Det er veldig slitsomt å få unger i hus som ikke har sovet skikkelig... Det går minst tre dager før de er tilsnakkende...

Sånn er det bare å ha barn. 

Anonymkode: b7976...2d7

• Liker 2
Skrevet

Synes det var litt ungt å stikke ifra barna for å dra på fest men..

Anonymkode: 6e042...e08

• Liker 6
Skrevet

Er dette et engangstilfelle eller noe som skjer ofte når barna kommer til dere?

Anonymkode: 8f4af...f4e

Skrevet

Sånn er det å ha barn.

Skrevet

Glad for at barna mine slapp å reise til noen stemor etter å ha "døgnet" hjemme. 

TS - hvis du skal fortsette i disse barnas liv så bør du venne deg til at ungdom ikke legger seg kl 20.00 hver kveld. 

Anonymkode: 7515e...189

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glad for at barna mine slapp å reise til noen stemor etter å ha "døgnet" hjemme. 

TS - hvis du skal fortsette i disse barnas liv så bør du venne deg til at ungdom ikke legger seg kl 20.00 hver kveld. 

Anonymkode: 7515e...189

Ja, vet du hva!Slike hensyn tar jeg ikke.

Vi koser oss når vi har fri og gjør som vi vil. Jeg ville ikke tenkt over det om det var motsatt.

Noe sier meg at stemor er misfornøyd uansett.

Anonymkode: a8961...40b

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke lag problemer ut av alt mulig. Det er helt vanlig at så store barn er oppe lenge av og til. Man kan ikke til enhver tid ha rutiner som passer alt og alle. Slapp av, ro ned og la disse barna være barn og lag minst mulig problem for dem, mor, far og deg selv.

Anonymkode: ca4ff...4b6

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva sier barnas far? Han må ha gitt mor tilsnakk og bestilt time på Familievernet?

Anonymkode: 339c1...df0

Skrevet

Om det er et engangstilfelle skjønner jeg ikke hvorfor du klager. Moren har nok mange hyperaktive og søvnløse timer med disse unga til vanlig så at det er sånn en gang hos dere får dere bare finne dere i !

Anonymkode: af8f0...b1a

Skrevet

Typisk "nye dama" å klage på den minste ting med kona mannen elsket før henne.

• Liker 2
Skrevet

Jeg reagerer nå faktisk på at mor lot to barn på 12 og 13 år være igjen alene når hun dro på fest jeg da - men jeg reagerer ikke på døgninga. Det er da helt normalt for ungdommer i den alderen... Snakk med faren til barna du, og hør om han har problemer med hvordan mor forholder seg til barna på, og ikke bland deg hvis det ikke er problemer.

• Liker 1
Gjest Marillia
Skrevet

Her var det da mange sure svar til trådstarter. Ungdom på  12 og 13 år skal da ikke være oppe til kl 0500? Nå skriver ikke trådstarter når ungene la seg, men for meg er morgenkvisten kl 0500. Så lenge mor er på fest i nærheten og ungdommen ikke er husredd synes ikke jeg det er feil, men om mor ikke får så unge i seng er noe feil i mine øyne. 

Skrevet
12 minutter siden, Marillia skrev:

Her var det da mange sure svar til trådstarter. Ungdom på  12 og 13 år skal da ikke være oppe til kl 0500? Nå skriver ikke trådstarter når ungene la seg, men for meg er morgenkvisten kl 0500. Så lenge mor er på fest i nærheten og ungdommen ikke er husredd synes ikke jeg det er feil, men om mor ikke får så unge i seng er noe feil i mine øyne. 

De tar ikke skade av det.. I tillegg er det vel noen overdrivelser her....

• Liker 1
Skrevet

Normalt sett er det uproblematisk at ungdom døgner, men har de en diagnose som tilsier en regelmessig livsførsel, er det jo ikke heldig. Dere kan allikevel gjøre lite annet enn å oppfordre ungene til å legge seg i rimelig tid hos mor.

Mor bør gis tilbakemelding på at man ikke lar barna være alene hele natten hvis hun er på fest og nyter alkohol. Det bør være minst en edru voksen som har tilsyn av et slag med barna gjennom natten.

Skrevet
1 time siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Jeg reagerer nå faktisk på at mor lot to barn på 12 og 13 år være igjen alene når hun dro på fest jeg da - men jeg reagerer ikke på døgninga. Det er da helt normalt for ungdommer i den alderen... Snakk med faren til barna du, og hør om han har problemer med hvordan mor forholder seg til barna på, og ikke bland deg hvis det ikke er problemer.

Det er ganske vanlig at barn på 9-10 år klarer seg alene hjemme noen timer. 12 og 13 år klarer fint å lage mat til seg selv og ringe hvis det er noe , så ser ikke noe galt i å la de være alene hjemme, spesielt ikke når de er to stk også!

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ganske vanlig at barn på 9-10 år klarer seg alene hjemme noen timer. 12 og 13 år klarer fint å lage mat til seg selv og ringe hvis det er noe , så ser ikke noe galt i å la de være alene hjemme, spesielt ikke når de er to stk også!

Ikke om natta, men mor er på fest!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...