Gå til innhold

Hvordan velger du venninner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Gjennom 20 årene har jeg hatt varierende opplevelser med venninner på godt og vondt. Jeg har i dag helt andre preferanser for vennskap enn for 10 år tilbake. Lurer litt på om andre har felles trekk de ser etter og ønsker seg i ei venninne og ting dere misliker eller ikke kan holde ut med i et vennskap. Eller er det mer slik at så lenge dere deler en eller to felles interesser så er det ikke så farlig med de andre egenskapene? 

Anonymkode: bdb8a...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg observerer de en stund fra avstand først. Haha, nå høres jeg ut som en creepy stalker, men jeg mener - i selskap med bekjente og venner, gjerne flere ganger, er jeg den som sitter i en krok og ser litt rart på andre jenter. Så, når kvelden blir fuktig setter jeg meg ved siden av henne, eller blir med ut å røyke osv, og begynner å prate! 
Snakka faktisk om akkurat dette med bestevenninna mi i går - jeg husker ikke at jeg noen gang har møtt henne, sånn offisielt, vi var bare plutselig venner. 

Jeg er ute etter ''hele personen''. At vi har en eller to felles interesser er ubetydelig hvis dama er en kjerring på de andre sidene. Jeg mener, jeg kan være politisk og etisk uenig med en person og fortsatt være venner, men jeg velger ikke venninner som drikker seg møkka dritings i korte kjoler og høye sko - hver helg - får så å ligge med 5 gutter og ringe til meg og angre seg dagen etterpå. Ikke fordi jeg legger meg opp i hvordan andre lever - men fordi jeg er helt stikk motsatt og orker det ikke. Så vi må liksom være ''enige'' på flere områder for at det skal bli suksess for min del :)

Anonymkode: 189e6...9b3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlighet og innstilling til livet. Jeg orker ikke venninner som bruker all verdens problemer til å føle seg trist og forferdelig. Jeg holder meg langt unna de som overdramatiserer og de som bevisst bryter loven. Stort pluss at de ikke er nikotinslaver. Vi er meget forskjellige og har ingen felles interesser, men har de likevel bra sammen. Vi stiller alltid opp for hverandre og er en god samtalepartner. Jeg er ihvertfall innmari glad i de.

Anonymkode: f3816...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste for meg er felles interesser enten av ting å gjøre, eller ting å prate om, og at det er en jeg kan være komfortabel med og meg selv med. Som jeg ikke føler dømmer meg eller blir for masete eller overfladisk. Jeg har også tatt helt avstand fra sladder om andres privatliv og kutter raskt ut sånne personer.

Anonymkode: a93a7...f00

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det holder med bare to- tre felles interesser. Det må være noe grunnleggende mer, som at vi er gjensidig lojale med hverandre. At vi stiller opp for hverandre og at hygge og nytte går begge veier. Har også andre kriterier nå enn for noen år siden.

Anonymkode: 57607...70a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...