Gå til innhold

Plutselig masse små kløende kviser (utslett) i ansiktet?! Hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 28 år som egentlig aldri har slitt noe med mye kviser. Får noen av og til, og de er store og stygge , men de siste dagene har jeg fått massssse kjempesmå nupper i ansiktet som KLØR! Noen av de kan klemmes ut, da kommer det enten helt blank væske, tynn hvit kvisevæske eller hard men blank hudorm-ish ut. Jeg skjønner ikke hva det kan komme av, og om dette faktisk er kviser eller noe annet, i og med at de klør sånn?!
Spesielt i pannen, hårfestet, nedre del av kinnene og kjevebenet! Hva kan det være og hva bør jeg gjøre for å få det bort?!

Eneste anderledes jeg har gjort med huden er å legge teposer på huden som maske etter et kjerringtips jeg leste på nett, og spist julemat tre dager på rad...

Anonymkode: 81e28...aa8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bump ! Ordet nupper er kanskje bedre beskrivelse enn kviser, men noen av de virker altså å være som opphevede hudormer eller med blank væske inn i. Veldig små. Et par har fått "hvitt hode" og kan klemmes som en kvise men den hvite væsken er også veldig tynn.
Tror ikke det er eksem eller dermatitt eller hva det heter.  usikker om jeg bør holde fuktig eller la tørke ut? vil ikke det skal bli værre hvertfall men mistenker at det er hudirritasjon pga te-pose masken kanskje... for julemat gir vel ikke så kraftig utslag?

Skrevet

de er forresten ikke rød, bare hudfargede og et par hvite nupper. men blitt røde av kløen

• 7 måneder senere...
Skrevet

Drar denne opp igjen, er det noen som vet hva dette er?! :( Har fått små nupper på ene siden av nesen, spredd litt utover venstresiden av ansiktet... De kom helt plutselig lørdag kveld, og de klødde (klør mindre nå). Hva skal man ta på av krem osv. for at det skal bli borte fortest mulig? Kjærringråd? PLEASE noen? :bond:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...