Gå til innhold

Trenger råd angående nettvenn.

CDisk

Anbefalte innlegg

Hei. Skal prøve å gjøre det kort...

Møtte ei jente på nett for 5 måneder siden (hun er 18 fra USA og jeg 22)

Praten gikk lett og vi ble fort venner. Skype ble utvekslet kort tid etter. Nå var jeg ganske ensom og jeg vil tro hun var det også for vi ble litt småforelsket etterhvert som vi pratet mer og mer (vet ikke om det egentlig er mulig å bli forelsker over nett, men)

Vi var bare venner, men vi kranglet absolutt hele tiden og tross alt dette fortsatte vi å prate å være glad i hverandre. Til slutt ble hun så stressa og lei seg av all kranglingen, så hun avlsuttet kontakten, noe som resulterte i at jeg ble veldig lei meg også. Jeg følte meg også lettet pga all kranglingen.

ca 3 uker etterpå kommer hun tilbake, forteller a hun har fått kjæreste og vurderer å ta opp igjen kontakten med meg. Etter litt fram og tilbake med kanskje, kanskje ikke, så stikker hun i ca 2 uker igjen. Da vil hun fortsatt vær venner.

Det skal sies at da har det smått begynt å gå opp for meg at selvom jeg er glad i henne, så er det ikke noe vits i å ha følelser og slikt over nettet og da særlig ikke for noen så langt unna. Men jeg liker å prate med henne, så jeg blir venn etter litt mer krangling.

Nå i senere tid har jeg fått meg kjæreste og har hatt mindre tid til å prate med nettvennen min. Det har egentlig blitt til at jeg vil bryte kontakten. Jeg ser på en måte igjen at jeg må fokusere på mennesker rundt meg og ikke på nettet. Jeg er veldig glad i nettvennen min og jeg bryr meg, men jeg vil bryte kontakten nå.

Hun merker at jeg er mer og mer utilgjengelig og hun sier hun blir lei seg når vi ikke prater så mye mer. Jeg har en følelse av at det er slutt mellom henne og kjæresten (hun er litt mer depressiv og klengete)

Jeg fortsetter å prate og være hyggelig fordi jeg ikke vil at hun skal bli lei seg, men jeg føler nå at jeg bare gjør det fordi hun vil det og ikke fordi jeg vil. Jeg føler at jeg svikter henne på en måte og at jeg er en jævlig person hvis jeg forlater henne.

Hun sier at hun vil gråte når hun tenker på at vi skal slutte å prate. Hun har det tydligvis ikke så bra selv om dagen, så det er mye å grunn av det.

Hun har jo forlatt meg før, så jeg tenker jo at hun bare må tåle dette....

Noen tips/innspill?     Tusen takk hvis du leste gjennom alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns du skal følge de gode følelsene. De du har for kjæresten.

Det er tross alt ganske stor avstand mellom deg og nettvenninnen, dere er ikke kjærester og hvis hun gir deg dårlige følelser - om det er trist på hennes vegne, dårlig samvittighet eller hva som helst så syns jeg du bør fokusere på deg og dine følelser og ditt liv her.

Jeg ville rådet deg til å kutte kontakten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Det går an å bli forelsket over nett, vært der selv.

Men hvordan har du kommet frem til at dere var forelsket i hverandre? Jeg har en 3-4 svært gode nettvenner gjennom åra, som bare har vært venner fra min side. Vi har snakket om alt mulig, i timesvis daglig, sendt hjerter, og at vi er glad i hverandre, ønsker hverandre en fin dag, sier at "skulle ønske du var her nå, ser på en morsom film jeg tror du hadde likt!" osv. Og det har ikke (fra min side hvertfall) vært noe romantiske følelser fordet , men siden kommunikasjonen går over nett så er det så mye tryggere og lettere å skrive akuratt det man føler uten å legge noe filter på med hva som er normalt å si og ikke. På samme måten kan jeg for eksempel sende melding til en god venninde om at "gikk forbi noe som minnet meg om deg i dag og da måtte jeg smile! glad i deg! ha en fin dag!", og med nettvenner så legger man ikke så mye skille på kjønn om du skjønner..

Jeg har en kamerat som også har hatt flere nettvenner, og han beskrev det ene forholdet som et intenst kjærlighetsforhold , men jeg møtte faktisk denne jenta en gang IRL og hun beskrev det helt anderledes (som et bror-søster forhold).
Er ikke for å demotivere deg at jeg sier dette, bare syntes det er viktig å være obs på at med mindre man sier rett ut at man har romantiske følelser for en nettvenn, så er man trolig nettopp bare en nettVENN, selvom man bruker mer tid sammen på nett enn vanlige kjærestepar gjør i virkeligheten.

Dere krangler mye sier du, så jeg lurer litt på hva det er dere har å krangle så mye om? Kan dere prøve å ha mere webcam og skype samtaler enn å chatte? Da er det lettere å se om folk er oppriktig sinte, eller glade, eller ironiske osv.
Det høres barnslig og unormalt ut å stadig vekk krangle med noen man ikke har møtt, så kanskje du overtolker her også?

Du bor i norge og hun bor i USA, sjansen for at dere møtes er vel minimal, så om du syntes det blir slitsomt så bør du bare kutte kontakten og ikke tenke at du "forlater" henne. Hun finner seg nok raskt en ny nettvenn og innen et år så har hun glemt alt dere to har pratet om. Sånn var det hvertfall med meg når jeg av forskjellige årsaker brøt med noen av mine nettvenner. Uvant i starten, men mere kjedelig enn trist, og innen et år så hadde jeg nesten glemt navnet og alt. Livet går videre, og livet fungerer IRL og ikke via en skjerm, det blir mere en fantasiverden når det er kun virtuelt , og det kan være minst like koselig som IRL det, og man kan godt leve i den verdenen for en periode, så lenge man er beviss på at det ikke er ekte. Vennskap generelt pleier å ta slutt, og det høres ut som at tiden er moden for at deres vennskap stopper her.

Anonymkode: 3ce73...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi innrømte for hverandre at vi har følelser, så det er ikke noe tvil der. Det blir mindre krangling og mer god stemning over webcam og det er da det går opp for meg hvilken god person jeg har å gjøre med, men dessverre er det mer stress og sånt over det hele nå... Ihvertfall for meg.

Skal sies at jeg har litt "traumer" fra et tidligere nettvennskap. Jeg var 16 og jenta ville ta selvmord når jeg ville avbryte kontakten etter 1 uke (jeg vet, hun var ikke frisk) så nå etter 5 måneder kan jeg ikke noe for at jeg skremmes av å oppleve det på nytt. Jeg vil ikke at hun skal være trist og føle seg som bry. Hun mener at jeg skal slutte å si at jeg bryr meg og sånt fordi jeg "vil jo åpenbart ikke prate mer". Men jeg vil egentlig kutte ut kontakten for min egen del og får egentlig en lettet følelse av å tenke på at det tar slutt nå.

Er dette egosistisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det syns jeg ikke er egoistisk. Hun har vel andre venner som kan holde hun i skinnet og dør ikke av å miste en nettvenn fra andre siden av kloden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at dere krangler hyppig forteller oss bare en historie : Og det er at dere ikke er kompatible eller engang kommer overens.

Som vi alle vet så samler vi ikke på mennesker vi ikke kommer overens med. Såfremt man ikke er helt nødt (jobb situasjon, barnefordeling osv. Men også her er det mulig å holde kontakten til et minimum). 

Legg følelsene til side å bruk nøtta di. Å fortsette ha kontakt med henne vil 99% sikkert bare bidra til uendelige mengder med krangler og "såre følelser". Who got time for that shit bro

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare det at når vi kommer overens, så er det så godt å prate. Kjenner jeg ikke liker tanken på å aldri se henne igjen, men fornuft over følelser.

Hva bør jeg si? Skal jeg bare takke for at jeg fikk bli kjent med henne og si beklager for at jeg må avbryte?

Endret av CDisk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere innspill? Jeg setter veldig pris på det. Er ganske bestemt på å avbryte kontakten, muligens i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns nettvenner er litt risky. Hadde en venn som ble god venn med enn fra Tyskland (hun er selv tysk) og snakket masse sammen. Etter at de tilbrakte en sommer sammen hjemlandet deres, så var de ikke lenger venner etter det. Så, man kan være akkurat den man vil på nettet.

Anonymkode: ab396...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bare å fade henne ut, syns ikke du trenger å gjøre det til noe greie "beklager trommevirvel vi kan ikke være venner lenger adjø min venn ta vare for alltid" da det bare vil skape drama .

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker mer på å bare si adjø plus noe mer, slette og blokke. Ferdig. Problemet er bare tankene om at jeg er en dårlig person som forlater henne (pluss angsten over selvmord og slikt) huff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er fair å si fra. Si at du takker for tiden dere har kjent hverandre, men at du føler at du trenger å fokusere på det du har her hjemme, kjæresten og RL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg sagt hadet...

Hun var veldig rolig og sa nesten bare "ok" til alt jeg sa, noe som jeg ikke helt har en god følelse over. Men, ja, da er det gjort. Håper bare hun har det bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok bra med henne. Tror det kan være greit å slette og blokkere så du ikke blir fristet til å ta kontakt etterhvert, for hvis dette egentlig var sårt for henne så kan du rive opp et sår ved å ta kontakt etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ikke hatt det så bra den siste måneden, så føler meg jævlig. Ja, jeg skal ikke gjøre det verre med å gå fram og tilbake med dette. Jeg skal la det ligge.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...