Gjest Anonymous Skrevet 7. oktober 2004 #1 Skrevet 7. oktober 2004 Noen ganger mener jeg at det ikke er en menneskerett og få barn. :evil: Se her
Angelica Skrevet 7. oktober 2004 #2 Skrevet 7. oktober 2004 Helt enig i at ikke alle burde hatt barn, men tror ikke det hjelper så mye med sertifikat. Det blir som å tro at de som har førerkort for bil ikke bryter trafikkreglene. Høres bra ut i teorien, men funker ikke i praksis!
Gjest Anonymous Skrevet 7. oktober 2004 #3 Skrevet 7. oktober 2004 Mente vel ikke bokstavlig at man skulle ha et serifikat , men det som er skremmende er at hvem som helst kan få barn og de så kan ta vare på de eller ikke. Tenk deg - stakkars gutt , 4 år og levd på et toalett. Det setter spor som man aldri kan slette.
Philosophia Skrevet 7. oktober 2004 #4 Skrevet 7. oktober 2004 Jeg er enig! Og de som har førerkort kjører jo bil bedre enn de som ikke har, selvom man bryter noen regler innimellom.
Angelica Skrevet 7. oktober 2004 #5 Skrevet 7. oktober 2004 Du hadde et poeng der Philosopia.. Men de fleste som har barn behandler dem jo bra. Tror ikke et sertifikat hadde gjort noe fra eller til.
Bridget Jones Skrevet 7. oktober 2004 #6 Skrevet 7. oktober 2004 Rart ikke noen har sagt i fra før, siden denne mora har fått mat fra kjente
Isabella Moon Skrevet 7. oktober 2004 #7 Skrevet 7. oktober 2004 Folk bryr seg generelt for lite med andres familiesituasjoner. Fremdeles er det slik at barneoppdragelse, eller heller mangel på sådan, er et privat anliggende som man, som utenforstående, ikke skal kritisere. Tror mange tenker i de baner. Men tom. naboer har et ansvar.
Pusen Skrevet 7. oktober 2004 #8 Skrevet 7. oktober 2004 Gikk en film på tvnorge (tror jeg det var) forrige uke om dette temaet. Det var en sann historie om en 13 år gammel jente som fra livets begynnelse hadde blitt låst inne. Da hun kom ut kunne hun ikke snakke, hadde dyretendenser etc. Noen mennesker burde bli pint til døde for det de gjør...
Gjest Anonymous Skrevet 7. oktober 2004 #9 Skrevet 7. oktober 2004 Nå vet vi ikke hele historien om denne gutten og hans mor.tragisk er det uansett. tror ikke vi skal dømme så hardt her. kansje moren var like god som du før hun ble syk? vi har ingen garantier for vi ikke ska ramle av skaftet selv.....ikke vet vi hvordan det går da med oss. kansje har vi fam. som vil reagere med en gang? Ser moren var av utenlandsk opprinnelse. Mye kan skjule seg bak det. kansje 0 fam som ville ha reagert. Hun kan ha opplevd mye fælt og så har det bare tilta for henne.? Denne historien kan det skjule seg mye bak som vi ikke vet om. Hvorfor har ingen reagert før?Ingen som kjente til hennes situason? om hun har vert syk før, hvorfor har ingen fulgt opp+ hun har sikkert ikke ville gjort dette med sitt barn om hun hadde vert helt ok. Så syns jeg atter en gang kvinneg. lesere skal ta seg selv i vare. kan være noen som kjenner henne. Kansje hun er bruker av denne siden selv? Å gå så langt å si at alle bør ikke få barn, det er vel å dra det vel langt. foreslår at moderator stenger denne tråden.
Gjest Anonymous Skrevet 7. oktober 2004 #10 Skrevet 7. oktober 2004 Gikk en film på tvnorge (tror jeg det var) forrige uke om dette temaet. Det var en sann historie om en 13 år gammel jente som fra livets begynnelse hadde blitt låst inne. Da hun kom ut kunne hun ikke snakke, hadde dyretendenser etc. Noen mennesker burde bli pint til døde for det de gjør... Dette med "dyretendenser"...fikk selv høre at mitt barn "knurret" når det var sint. Synes det er helt usmakelig å bruke slike uttrykk om barn. Jeg tror enkelte spekulerer i å bruke slike uttrykk. Her hadde man også bedt barnet om å bli sint! Selvsagt er det trist når slike ting som dette her skjer, men man skal være litt forsiktig med å dømme også.
Gjest Gjesten Skrevet 7. oktober 2004 #11 Skrevet 7. oktober 2004 Det mest tragiske her er at naboane meldte frå (http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article287886.ece), barnevernet visste om dette i eitt år før naboane meldte frå att. Men også naboane burde gjort meir tidlegare, dei burde ringt inn fleire gonger, og ikkje gitt seg før noko blei gjort. At ein unge skal måtte leve slik i to år medan folk veit om det uten å gjere noko er ei tragedie!! Eg vil ikkje dømme mora, ho var sjuk, men det er noko hårreisande gale med systemet når slikt kan skje. La oss håpe at mora i all si forvirring har klart å gje ungen kjærleik. Trass vanskjøtsel kan dette demme opp for nokre av dei verste bivirkningane.
Anglofil Skrevet 7. oktober 2004 #12 Skrevet 7. oktober 2004 Huff ja, ikke alle passer å være foreldre- det er helt sikkert! :evil: Mvh Yvonne
Gjest Anonymous Skrevet 8. oktober 2004 #13 Skrevet 8. oktober 2004 og ikke alltid passer det med delt omsorg heller.......
Sheba Skrevet 8. oktober 2004 #14 Skrevet 8. oktober 2004 Vel - hadde det vært delt omsorg i dette tilfellet her, hadde vel vanskjøtselen blitt oppdaget av den andre forelderen for lenge siden, og man hadde unngått den tragedien det har blitt.
Gjest Anonymous Skrevet 8. oktober 2004 #15 Skrevet 8. oktober 2004 Å gå så langt å si at alle bør ikke få barn, det er vel å dra det vel langt. foreslår at moderator stenger denne tråden. :klø: Hvorfor stenge den Nei mener forsatt at ikke alle vurde få barn ja
Pusen Skrevet 8. oktober 2004 #16 Skrevet 8. oktober 2004 Ikke noe galt å si at ikke alle er egnet til å få barn! Det er jo en kjent sak!
Suzy Skrevet 8. oktober 2004 #17 Skrevet 8. oktober 2004 Ikke noe galt å si at ikke alle er egnet til å få barn! Det er jo en kjent sak! Det er da bare et faktum - ikke alle klarer å passe på seg selv engang og langt mindre et barn.
Gjest Anonymous Skrevet 8. oktober 2004 #18 Skrevet 8. oktober 2004 Denne moren her var faktisk svært syk, ikke direkte "uskikket". Og som det ble sagt - hvem vet hvordan hun var tidligere...? Hennes norske eks bragte mat til døren, og har således måttet vite om hvordan det var stelt der inne - uten å melde fra eller ta affære. Om sitt eget barn! De det hviler på her er etter min mening alle de som ikke sa noe - og barnevernet som ikke grep inn for et år siden. Mor er alvorlig syk men får hjelp nå, sies det.
Gjest Anonymous Skrevet 8. oktober 2004 #19 Skrevet 8. oktober 2004 Ikke noe galt å si at ikke alle er egnet til å få barn! Det er jo en kjent sak! Om du blir syk og liggende på sofaen, te av stand til å be om help til ditt barn, er du da uskikket til å få barn? Det kan ramme alle. Du som alle andre vet ikke ere om denne saken enn avisene, så nå får dere slutte. Deler av innlegget er slettet. Remyline Moderator
Pusen Skrevet 8. oktober 2004 #20 Skrevet 8. oktober 2004 Å hallo.... Her snakker vi generelt om at noen ikke bør få barn. Hvis jeg ikke er i stand til å hjelpe barnet mitt pga eventuell sykdom jeg får, får jeg andre til å hjelpe meg. Setter da for F ikke barnet mitt på badet i 4 år!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå