AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #1 Skrevet 29. desember 2015 Dere som ikke bor sammen med mor/far - hvis barna krangler med feks mor, og da vil til far, får de lov til det? Vi diskuterer det nå, vi har merket at sønnen vår spiller litt på det. Barnet det er snakk om er straks 11 år. Anonymkode: c7529...7d4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #2 Skrevet 29. desember 2015 hadde sagt at det er greit, men du får ikke lov til det der heller, feks se på tv eller hva det gjelder som straff. Anonymkode: 07d85...0b3
Gjest Skrevet 29. desember 2015 #3 Skrevet 29. desember 2015 Her er det umulig da avstanden er så stor. Jeg tror forøvrig ikke at jeg ville latt barnet mitt true med å reise hit og dit i forbindelse med krangler.
MapleSirup Skrevet 29. desember 2015 #4 Skrevet 29. desember 2015 Det tillates ikke som trussel. I en viss alder kan det dog likevel være fint med mer avstand mellom noen parter.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #5 Skrevet 29. desember 2015 Nei, når man er 11 år så kan man ikke bare bestemme at man skal over til far/mor hvis man krangler med den andre. Her gjør 12-åringen alt for at han skal bli så vanskelig å ha i hus at han får reise til mor. Heldigvis har vi mor på vår side i denne saken, hun orker nok ikke tanken på å ha han hele tiden. Her er det flere barn det er snakk om og det hadde vært fullt kaos om de fikk gjøre som de ville. Anonymkode: 148a4...13f
Ulrikke Skrevet 29. desember 2015 #6 Skrevet 29. desember 2015 Stebarna har fått komme hit når de har kranglet med stefar (jeg er stemor). Mor har faktisk kjørt dem hit da (så kan det jo diskuteres hvem som vinner og taper da....) Sånn ellers har min samboer og barnas mor blitt enige om at de kan få komme til det andre hjemmet ETTER at krangelen er ferdig, og at begge parter føler de er "venner igjen".... Da blir det ekstremt sjelden bytte allikevel... Men dette er jo avhengig av at man prater godt sammen og samarbeider da, akkurat som at evt sanksjoner det krangles om i heimen opprettholdes dersom det byttes hjem pga krangelen.... Igjen, avhengig av godt samarbeid da.... Og det har jo også hendt at de har fått beskjed om at de får bli der og ta den konflikten som er.... Å utnytte eller "bruke" det er ikke greit, synes jeg....
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #7 Skrevet 29. desember 2015 Nei, faste dager skal vi forholde oss til. Anonymkode: 37b42...679
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #8 Skrevet 29. desember 2015 Nei, er det en konflikt får barnet ta konflikten der den oppstår. Kommer det trussler om at barnet vil til pappa så sier jeg det som det er, det er ikke noe mindre husarrest der enn her. Anonymkode: 7e924...e27
Gjest Coolaid Skrevet 29. desember 2015 #9 Skrevet 29. desember 2015 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere som ikke bor sammen med mor/far - hvis barna krangler med feks mor, og da vil til far, får de lov til det? Vi diskuterer det nå, vi har merket at sønnen vår spiller litt på det. Barnet det er snakk om er straks 11 år. Anonymkode: c7529...7d4 Jeg tenker at det er sunt for barn og voksne å være i en konflikt uten å måtte rømme fra den. Da er løsningen nærmest.
Ragnar89 Skrevet 29. desember 2015 #10 Skrevet 29. desember 2015 Selvsagt ikke greit, de må løse konflikten der de er
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #11 Skrevet 29. desember 2015 Jeg fikk aldri lov til dette, selv om jeg ofte truet med det Når jeg ser tilbake, så er jeg glad for disse rammene, som tross mitt umiddelbare sinne ga en trygghet, og for at foreldrene mine alltid støtta hverandre og var en "felles front" i sånne situasjoner. Anonymkode: 0145a...0d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå