AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #1 Del Skrevet 29. desember 2015 Jeg og venninnene mine har de siste årene feiret nyttåraften sammen, men i år er ikke alle hjemme da. Derfor tenker jeg å heller invitere til fest på lørdag. Siden dette blir "alternativ" nyttårsaften, så vil jeg invitere de venninnene jeg faktisk er med inkludert evt partnere. Men det samme skjer omtrent hver gang. En eller flere spør om "kan den eller den komme" osv. Og forklarer det med "men hun er jo egentlig en del av gjengen". Men jeg oppfatter ikke det slik. De som spør, spør ofte om venninnene deres som de selv er en del med, men som jeg aldri er med utenom hvis den felles venninnen vår inviterer til fest. Så i år vil jeg være forberedt, slik at jeg vet hva jeg skal si om noen spør om andre kan komme. Det er ikke så gøy å alltid føle at man må invitere x person/personer fordi andre er med de og ikke jeg. Jeg selv har heller aldri blitt invitert til disse x personene. I tillegg ønsker jeg ikke å ha for mange, da leiligheten ikke er så stor. Så hva skal jeg si om noen spør? Det holder ikke med "dessverre, jeg har invitert de jeg vil ha". Hadde den/disse personene tatt mer intiativ utenom til at vi sammen kunne finne på noe, så ville det jo vært mer naturlig at jeg gjorde det samme. Jeg orker ikke å ha folk på fest som kun er ute etter en fest, og ikke ute etter å være sammen/bli kjent med meg som har festen og de andre venninnene mine. Anonymkode: bfc83...946 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #2 Del Skrevet 29. desember 2015 Hvis dere skal ha mat kan du jo si at det ikke er nok mat eller plass til at alle kan drive og ta med seg ekstra gjester. Eller du kan si at du bare ønsker en liten samlig av dine/ deres nærmeste venner. Det er kanskje lettere hvis du kaller det nyttårsfeiring eller selskap heller enn fest. Fest er liksom litt mer løst i rammene. Hvis jeg inviterer til nyttårsfeiring forventer jeg at de som er invitert kommer, og ingen andre. Hvis de da spør om flere kan være med er det min rett som vertinne å kunne si nei til det. Hvis jeg sier "nyttårsfest hos meg i år" blir jeg egentlig ikke overrasket om flere kommer ubedt. Men det er meg da Anonymkode: d9409...0f3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Holititten Skrevet 29. desember 2015 #3 Del Skrevet 29. desember 2015 Jeg tenker litt motsatt enn AB over her, ville "tatt inn" flere på selve nyttårsaften, dersom det var slik at de egentlig ikke hadde noen andre steder å være. Men siden en vanlig lørdag ikke er like "nødvendig" å gå ut på, hadde jeg nok vært litt strengere med å ta folk inn. Men igjen, på en annen side, er det kanskje viktigere å være bare dem man selv er glad i på en spesiell dag enn en lørdag. Men, det er jo ikke problemet ditt. Jeg ville sagt at a) det er ikke så stor plass (du får kanskje som svar at det bare gjelder en person) og b) du ønsker bare dine nærmeste der. En mindre, mer intim fest sammenliknet med en stor fest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Holititten Skrevet 29. desember 2015 #4 Del Skrevet 29. desember 2015 Også ville jeg snakket med venninnene dine, fortalt at du ikke ønsker å "måtte" invitere andre, og aldri få noe igjen. Men kanskje ventet til etter nyttårsaften/feiringen, eventuelt en god stund før. Ikke på kvelden i hvertfall, da skal man ha det gøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lou Salome Skrevet 29. desember 2015 #5 Del Skrevet 29. desember 2015 "Nei, du ønsker ikke at dere er så mange, du vil holde det lite, da er det flere som spør, du ønsker å feire med akkurat dem. Det er pga plass, du kjenner dem ikke så godt, nei, ikke akkurat på nyttårsaften, ikke i år". Helt greit å si, for det er sant. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peppermyntete Skrevet 29. desember 2015 #6 Del Skrevet 29. desember 2015 (endret) "Nei dessverre, det har jeg ikke plass til. Dessuten har jeg invitert de gjestene jeg ønsker fordi jeg vil holde det lite. Synes det blir en helt annen stemning når det blir bare oss liksom " Endret 29. desember 2015 av peppermyntete Postet for tidlig fordi denne j*** nye mobilversjonen er helt på jordet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 29. desember 2015 #7 Del Skrevet 29. desember 2015 Kan du ikke bare si det som det er at du aldri mottar invitasjoner fra de her venninnene så derfor er du ikke interessert i å invitere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #8 Del Skrevet 29. desember 2015 Lag et "INVITES ONLY" event på facebook og påpek at du desverre ikke har plass eller kapasitet til å hoste flere enn de som er invitert denne gangen, og at dere heller får ta en utvidet fest en annen gang. Anonymkode: 3dd76...9f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #9 Del Skrevet 29. desember 2015 Støtter forslaget om "invites only" på fb, skriv gjerne at du ikke ønsker at andre inviterer folk denne gangen. Jeg har en kompis som alltid skal he med to andre når det er noe, og de to andre er årsaken til at folk går tidlig eller ikke ønsker å være med, så vi er etterhvert blitt flinke til å sette grenser. Anonymkode: df90a...f15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 30. desember 2015 #10 Del Skrevet 30. desember 2015 Men TS, har du virkelig hjerte til å la venninna av venninna sitte alene hvis det blir greia? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smalls Skrevet 30. desember 2015 #11 Del Skrevet 30. desember 2015 Skjønner hvordan det er og det kan være irriterende. Jeg har heller ikke så stor leilighet og er en grense på hvor mange jeg har plass til. Det er ikke ts sitt problem at venninnene sine venninner ikke har en plass å være til lørdag? Ts er jo ikke venn med de en gang. Det er ts sitt hjem og hun bestemmer hvem som skal komme. Nesten alltid når jeg har fest, så spør folk om de kan ta med seg venner.. noen ganger sier jeg ja, mens andre ganger nei. Jeg liker ikke å ha det stapp fult her og grensen går en plass. Du får bare si du har invitert de du vil ha der og har ikke plass til flere dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #12 Del Skrevet 30. desember 2015 hvem syntes det er uhyggelig at andre blir invitert? er de ikke hyggelige? Anonymkode: ac718...16f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #13 Del Skrevet 30. desember 2015 AnonymBruker skrev (På 29.12.2015 den 14.46): Lag et "INVITES ONLY" event på facebook og påpek at du desverre ikke har plass eller kapasitet til å hoste flere enn de som er invitert denne gangen, og at dere heller får ta en utvidet fest en annen gang. Anonymkode: 3dd76...9f6 Ekspander ja. gjør det. Anonymkode: ac718...16f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #14 Del Skrevet 30. desember 2015 O.G. skrev (På 30.12.2015 den 12.25): Men TS, har du virkelig hjerte til å la venninna av venninna sitte alene hvis det blir greia? Ekspander Det er på lørdagen. Man må da klare å ikke bli invitert med på alt? Er ikke Ts. Anonymkode: 716ac...79d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå