Gå til innhold

Trene opp flere ting på en gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ganske fersk når det kommer til trening. Er godt i gang med selve treningen, men nå vil jeg lage en plan og jobbe mot noen mål! I høst hår målet egentlig bare vært treningen i seg selv, få det inn i rutinen min, finne ut hva jeg liker og ikke osv. Egentlig bare å finne treningsglede!  "Problemet" mitt er at de tingene jeg liker er veldig forskjellige med tanke på hva de trener. 

Så jeg lurer på, er det mulig å trene opp både styrke, kondis og bevegelighet på likt? Eller bør jeg konsentrere meg om en ting om gangen? Og hvordan skal jeg evt fordele disse tingene utover uken?

Jeg går bare på gruppetimer. Noen av favorittene er row, kettlebell og pilates hvis det har noe å si :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg er for variasjon. Vi trenger både styrke, kondis og bevegelighet for å ha en sunn og sterk kropp. Og jeg har mer tro på å ikke bli den raskeste, mykeste eller sterkeste, men heller være ganske sterk, ganske rask og ganske myk. Man får mye mer igjen for dette.

Ser jo at enkelte som bare trener styrke, kan ha helt ræva kondis og er stive som stokker. De har jo derfor ikke en sterk kropp i mine øyne. De har bare muskler. Mens de som bare løper, hadde trengt mer muskler og mer fleksibilitet for å bli en bedre løper, for løping i seg selv er veldig ensformig og bygger ikke akkurat muskler i hele kroppen. Å være fleksibel er veldig viktig mtp helsa når man blir eldre. Hvem vil vel ende opp som en krøkkete gammel krok som ikke klarer å få på seg skoa engang?

Anonymkode: accbc...ec3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...