Gå til innhold

Svane Zonic kontinental/ Dux (og hypermobilitet)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

Vurderer å benytte meg av romjulstilbudet på Svane Zonic, og lurer på om det er noen her som har erfaring med denne? Forstår det som at det er en temmelig ny modell, så ikke mye å finne om den på nettet, og er jo greit å vite litt før man foretar en så dyr investering :-)

Har også vært og sett på Dux, virker som at personalet der har litt peiling. Noen som har erfaring med sengene derfra?

Er hypermobil (med symptomer ganske likt betennelser i ledd: skuldre, armer, føtter, knær osv), derfor jeg ser på en så dyr seng. Trenger noe som tar seg av leddene mine som sklir litt ut :-) 

Supert om noen kan dele erfaringer, eller om noen her med hypermobilitet har en seng de ønsker å anbefale! :-)

Endret av gng
Endret tittel
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen erfaring medhypermobilitet. Men du bør tenke på om det er stabilitet eller bevegelighet som er viktig for deg.

Zonic har intelligel i seg, som former seg godt etter kroppen. Dette gir god trykkavlastning og fin støtte, men man kan jo også da føle at man "ligger fast". 

Dux har jo spiraler som er koblet sammen, med det formål om å hjelpe kroppens naturlige bevegelser. Man kan kanskje føle at man ligger litt mer oppå madrassen i en Dux, men den er veldig fin om man har noen fysiske plager. Alle snur eller beveger seg i løpet av natta, og det skal bli lettere med en seng av denne typen.

(For ordens skyld så jobber jeg et sted som selger begge deler)

Anonymkode: 2d59b...44a

• Liker 1
Skrevet

Takk! Vil tro det er stabilitet som er viktigst for meg. Hypermobil vil si at man har for store leddutslag, og leddene må derfor "holdes litt på plass" av madrassen om natten (om dagen tar musklene mye av dette ansvaret)

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei Anonym bruker:

Hvis du jobber hos en butikk som selger begge deler, så er det rart at du sier at alle snur seg uansett masse om natten.

Litt av grunnen til at vi snur oss om natten er fordi at det er f.eks fjærer som presser på kroppen og stopper tilførsel av blod, som gjør at deler av kroppen dovner av, og sender da signal til hjernen at man må snu seg for å få igang sirkulasjon.

Jeg ville gått for en GOD kvalitet på madrassen med gode trykkavlastende egenskaper. Helst ikke kontinentalseng (lag på lag seng) 

Man betaler dessverre altfor mye for DUX navnet er min erfaring.

JA, de holder år etter år, har hatt kunder som har kommet innom til meg i butikken og sagt at de skal bytte ut dux sengen etter 30år. Så kvaliteten er god den, men det koster, og man får like god komfort for pengene på andre kjente merker som f.eks Svenske Hilding. 

Ut fra din sykdom så er det nok viktig med et godt fjærsystem som følger kroppen din godt, eller et skum som er viscoelastisk (alla Tempur) Men det er kommet gode kopier som er like gode som originale tempur.

Ville styrt unna Intelliigel, vi hadde en ansatt hos oss som hadde jobbet hos Bohus når dette kom, og han fortalte at alle ansatte fikk veldig gode priser på dette for å teste, og 7 av 10 leverte tilbake denne sengen..

Skrevet
22 timer siden, Gullak skrev:

Hei Anonym bruker:

Hvis du jobber hos en butikk som selger begge deler, så er det rart at du sier at alle snur seg uansett masse om natten.

Litt av grunnen til at vi snur oss om natten er fordi at det er f.eks fjærer som presser på kroppen og stopper tilførsel av blod, som gjør at deler av kroppen dovner av, og sender da signal til hjernen at man må snu seg for å få igang sirkulasjon.

Jeg ville gått for en GOD kvalitet på madrassen med gode trykkavlastende egenskaper. Helst ikke kontinentalseng (lag på lag seng) 

Man betaler dessverre altfor mye for DUX navnet er min erfaring.

JA, de holder år etter år, har hatt kunder som har kommet innom til meg i butikken og sagt at de skal bytte ut dux sengen etter 30år. Så kvaliteten er god den, men det koster, og man får like god komfort for pengene på andre kjente merker som f.eks Svenske Hilding. 

Ut fra din sykdom så er

Ville styrt unna Intelliigel, vi hadde en ansatt hos oss som hadde jobbet hos Bohus når dette kom, og han fortalte at alle ansatte fikk veldig gode priser på dette for å teste, og 7 av 10 leverte tilbake denne sengen..

Har da aldri sagt at alle snur seg masse om natten. Skrev at alle snur ELLER beveger seg i løpet av natten. Dette er fakta. Alle våkner mange ganger i løpet av natten også, selv om man ikke er våken lenge nok til at man er bevisst på det. Og da er det faktisk også bevist at de våkne toppene begrenses når man ligger på et fjærsystem som hjelper kroppens naturlige bevegelser, slik som f.eks. Dux. Finnes også andre gode alternativer. 

Har lest masse om dette og ville ALDRI kjøpt madrasser som Tempur eller den typen viskoelastiske metarialer. Det skyldes for meg i hovedsak mangelen på ventilasjon gjennom madrassen. Veldig uhygienisk og gir dårlig søvnmiljø. Intelligel har hvertfall veldig god ventilasjon gjennom madrassen. Det er nok heller ikke uten grunn at Zefir har blitt kåret til best i test flere ganger, uavhengig av hva noen som jobber på Bohus mener.

Anonymkode: 2d59b...44a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...