Gå til innhold

gratis graviditetstest?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente på 16. Tror jeg kanskje er gravid,har lite penger nå, så lurer på om det er noen plass hvor man kan få en graviditetstest gratis? Bor i Trondheim btw.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er så happy nå..gjett hvem som akkurat fikk mensen da?..hehe..meg det! Har aldri vært så overlykkelig over å ha mensen noen gang! Begynte å lure litt siden den var 4 dager forsinket :roll: , men bedre sent enn aldri :P

Skrevet

hvis du ikke ønsker å bli gravid. så husk og vær mer forsiktig neste gang da :wink:

Skrevet

du kan gå til helsesøsteren på din skole og få tatt gratis test. ellers så har utekontakten mye med sånne ting...og tror div.legekontor har sånn helsestasjon for ungdom dær du kan få gratis resept på p piller og ta graviditets test...håper alt ordner seg for deg,lykke til :)

Skrevet

Hva med å vente med sex, til du er gammel nok til å ta ansvar og penger nok til å sjekke om det har gått den galne veien.

Skrevet

Helsestasjon for ungdom. Her i Oslo er det en i hver bydel, regner med at det er noen i Trondheim også. De er helt gratis. Sjekk det ut - så vet du hvor du finner dem i tilfelle det blir en neste gang.

Skrevet
Hva med å vente med sex, til du er gammel nok til å ta ansvar og penger nok til å sjekke om det har gått den galne veien.

Og det var en skikkelig unødvendig kommentar. For det første er hun gammel nok (den seksuelle lavalder er 16 år). For det andre sier hun ikke noe om hva som har skjedd. Det at kondomer sprekker f.eks. er ikke noe ukjent fenomen.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
[. For det første er hun gammel nok (den seksuelle lavalder er 16 år).  

Hun er ikke gammel nok hvis hun ikke kan ta ansvaret for konsekvensene, og gjøre det hun må (f. eks bruke penger på en graviditetstest) hvis det skulle gå galt, uansett hvilken grunn det har.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Hun er ikke gammel nok hvis hun ikke kan ta ansvaret for konsekvensene, og gjøre det hun må (f. eks bruke penger på en graviditetstest) hvis det skulle gå galt, uansett hvilken grunn det har.

Hvorfor må man bruke penger på graviditetstest? Har det gått mange nok uker over tiden, så vet en jo med sikkerhet, og det koster ikke noe ekstra.

Ellers kan de unge ta kontakt med helsestasjonene for å få tatt en graviditetstest. Så det behøver ikke koste noe, å finne ut om man er gravid. :wink:

Skrevet

hmm...må vente til jeg er 25 år jeg da med og ha sex?

har vert sexuellt aktiv siden jeg var 15 år..har gått fint det..du må bare være mer forsiktig og bruke prevensjon nøye! men seff. kan gå galt for det...

Skrevet

Sukk...må vente med sex til jeg blir 35. Men det er jo bare 12 år til..

Til deg jente på 16, kanskje du skal vurdere p-piller? Du får dem gratis.

Skrevet

Tar ikke konsekvensene? Hun spurte da virkelig om hvor hun kunne få tatt en test! Er det mindre ansvarlig å dra på en helsestasjon og få tatt en gratis test, enn å kjøpe den billigste de har i butikken?

• 5 år senere...
Gjest Susanne
Skrevet

Er det bare på helsestasjonene en kan få gratis graviditetstest? Litt kjipt at helsestasjonene for ungdom er stengt i skoleferiene...

Skrevet

For alt dere vet kan jenta ha brukt både kondom og gå på p-piller. Har dere glemt hvordan det er å være 16 år og usikker på sånne ting? Når mensen er fire dager forsinket så er det ikke rart at ei jente på 16 blir bekymret for å ha blitt gravid til tross for prevensjon.

Blir så oppgitt når folk må hakke løs på andre... Prøv å sette dere inn i andres ståsted!

Gjest Susanne
Skrevet

Dumt at Amathea ikke finnes overalt.. Hva med test av kjønnssykdommer? Hvor kan man teste det?

Gjest redstar
Skrevet

Dumt at Amathea ikke finnes overalt.. Hva med test av kjønnssykdommer? Hvor kan man teste det?

Helsestasjonen for ungdom og lege :)

• 2 uker senere...
Gjest rubina
Skrevet

er i samme problem, jeg går på mine piller (cerazette) og har ingen glemminger i dem,har gått snart ett år. men i de siste ukene har jeg hatt utrolig smerter i magen. krampeaktigt, under brystene og nede med ''hårfestet''. jeg har hatt fast forhold med gutten min siden jeg var 13 (to år nå). jeg er bare 15 og kan ha like alvorligt sexliv som mange andre har.

lurer på om jeg burde være bekymret?

har lite erfaring og er veldig forsiktig :)

Gjest karina
Skrevet

er i samme problem, jeg går på mine piller (cerazette) og har ingen glemminger i dem,har gått snart ett år. men i de siste ukene har jeg hatt utrolig smerter i magen. krampeaktigt, under brystene og nede med ''hårfestet''. jeg har hatt fast forhold med gutten min siden jeg var 13 (to år nå). jeg er bare 15 og kan ha like alvorligt sexliv som mange andre har.

lurer på om jeg burde være bekymret?

har lite erfaring og er veldig forsiktig :)

• 1 år senere...
Gjest camilla
Skrevet

spørr du meg var hun jo faktisk gammel nok og alle kan gjøre feil, så den der tror jeg du kan trekke tilbake ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...