Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere dette med julegaveåpningen?

er det en som leser opp og gir ut en og en?

Deler dere ut alle julegavene samtidig? 

Hvordan gjør dere dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En leser opp og gir ut en og en. Barna får gjerne en del gaver først, så de har noen leker å dille med mens de voksne deretter åpner sine gaver. 

Anonymkode: ca076...6aa

Skrevet

To som deler ut en og en pakke.

En og en pakke blir pakket opp, og kommentert, før neste blir delt ut og åpnet.

Anonymkode: 4b534...d48

• Liker 2
Skrevet

En som deler ut en pakke hver til alle. Når alle har fått en så åpner alle samtidig, også får vi en ny. 

Anonymkode: 5f019...3ed

Skrevet

En og en pakke åpnes. Både når vi er hos foreldre og svigerforeldre.

Skrevet

I mine unge år gjorde vi det sånn at alle gavene ble delt ut, og så åpnet vi en gave hver i rundgang rundt bordet. En ganske fredelig affære. ☺

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hos samboer er det en som leser opp og deler ut en etter en, helst slik at alle får med seg hvem som får hva fra hvem. Så takker mottakeren for gaven(hvis giveren er til stede), og de går til neste gave. Når alle gavene er åpnet, går de en takkerunde, hvor de håndhilser/klemmer og takker hver enkelt for gavene. Etter denne runden blir det gjerne en ringerunde til familie som ikke er til stede, for å takke dem for gavene.

Hos min familie blir det først delt ut en gave til hver enkelt, og deretter er det fortløpende etter hvert som man blir ferdig med å pakke opp. Sånn sett er det litt kaos, man får ikke helt med seg hvem av de andre som får hva. Når giveren er til stede, takker vi vedkommende når gaven er åpnet. Etterpå blir søppelet ryddet skikkelig bort(i én stor sekk i stedet for fem-seks "vanlige" poser), og vi diskuterer hva andre har fått av gaver. De som har fått gaver fra familie langt borte/som ikke er til stede, tar gjerne ringerunden nå. Ellers ser/hører vi gjerne fra dem i romjula, og ofte takker vi for gavene da.

Sånn sett lurer jeg litt på hvordan vi skal gjøre det når vi får egen familie, og skal lage egne tradisjoner. Samboer syns at det blir litt kaotisk hos min familie, jeg tror også at han har stusset på at han er den eneste som går takkerunden i etterkant av åpningen. Jeg syns det kan bli litt for "formelt" hos hans familie, spesielt all denne takkingen. Først si takk for hver gave, for deretter å si takk for gavene enda en gang ...? Jada, jeg vet jo at å takke er vanlig høflighet, og at det er viktig å vise takknemlighet og glede over gavene, det syns jeg også er viktig. Men jeg kan ikke hjelpe for å synes at det blir litt smør på flesk. (Haha, nå har jeg skrevet "takk" så mange ganger at hele ordet ser skikkelig rart ut! :ler:)

Anonymkode: cff92...d08

Skrevet (endret)

Vi deler ut alle gavene, før vi alle pakker ut. Er såpass få, at vi har oversikten over hvem som får hva. Også blir det noen takk over stuebordet. eller når gjestene drar(dog fint lite håndhilsning), som regel begge deler.

Endret av Cordelia
Gjest morhjertegod
Skrevet

Her deler en ut alle gavene først, utdeleren leser da opp hvem det er til og fra. Når alle er delt ut, begynner åpningen, da lukker en og en opp, så går vi runden. Vi leser da også opp til og fra, ser på hva alle får.

Skrevet
Den 1. januar 2016 at 21.09, Jerry Lee skrev:

I mine unge år gjorde vi det sånn at alle gavene ble delt ut, og så åpnet vi en gave hver i rundgang rundt bordet. En ganske fredelig affære. ☺

Samme. Sånn får man med seg hva andre fikk også.

Skrevet

Leser opp gaven og gir den til riktig person (Til og hvem den er i fra) til 2-3 personer, de åpner, så neste sin tur. 

Skrevet
5 minutter siden, Darkannie skrev:

Samme. Sånn får man med seg hva andre fikk også.

Nå er jula godt over...men ja, nettopp slik var det. ☺

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...