AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #1 Skrevet 29. desember 2015 Betalte mye for en togbillett i mars, og nå ser jeg det er salg på samme billett. Kan jeg avbestille billetten, få igjen pengene og bestille ny? Anonymkode: e0a1a...1f6
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #2 Skrevet 29. desember 2015 Dette gjelder student og miniprisbillett Anonymkode: e0a1a...1f6
Skravla Skrevet 29. desember 2015 #3 Skrevet 29. desember 2015 Det enkleste er jo å sjekke nsb sine sider. For eksempel HER.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #4 Skrevet 29. desember 2015 Har du vært fornuftig og betalt med kredittkort? Da har du muligheter for å få penger igjen via kredittkortselskapet. Anonymkode: 20f97...696
Gjest pellepirat Skrevet 29. desember 2015 #5 Skrevet 29. desember 2015 Det er ikke refusjon på miniprisbilletter...
Belima Skrevet 29. desember 2015 #6 Skrevet 29. desember 2015 (endret) Les på billetten. Det står at du kan få pengene igjen inntil 24 timer før avreise. https://www.nsb.no/togbilletter/reisebetingelser-og-vilkar/refusjonsbetingelser Endret 29. desember 2015 av Belima
Dolce Skrevet 29. desember 2015 #7 Skrevet 29. desember 2015 5 minutter siden, Belima skrev: Les på billetten. Det står at du kan få pengene igjen inntil 24 timer før avreise. https://www.nsb.no/togbilletter/reisebetingelser-og-vilkar/refusjonsbetingelser Det gjelder ordinære billetter. TS sier hun har minipris-billett. Og på samme side som du linker til, står det at miniprisbilletter ikke refunderes.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #8 Skrevet 29. desember 2015 Er det snakk om en ordinær billett (til 750 kr?), så får man igjen pengene om man avbestiller innen 24 timer før reisen. Er det minpris billett, får man ikke igjen noe. Jeg har lært litt av dette selv, siden jeg ofte tar tog hjem. Tidligere bestilte jeg i kjempegod tid, og sikret meg en 199 kroners billett. Ble ikke reisen noe av, så var det ikke så stort tap uansett. Men hvis det bare er tilgjengelige minipris billetter som er ganske i nærheten av ordinær billett, f.eks at miniprisbilletten koster 600, og den ordinære 750, så bestiller jeg faktisk den ordinære, for å kunne få den muligheten til å få pengene refundert dersom det dukker opp noe billigere, eller om jeg vil ta tog en annen dag i steden. Det er bare dumt å ha en miniprisbillett som er omtrent like dyr som ordinær billett - ble min mening da, for da har man en ganske dyr billett uten å få "godene". Synd at det ikke er så mange 199 og 299 billetter lengre.. Anonymkode: aa2e4...2c7 1
Belima Skrevet 29. desember 2015 #9 Skrevet 29. desember 2015 9 timer siden, Dolce skrev: Det gjelder ordinære billetter. TS sier hun har minipris-billett. Og på samme side som du linker til, står det at miniprisbilletter ikke refunderes. Det står ikke at hun har kjøpt til minipris, men betalt dyrt for en billett som skal brukes i mars. Hun kan kjøpe minipris nå!
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #10 Skrevet 29. desember 2015 Hvordan går det TS? Anonymkode: b3805...726
Dolce Skrevet 29. desember 2015 #11 Skrevet 29. desember 2015 29 minutter siden, Belima skrev: Det står ikke at hun har kjøpt til minipris, men betalt dyrt for en billett som skal brukes i mars. Hun kan kjøpe minipris nå! I post nr. 2 i denne tråden sier TS at det er student og minipris-billett. 1
Belima Skrevet 30. desember 2015 #12 Skrevet 30. desember 2015 22 timer siden, Dolce skrev: I post nr. 2 i denne tråden sier TS at det er student og minipris-billett. Ja det har du rett i! Da skjønner jeg ikke hva som er dyrt og skal brukes i mars. Minipris er jo minipris og student er jo også rimeligere enn full pris. Kanskje hun får kjøre med noen da.
Gjest Raindrops Skrevet 30. desember 2015 #13 Skrevet 30. desember 2015 (endret) De sier at man ikke får refundert minipris, men jeg har fått det to ganger. Første gangen ringte jeg og sa at mamma hadde bestilt feil billett, noe som var sant, og andre gangen sendte jeg mail og sa det samme, denne gangen var det bare jeg som ombestemte meg. Men det gikk bra i begge tilfeller. Poenget mitt er egentlig bare at det skader ikke å spørre, kanskje du møter rett kundebehandler. Men jeg ville gjort det så fort som mulig, da jeg tror det er lettere om de har bedre tid til å selge billetten din til noen andre. Endret 30. desember 2015 av Raindrops
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå