Gå til innhold

Avbestille nsb-billett, få igjen pengene?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Betalte mye for en togbillett i mars, og nå ser jeg det er salg på samme billett. Kan jeg avbestille billetten, få igjen pengene og bestille ny?

Anonymkode: e0a1a...1f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette gjelder student og miniprisbillett :)

Anonymkode: e0a1a...1f6

Skrevet

Det enkleste er jo å sjekke nsb sine sider.

 

For eksempel HER.

Skrevet

Har du vært fornuftig og betalt med kredittkort? Da har du muligheter for å få penger igjen via kredittkortselskapet.

Anonymkode: 20f97...696

Gjest pellepirat
Skrevet

Det er ikke refusjon på miniprisbilletter...

Skrevet

Er det snakk om en ordinær billett (til 750 kr?), så får man igjen pengene om man avbestiller innen 24 timer før reisen. Er det minpris billett, får man ikke igjen noe.

Jeg har lært litt av dette selv, siden jeg ofte tar tog hjem. Tidligere bestilte jeg i kjempegod tid, og sikret meg en 199 kroners billett. Ble ikke reisen noe av, så var det ikke så stort tap uansett.

Men hvis det bare er tilgjengelige minipris billetter som er ganske i nærheten av ordinær billett, f.eks at miniprisbilletten koster 600, og den ordinære 750, så bestiller jeg faktisk den ordinære, for å kunne få den muligheten til å få pengene refundert dersom det dukker opp noe billigere, eller om jeg vil ta tog en annen dag i steden.

Det er bare dumt å ha en miniprisbillett som er omtrent like dyr som ordinær billett - ble min mening da, for da har man en ganske dyr billett uten å få "godene". 

Synd at det ikke er så mange 199 og 299 billetter lengre..

Anonymkode: aa2e4...2c7

  • Liker 1
Skrevet
9 timer siden, Dolce skrev:

Det gjelder ordinære billetter. TS sier hun har minipris-billett. Og på samme side som du linker til, står det at miniprisbilletter ikke refunderes. 

Det står ikke at hun har kjøpt til minipris, men betalt dyrt for en billett som skal brukes i mars. Hun kan kjøpe minipris nå!

Skrevet

Hvordan går det TS?

Anonymkode: b3805...726

Skrevet
29 minutter siden, Belima skrev:

Det står ikke at hun har kjøpt til minipris, men betalt dyrt for en billett som skal brukes i mars. Hun kan kjøpe minipris nå!

I post nr. 2 i denne tråden sier TS at det er student og minipris-billett. 

  • Liker 1
Skrevet
22 timer siden, Dolce skrev:

I post nr. 2 i denne tråden sier TS at det er student og minipris-billett. 

Ja det har du rett i!  :)  Da skjønner jeg ikke hva som er dyrt og skal brukes i mars. Minipris er jo minipris og student er jo også rimeligere enn full pris. Kanskje hun får kjøre med noen da.

Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

De sier at man ikke får refundert minipris, men jeg har fått det to ganger. Første gangen ringte jeg og sa at mamma hadde bestilt feil billett, noe som var sant, og andre gangen sendte jeg mail og sa det samme, denne gangen var det bare jeg som ombestemte meg. Men det gikk bra i begge tilfeller. Poenget mitt er egentlig bare at det skader ikke å spørre, kanskje du møter rett kundebehandler. Men jeg ville gjort det så fort som mulig, da jeg tror det er lettere om de har bedre tid til å selge billetten din til noen andre.

Endret av Raindrops

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...