Gå til innhold

Prøverør, rugedag 12, svak positiv test

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Nå er spenningen til å ta og føle på her.....men jeg testet svak positiv i morges (morgenurin) på rugedag 12! Testen var tydelig og kom lenge innenfor tidsfristen, så ingen såkalt skyggestrek der man må vri og demontere testen for å tolke. Testdato er nyttårsaften..

Men, det jeg lurer på: kan det være eggløsningsprøyten som spiller oss et puss? At det er den som gir en falsk positiv test?

Eggløsningsprøyten (ovitrelle) ble satt søndag 13 desember, så det er over to uker siden. 

Det ble satt inn to egg tre dager etter egguttak, ett som var 6-delt og ett 8-delt. 

Anonymkode: 677fe...aed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, på rugedag 12 skal ovitrelle være ute av kroppen. Gratulerer så mye! :) 

Skrevet
1 minutt siden, Sisti skrev:

Nei, på rugedag 12 skal ovitrelle være ute av kroppen. Gratulerer så mye! :) 

Hjelpes! Kan nesten ikke tro det!!!

Må ta ny test på selve testdato tror jeg før jeg tør å tro på det..

(også er det store spørsmålet hvis det nå virkelig har klaffet.....er det en eller to der inne?) 

Kan virkelig ikke tro det....etter 10 år som prøvere og 4 mislykka ivf-forsøk.. 

ts

• Liker 3
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hjelpes! Kan nesten ikke tro det!!!

Må ta ny test på selve testdato tror jeg før jeg tør å tro på det..

(også er det store spørsmålet hvis det nå virkelig har klaffet.....er det en eller to der inne?) 

Kan virkelig ikke tro det....etter 10 år som prøvere og 4 mislykka ivf-forsøk.. 

ts

Hvis du satt inn eggene 3 dager etter uttak er du jo nå egentlig 15 dpo (rd 12 + 3 ), så det er absolutt trygt å stole på positiv test. Men du bør nok ta ny test på testdagen også ja, disse spirene er jo dessverre litt skjøre såpass tidlig. Men igjen, gratulerer så mye, håper spiren(e) klamrer seg fast! :) 

Skrevet
1 minutt siden, Sisti skrev:

Hvis du satt inn eggene 3 dager etter uttak er du jo nå egentlig 15 dpo (rd 12 + 3 ), så det er absolutt trygt å stole på positiv test. Men du bør nok ta ny test på testdagen også ja, disse spirene er jo dessverre litt skjøre såpass tidlig. Men igjen, gratulerer så mye, håper spiren(e) klamrer seg fast! :) 

Satte inn eggene tre dager etter uttak ja... 

Blir ny test, samt skal ta blodprøver. Skulle egentlig tatt blodprøvene fredag, men da er det stengt her jeg bor, så blir mandag neste uke. Men testene er jo like sikre på resultatet som blodprøven vil jeg tro. 

Hoff ja, håper og ber om at iallefall en spire klorer seg fast der inne! 

Ts

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...