Gå til innhold

Sex i slutten av mensen - gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 
Jeg virker kanskje dum når jeg skriver dette, men det får så bare være. Siden jeg er ganske ny på dette, vet jeg ikke spesielt mye om det.

Er det mulig å bli gravid i slutten av mensen?
Har hatt regelmessig syklus på 28 dager siden jeg fikk det første gang. Men nå i det siste har det variert veldig, så nå er jeg ikke sikker på hvor lang syklus jeg har. Varierer mellom 23 til 33 dager eller noe. 

Hadde sex siste dag av mens, uten prevensjon og han kom inni meg...

Anonymkode: a7408...a8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er mulig. Det er ikke sannsynlig, men det er alltid en teoretisk mulighet for å bli gravid. 

Skrevet

Ja. Sædceller kan leve opp til en uke, så de kan nå ligge der og vente på eggløsning. Hvis du har kort syklus er ikke sannsynligheten så veldig liten, heller. Ta en angrepille hvis du er redd for å bli gravid. 

Skrevet

JA det er alltid mulig å bli gravid, men på slutten av en menstruasjon er jo oddsen minst for å bli det mener jeg å ha hørt.

Skrevet

Svært lite sannsynlig med tanke på at eggløsning som regel skjer 6-14 dager etter endt menstruasjon.

Skrevet
13 minutter siden, karlakarl skrev:

Svært lite sannsynlig med tanke på at eggløsning som regel skjer 6-14 dager etter endt menstruasjon.

Men TS har hatt sykluser nede på 23 dager. Da vil EL kunne være på dag 9-10 i syklus, og bare noen dager etter mensen hvis man har mensen i en uke. Med korte sykluser er det altså økt sjanse for å bli gravid etter samleie under menstruasjon, spesielt hvis mannen har sædceller som lever en del dager. 

Jeg har selv hatt EL rett etter mens flere ganger (unormalt kort syklus). 

Skrevet

Ja, jeg har blitt gravid på slutten av mensen.

Anonymkode: 75941...1e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...