Gå til innhold

hvordan fortelle han at jeg er interessert?

mirnw

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg har et spm, hvordan skal jeg fortelle kompisen min at jeg er interessert i ham? Vi har vært venner over 4 år, vi jobber sammen for det meste men av og til finner vi på ting sammen.. Ellers så går vi på samme skole, men nå i det siste har jeg fått småfølelser for ham og vet ikke hvordan jeg skal si det til ham uten å miste vennskapet vårt.. har noen der ute vert i samme situasjon og har tips??

Endret av mirnw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel... Problemet ditt er at det her finnes flere alternativ.

1. Du forteller at du er interessert og han er fullstendig uinteressert. Dette blir, uten unntak, pinlig. Noen venner klarer å gå videre og fortsette som venner, andre klarer det bare ikke. Du kan ha en viss anelse om hva din egen reaksjon blir (dvs: hvorvidt det er mulig for deg å være venninna hans mens han finner kjæreste, gifter seg, får barn og så videre) men om han orker fortsette vennskapet vet bare han.

2. Du forteller at du er interessert og han er enten også interessert eller i det minste villig til å prøve. Kan ende i brudd, selvsagt, men sjansen for et forhold av noe varighet er tilstede. Etter brudd blir det pinlig igjen, selvsagt.

så først av alt ville jeg spurt meg hva som er av størst viktighet for deg. Vennskapet eller forelskelsen? For du kan desverre ikke fortelle om forelskelsen uten å risikere vennskapet. Og dersom du ikke signaliserer at du er interessert ... Vel, da vil du vel alltid lure? Jeg har ingen tips: de fleste slike scenarioer jeg har støtt på ender i fortvilelse for minst en part. Uavhengig av valg.

Anonymkode: 8ebfc...c70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel... Problemet ditt er at det her finnes flere alternativ.

1. Du forteller at du er interessert og han er fullstendig uinteressert. Dette blir, uten unntak, pinlig. Noen venner klarer å gå videre og fortsette som venner, andre klarer det bare ikke. Du kan ha en viss anelse om hva din egen reaksjon blir (dvs: hvorvidt det er mulig for deg å være venninna hans mens han finner kjæreste, gifter seg, får barn og så videre) men om han orker fortsette vennskapet vet bare han.

2. Du forteller at du er interessert og han er enten også interessert eller i det minste villig til å prøve. Kan ende i brudd, selvsagt, men sjansen for et forhold av noe varighet er tilstede. Etter brudd blir det pinlig igjen, selvsagt.

så først av alt ville jeg spurt meg hva som er av størst viktighet for deg. Vennskapet eller forelskelsen? For du kan desverre ikke fortelle om forelskelsen uten å risikere vennskapet. Og dersom du ikke signaliserer at du er interessert ... Vel, da vil du vel alltid lure? Jeg har ingen tips: de fleste slike scenarioer jeg har støtt på ender i fortvilelse for minst en part. Uavhengig av valg.

Anonymkode: 8ebfc...c70

Nei, dette blir ikke uten unntak pinlig. Det er veldig enkelt å fortsette helt som normalt

Ta sjangsen du TS, hvis ikke kommer du til å angre som en hund når han får seg dame og du sitter der og tenker "hvorfor sa jeg ikke noe!". Det verste som skjer er at du får et nei. Men får høre slike ting så sjeldent at vi blir, nesten uten untak, smigret enten vi har følelser tilbake eller ikke. Og de fleste menn er på ett eller annet tidspunkt litt interessert i å finne ut om det kan bli noe mer med de fleste veninner.

Anonymkode: cb7b4...3ee

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29.12.2015 at 19.42, AnonymBruker skrev:

Nei, dette blir ikke uten unntak pinlig. Det er veldig enkelt å fortsette helt som normalt

Ta sjangsen du TS, hvis ikke kommer du til å angre som en hund når han får seg dame og du sitter der og tenker "hvorfor sa jeg ikke noe!". Det verste som skjer er at du får et nei. Men får høre slike ting så sjeldent at vi blir, nesten uten untak, smigret enten vi har følelser tilbake eller ikke. Og de fleste menn er på ett eller annet tidspunkt litt interessert i å finne ut om det kan bli noe mer med de fleste veninner.

Den 29.12.2015 at 19.42, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg fått svar, og jeg var veldig sikker på at jeg skulle få det svaret jeg fikk.. Han er småforelsket i en dame i London.. Men men han vil absolutt ikke miste meg som venn så da ble jeg lettet :-) Får vell bare se hva som skjer i fremtiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...