Gjest Holititten Skrevet 28. desember 2015 #1 Skrevet 28. desember 2015 (endret) Er på leting etter noen oppskrifter til noen deilige drinker jeg kan drikke på fest på nyttårsaften. Liker verken øl eller vin/champagne. Er glad i vodka som base, men tar gjerne i mot tips om andre drikker. Er veldig glad i lime/sitron, men er ikke et must i drinkene mine. Hva er deres favoritt? Edit: er 19 år gammel, så lovlig tilgang på Whiskey og liknenede drikker har jeg dessverre ikke. Oppskrifter med "sprit" under 22% settes pris på, men del gjerne andre også, slik at flere kan få tips fra denne tråden! Endret 29. desember 2015 av Holititten
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #2 Skrevet 28. desember 2015 Amaretto Soure er fast innslag hos oss på nyttårsaften. Alle vi har servert den til har bedt om å få oppskrift (den finner du lett ved å bruke Google) Anonymkode: 8c12c...a3d
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #3 Skrevet 28. desember 2015 Amaretto Sour, ja! Anonymkode: dead3...bcf
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #4 Skrevet 29. desember 2015 Cola Zero med en bit av lime Anonymkode: 6974d...005
Jerry Lee Skrevet 29. desember 2015 #5 Skrevet 29. desember 2015 Southern Comfort over is. Farlig godt. 👍
Gjest Holititten Skrevet 29. desember 2015 #6 Skrevet 29. desember 2015 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Cola Zero med en bit av lime Anonymkode: 6974d...005 Mener du med vodka i, eller bar? Haha! Cola synes jeg smaker ufyselig, men ellers takk for tips!
Gjest Holititten Skrevet 29. desember 2015 #7 Skrevet 29. desember 2015 Takk for gode innslag, googler litt nå.
Gjest Holititten Skrevet 29. desember 2015 #8 Skrevet 29. desember 2015 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Amaretto Soure er fast innslag hos oss på nyttårsaften. Alle vi har servert den til har bedt om å få oppskrift (den finner du lett ved å bruke Google) Anonymkode: 8c12c...a3d 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Amaretto Sour, ja! Anonymkode: dead3...bcf 4 timer siden, Jerry Lee skrev: Southern Comfort over is. Farlig godt. 👍 Har redigert toppteksten nå. Er "dessverre" bare 19, så jeg har ikke tilgang til alle ingrediensene. "Sprit" under 22% er derfor det jeg må bruke.. Blir ikke like mange muligheter da!
Rumle Skrevet 29. desember 2015 #9 Skrevet 29. desember 2015 (endret) Hva med aperol spritz? Mange som liker den. Jeg har bare prøvd den med indian tonic, og synes det ble litt i overkant søt, men jeg kan tenke meg den kan være bedre med prosecco eller noe annet boblende i, oppskrift her; http://www.houseandgarden.co.uk/recipes/drinks-cocktails/aperol-spritz Ellers kan du jo prøve deg på Bellini, selv om du ikke er så glad i vin i utgangspunktet blir jo dette noe helt annet http://www.jamieoliver.com/drinks-tube/recipe/bellini/#PwtmcOXZf7XGTrCR.97 (du trenger jo ikke bruke ferskener, men prøv deg frem med forskjellig frukt og bær ) Endret 29. desember 2015 av Rumle
Gjest Holititten Skrevet 29. desember 2015 #10 Skrevet 29. desember 2015 5 minutter siden, Rumle skrev: Hva med aperol spritz? Mange som liker den. Jeg har bare prøvd den med indian tonic, og synes det ble litt i overkant søt, men jeg kan tenke meg den kan være bedre med prosecco eller noe annet boblende i, oppskrift her; http://www.houseandgarden.co.uk/recipes/drinks-cocktails/aperol-spritz Ellers kan du jo prøve deg på Bellini, selv om du ikke er så glad i vin i utgangspunktet blir jo dette noe helt annet http://www.jamieoliver.com/drinks-tube/recipe/bellini/#PwtmcOXZf7XGTrCR.97 (du trenger jo ikke bruke ferskener, men prøv deg frem med forskjellig frukt og bær ) Takk for tips! Jeg liker dessverre ikke vin, så da utgår disse oppskriftene for min del.
Rumle Skrevet 29. desember 2015 #11 Skrevet 29. desember 2015 5 minutter siden, Holititten skrev: Takk for tips! Jeg liker dessverre ikke vin, så da utgår disse oppskriftene for min del. Ok Aperol spritz kan du nok fint lage en versjon av uten vin
Frk.Show Skrevet 29. desember 2015 #12 Skrevet 29. desember 2015 Champagne... Så drink, mimosa kanskje?
peppermyntete Skrevet 29. desember 2015 #13 Skrevet 29. desember 2015 (endret) Sprit, sukkerlake og limejuice med sukker langs kanten av glasset og limeskiver til pynt. Sprit, ananas/tropisk juice og sprite (eller lignende) med lime til pynt. Endret 29. desember 2015 av peppermyntete
Gjest Holititten Skrevet 29. desember 2015 #14 Skrevet 29. desember 2015 1 time siden, Frk.Show skrev: Champagne... Så drink, mimosa kanskje? Som jeg skrev i åpningsinnlegget liker jeg ikke champagne. Men kanskje noen andre får bruk for dette tipset
Gjest Holititten Skrevet 29. desember 2015 #15 Skrevet 29. desember 2015 40 minutter siden, peppermyntete skrev: Sprit, sukkerlake og limejuice med sukker langs kanten av glasset og limeskiver til pynt. Sprit, ananas/tropisk juice og sprite (eller lignende) med lime til pynt. Høres perfekt ut for meg det! Aprops den siste der, er det godt med sprit, iste og litt sprite for boblenes skyld? Har pleid å ha enten eller, og aldri tenkt på både brus og juice/iste/saft. Akkurat tropisk juice kan jeg ikke ha, for jeg er allergisk mot ananas, men det finnes jo alternativer. Takk for tips!
Gjest Kim Skrevet 29. desember 2015 #16 Skrevet 29. desember 2015 Siden du ikke liker smaken av alkohol, så trenger du jo ikke å drikke det. Hva med god gammeldags brus med din favorittsmak...
Gjest Holititten Skrevet 29. desember 2015 #17 Skrevet 29. desember 2015 14 minutter siden, Kim skrev: Siden du ikke liker smaken av alkohol, så trenger du jo ikke å drikke det. Hva med god gammeldags brus med din favorittsmak... Hvor har du fra at jeg ikke liker smaken av alkohol? Jeg liker ikke øl eller vin, men det er ikke på grunn av alkoholen. Vodka er jeg veldig glad i, og jeg drikker også gjerne gin. At jeg vil lage noen gode drinker (som ja, kanskje kamuflerer det du kaller "alkoholsmaken") betyr ikke at jeg ikke liker det. Det betyr bare at jeg vil prøve noe nytt, og lage noe godt med ekstra smak. Hvor du får disse påstandene dine fra, vet jeg ikke. Men vær grei å forklar du ;-)
peppermyntete Skrevet 29. desember 2015 #18 Skrevet 29. desember 2015 (endret) 55 minutter siden, Holititten skrev: Høres perfekt ut for meg det! Aprops den siste der, er det godt med sprit, iste og litt sprite for boblenes skyld? Har pleid å ha enten eller, og aldri tenkt på både brus og juice/iste/saft. Akkurat tropisk juice kan jeg ikke ha, for jeg er allergisk mot ananas, men det finnes jo alternativer. Takk for tips! Aldri prøvd med iste men det skader ikke å prøve! Appelsinjuice er jo en klassiker men selv synes jeg ikke det er noe godt. Endret 29. desember 2015 av peppermyntete
Gjest Holititten Skrevet 29. desember 2015 #19 Skrevet 29. desember 2015 2 minutter siden, peppermyntete skrev: Aldri prøvd med iste men det skader ikke å prøve! Appelsinjuice er jo en klassiker men selv synes jeg ikke det er noe godt. Appelsinjuice synes jeg passer best til frokosten, så jeg drikker heller ikke det. Dessuten synes jeg den beste appelsinjuicen (til frokost) er med fruktkjøtt, og det vil jeg ikke ha på fest
peppermyntete Skrevet 29. desember 2015 #20 Skrevet 29. desember 2015 53 minutter siden, Kim skrev: Siden du ikke liker smaken av alkohol, så trenger du jo ikke å drikke det. Hva med god gammeldags brus med din favorittsmak... TS skriver da ikkenoe med det? Jeg elsker rødvin og liker mye øl og noe brunt brennevin og likør, men haaater smaken av sprit. Men jeg drikker drinker der spriten ikke smakes fordi drinken er god. Betyr det at jeg ikke liker smaken av alkohol da? Som om folk flest drikker rødvin til biffen fordi det er alkoholSMAKEN som er god og ikke kombinasjonen rødvin og kjøttmiddag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå