mjauritz Skrevet 28. desember 2015 #1 Skrevet 28. desember 2015 Jeg har bakt rundstykker og de er ferdig å heve nå. Så skal de inn i ovnen, meeen så finner jeg ut at vi ikke har bakepapir i hus! Og nå er jo klokken halv 12 på kvelden, så er langt mellom stedene å få tak i det. Naboene er på juleferie så får ikke lånt der Så ja, må man ha bakepapir til rundstykker i ovnen? Er det noe annet man kan bruke?
visp Skrevet 28. desember 2015 #2 Skrevet 28. desember 2015 (endret) Nei, du kan smøre brettet litt eller bare ha alu.folie. Endret 28. desember 2015 av visp
mjauritz Skrevet 28. desember 2015 Forfatter #3 Skrevet 28. desember 2015 1 minutt siden, visp skrev: Nei, du kan smøre panna litt eller bare ha alu.folie. Som i margarin liksom? Brukes alu.folie på samme måte som bakepapir? Altså bare legge deigen på den og inn i ovnen? Jeg virker nok helt fjern nå, men har aldri opplevd å stå uten bakepapir
visp Skrevet 28. desember 2015 #4 Skrevet 28. desember 2015 Det beste er å ta litt smør eller margarin på et mellomleggspapir og smøre tynt utover. Det er bare for at det ikke skal sette seg fast.
petterm Skrevet 28. desember 2015 #5 Skrevet 28. desember 2015 Margarin, evt matolje funker ok. Bakepapir ble vel introdusert på 80 tallet. Man bakte før det også. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå