AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #1 Skrevet 28. desember 2015 Jeg kan veldig mye om hunderaser, vis meg et bilde og jeg kan si hvilken rase det er. Men, jeg var inne på Wikipedia hunderaser for morro skyld og det var mange hunderaser jeg aldri har hørt om! Noen hadde ikke bilder og andre hadde jeg aldri sett før. F.ek azores cattle dog, kaikadi, Kirgisk mynde, taiwan hund, lampedusahund, kintamanihund, chejudohund, chortjai, sapsali og boranhund. Altså, er dette vanlige hunder? Er det noen i dette landet som eiger en sånn, tydeligvis, utrolig skjelden hunderase? Trenger ikke å vere en av desse, var bare eksempler. Hvem har desse rasene? Finnes dem? Anonymkode: 37643...9a7
Tabris Skrevet 28. desember 2015 #2 Skrevet 28. desember 2015 Jeg er som deg, har lest og hørt om det meste av raser i mange år. Likevel er det til stadighet små og ukjente raser jeg aldri har hørt om. Jeg tror mange av disse er lokale varianter som alltid har eksistert men som aldri har hatt et navn før nå.
xinnia Skrevet 29. desember 2015 #3 Skrevet 29. desember 2015 Kirgisk mynde finnes i Norge, den kalles også for Taigansk mynde- ser ut som en afghansk mynde med med bredere hodet og mindre pels For noen år siden fikk daværende statsminister og kongen hver sin valp i gave fra Kirgistan tror jeg det var. Disse ble gitt bort til utvalgte ..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå