AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #1 Skrevet 28. desember 2015 Hei dere! Ah, jeg kjenner virkelig på all julematen, kakene og snopet som har blitt inntatt den siste tiden, og i dag viste vekta 65 kg. Jeg har en stund veid 60-62 kg, men nå har den altså skytt i været for meg. Jeg er relativt motivert til å bli kvitt kiloene og gjerne ende på 57-58 kg som er min trivselsvekt. Har noen tips? Hvordan gikk du selv ned i vekt om du har gjort det? Hvordan spiste du og eventuelt trente? Vil helst trene hjemmefra/ løpe utendørs :-) Takk for innspill! Anonymkode: 110c6...e65
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #2 Skrevet 28. desember 2015 Selv begynt på lavkarbo nå, kiloene skal vekk. Veide 76 kilo i slutten av oktober, nå er vekten på 88 kg! Anonymkode: beaf8...bc9
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #3 Skrevet 28. desember 2015 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Selv begynt på lavkarbo nå, kiloene skal vekk. Veide 76 kilo i slutten av oktober, nå er vekten på 88 kg! Anonymkode: beaf8...bc9 Når begynte du på lavkarbo og hvordan har det gått så langt? :-) Anonymkode: 110c6...e65
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #4 Skrevet 28. desember 2015 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når begynte du på lavkarbo og hvordan har det gått så langt? :-) Anonymkode: 110c6...e65 Nettopp begynt, men vet fra før at det funker best på meg. Ligger på under 20 karbs dagen Anonymkode: beaf8...bc9
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #5 Skrevet 28. desember 2015 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei dere! Ah, jeg kjenner virkelig på all julematen, kakene og snopet som har blitt inntatt den siste tiden, og i dag viste vekta 65 kg. Jeg har en stund veid 60-62 kg, men nå har den altså skytt i været for meg. Jeg er relativt motivert til å bli kvitt kiloene og gjerne ende på 57-58 kg som er min trivselsvekt. Har noen tips? Hvordan gikk du selv ned i vekt om du har gjort det? Hvordan spiste du og eventuelt trente? Vil helst trene hjemmefra/ løpe utendørs :-) Takk for innspill! Anonymkode: 110c6...e65 Bare sånn litt off-topic, å begynne å trene på grunn av dårlig samvittighet etter all julematen er et elendig utgangspunkt. Tenk heller at du vil ha en generell sunnere livsstil, ikke heng deg opp i hva som har hendt siste 30 døgn. Da blir det lett bare skippertak. My two cents. Anonymkode: 1bd34...503 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #6 Skrevet 28. desember 2015 Start imorgen tidlig! Se romjulen og nyttårshelgen som en fantastisk mulighet til å få trent + øve inn nye og gode måltider. Lag en plan, kjøp nye treningsklær, sett deg del-mål og gir deg selv opp til januar! :-) jeg elsker den boosten jeg får på denne tiden av året. Mye uutløst energi fra julematen og alt snopet ;-) Er godt å kjenne på hvilken merkbar forandring kroppen får bare av 4-5 dager med ekstra sunn mat og litt ekstra bevegelse. Et tips kan være å ha et par "hvite uker" uten alkohol, med begrensninger på sukker og junkfood og fokus på å få i deg ekstra masse grønnsaker, frukt og bær til alle måltider. Trenger ikke fokusere noe særlig på kalorier og vektnedgang i disse ukene, heller ha tankene på næring og energi. Så kan du gå over til å lage deg en mer langsiktig kostholdsplan etter det. En plan med moderat kaloriunderskudd, som er gjennomførbar og behagelig å leve etter i lengden. mitt aller beste råd: legg inn rom for utskeielser, mat i sosiale lag og andre uforutsette mat-situasjoner hver uke. Da vil du aldri "faile" planen din :-) Heier på deg ts ! Lykke til! Anonymkode: d3fa8...722 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #7 Skrevet 28. desember 2015 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Bare sånn litt off-topic, å begynne å trene på grunn av dårlig samvittighet etter all julematen er et elendig utgangspunkt. Tenk heller at du vil ha en generell sunnere livsstil, ikke heng deg opp i hva som har hendt siste 30 døgn. Da blir det lett bare skippertak. My two cents. Anonymkode: 1bd34...503 Ja, nei jeg har tenkt på dette lengre, men nå i julen har det liksom toppet seg - så nå må noe gjøres før det går enda lengre! :-) Vil generelt ha en bedre livsstil! Anonymkode: 110c6...e65
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #8 Skrevet 28. desember 2015 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nettopp begynt, men vet fra før at det funker best på meg. Ligger på under 20 karbs dagen Anonymkode: beaf8...bc9 Så bra! Hvordan endrer vekten seg? Har du mye du vil ned? :-) Anonymkode: 110c6...e65
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #9 Skrevet 28. desember 2015 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Start imorgen tidlig! Se romjulen og nyttårshelgen som en fantastisk mulighet til å få trent + øve inn nye og gode måltider. Lag en plan, kjøp nye treningsklær, sett deg del-mål og gir deg selv opp til januar! :-) jeg elsker den boosten jeg får på denne tiden av året. Mye uutløst energi fra julematen og alt snopet ;-) Er godt å kjenne på hvilken merkbar forandring kroppen får bare av 4-5 dager med ekstra sunn mat og litt ekstra bevegelse. Et tips kan være å ha et par "hvite uker" uten alkohol, med begrensninger på sukker og junkfood og fokus på å få i deg ekstra masse grønnsaker, frukt og bær til alle måltider. Trenger ikke fokusere noe særlig på kalorier og vektnedgang i disse ukene, heller ha tankene på næring og energi. Så kan du gå over til å lage deg en mer langsiktig kostholdsplan etter det. En plan med moderat kaloriunderskudd, som er gjennomførbar og behagelig å leve etter i lengden. mitt aller beste råd: legg inn rom for utskeielser, mat i sosiale lag og andre uforutsette mat-situasjoner hver uke. Da vil du aldri "faile" planen din :-) Heier på deg ts ! Lykke til! Anonymkode: d3fa8...722 Åh, tusen takk!! Supert svar - skikkelig motiverende! Tenker jeg skal prøve meg på denne metoden fra og med i morgen tidlig :-D Virkelig, tusen takk! Godt nyttår! Klem fra TS! Anonymkode: 110c6...e65 1
peppermyntete Skrevet 28. desember 2015 #10 Skrevet 28. desember 2015 Jeg bare teller kalorier hver dag og trener en-fire ganger i uka. Orker ikke følge noen diett! Det blir for mye mas. Nå spiser jeg akkurat det jeg vil bare i passe mengder og holder meg på rundt 1600 kalorier Spiser masse grønnsaker og rent kjøtt eller fisk og ellers går det mye i hjemmebakt brød fordi jeg elsker brødskiver!!
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #11 Skrevet 28. desember 2015 1 minutt siden, peppermyntete skrev: Jeg bare teller kalorier hver dag og trener en-fire ganger i uka. Orker ikke følge noen diett! Det blir for mye mas. Nå spiser jeg akkurat det jeg vil bare i passe mengder og holder meg på rundt 1600 kalorier Spiser masse grønnsaker og rent kjøtt eller fisk og ellers går det mye i hjemmebakt brød fordi jeg elsker brødskiver!! Går du ned eller holder du vekta? :-) Kan jeg spørre hva du veier og hvor høy du er? (Tenker på hvor mange kalorier jeg burde spise i forhold til min høyde og vekt) Anonymkode: 110c6...e65
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #12 Skrevet 28. desember 2015 Jeg kan jo skrive hva jeg gjorde når jeg gikk ned 20 kg: Registrerte all mat og trening på www.greteroede.no. Tvinget meg på treningssenteret til det ble gøy å trene. Etter en stund gikk det av seg selv. Tok/tar også jevnlige inbody målinger på treningssenteret for å følge med på fettprosenten. Anonymkode: 71d64...d4e
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #13 Skrevet 28. desember 2015 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan jo skrive hva jeg gjorde når jeg gikk ned 20 kg: Registrerte all mat og trening på www.greteroede.no. Tvinget meg på treningssenteret til det ble gøy å trene. Etter en stund gikk det av seg selv. Tok/tar også jevnlige inbody målinger på treningssenteret for å følge med på fettprosenten. Anonymkode: 71d64...d4e Så flink! Hvor lang tid brukte du på dette? :-) Og hvor ofte trente du pr uke? Anonymkode: 110c6...e65
peppermyntete Skrevet 28. desember 2015 #14 Skrevet 28. desember 2015 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Går du ned eller holder du vekta? :-) Kan jeg spørre hva du veier og hvor høy du er? (Tenker på hvor mange kalorier jeg burde spise i forhold til min høyde og vekt) Anonymkode: 110c6...e65 Jeg går ned! Jeg er rundt 173 og veide 79,5 før jul. Nå vet jeg ikke helt, haha! Har kost meg masse i jula for det kan jo "ordnes" i januar Jeg vet det går greit, for jeg gikk ned fra 89 kg i september til 79,5 i begynnelsen av desember så da unner jeg meg skikkelig julekos! Blir ikke jul uten roastbiff og remulade
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå