Gå til innhold

Søvn baby 7 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har en datter på 7 mnd, som ikke finner helt roen om natten. Hun sover helt vanlig på dagtid. Jeg legger henne ca 18.30 hver kveld, men hun våkner alltid en time senere, og nekter å legge seg igjen før ca 2 timer senere, da ligger hun enten å griner eller ligger hun bare å tuller i sengen. Så når jeg endelig har klart å legge hun igjen, våkner hun flere ganger om natten. Jeg prøver å vende hun av melk om natten siden hun får faste måltid på dagen. Jeg har prøvd å bare gi hun vann om natten, men hun nekter å slutte å grine/sutre før hun har fått melk, og når hun har fått melken sovner hun ganske fort igjen. Men er selv litt desperat etter sammenhengende søvn, siden hun våkner så ofte. Har hørt om skrikekur, men vet ikke helt om jeg vil prøve det ut.. Noen tanker, tips eller råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når får hun siste måltid? Og hvor mye sover hun på dagtid? 

Anonymkode: ab706...84e

Skrevet

Hun får siste måltid 18.00, så melk på flaske 5 min før hun legger seg, og hun sover ca 2-2,5 time på dagen, siste lur er ca 15.00-16.00

Skrevet

Vår var også sånn i den alderen, og vi prøvde nattavvenning flere ganger, men lyktes ikke før han var nærmere 9mnd. Da prøvde vi ikke skrikekur, det har jeg ikke hjerte til når de er så små.

Nå er vår 1,5 år og har fremdeles perioder hvor han sover dårlig om natta. Min konklusjon er at sånn er det bare av og til, og selvfølgelig er det lov å forsøke og løse problemet, men ofte må det bare gå over av seg selv. Vi stresset med alt mellom himmel og jord (søvnmangel er jo grusomt), men fant ingen løsning. Anbefaler forøvrig appen The Wonder Weeks om du ikke har den. Der står det om babyens ulike utviklingstrinn, som kan ha mye å si for søvn.

Håper det blir bedre nattesøvn på dere snart! :)

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når får hun siste måltid? Og hvor mye sover hun på dagtid? 

Anonymkode: ab706...84e

Hun får siste måltid 18.00, så melk på flaske 5 min før hun legger seg, og hun sover ca 2-2,5 time på dagen, siste lur er ca 15.00-16.00

Skrevet
4 minutter siden, bib_84 skrev:

Vår var også sånn i den alderen, og vi prøvde nattavvenning flere ganger, men lyktes ikke før han var nærmere 9mnd. Da prøvde vi ikke skrikekur, det har jeg ikke hjerte til når de er så små.

Nå er vår 1,5 år og har fremdeles perioder hvor han sover dårlig om natta. Min konklusjon er at sånn er det bare av og til, og selvfølgelig er det lov å forsøke og løse problemet, men ofte må det bare gå over av seg selv. Vi stresset med alt mellom himmel og jord (søvnmangel er jo grusomt), men fant ingen løsning. Anbefaler forøvrig appen The Wonder Weeks om du ikke har den. Der står det om babyens ulike utviklingstrinn, som kan ha mye å si for søvn.

Håper det blir bedre nattesøvn på dere snart! :)

Tusen takk for svar, skal laste ned appen med en gang! :)

Skrevet

Sånn var sønnen vår rundt 6 mnd alderen. Jeg gir ikke flaske, kun fast føde og amming. Her tulles det fortsatt rundt en time etter leggetid. Det har som regel med den siste lur på dagen å gjøre. Håper det bedrer seg etterhvert. Selv har ikke wonderweeks fulgt guttungens utviklingsfaser. Håper leggingen ordner seg for deg TS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...