Gå til innhold

Hyttemiddag på nyttårsaften

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi blir fire stk på hytta i år, med propankomfyr og oppvask. Har dere noen tips til middag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En god gryterett med salat og evnt annet tilbehør.

Anonymkode: cbe96...240

• Liker 1
Skrevet

Nå har vi en ordentlig ovn da,men vi skal ha kalkunbryst og lår, fløtepoteter og maisstuing. :) 

Skrevet

Boeuf Bourguignon med potetmos til. Veldig enkelt, alt i en gryte og kjempe godt!

• Liker 1
Skrevet

Viltgryte er "hyttete".... med potetstappe av mandelpotet, rosenkål, tyttebær og/eller ripsgele. Øl og akevitt. ☺

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, Arista skrev:

Boeuf Bourguignon med potetmos til. Veldig enkelt, alt i en gryte og kjempe godt!

Hvis du skal lage en god Boeuf Bourguignon så krever det stekepanne, stekeovn og god tid, absolutt ikke enkel, men veldig god, festmat. ;) Å slenge ingrediensene sammen i en gryte blir kanskje godt, men å kalle det Boeuf Bourguignon er litt på kanten, syns jeg.

Skrevet
3 timer siden, Brunhilde skrev:

Hvis du skal lage en god Boeuf Bourguignon så krever det stekepanne, stekeovn og god tid, absolutt ikke enkel, men veldig god, festmat. ;) Å slenge ingrediensene sammen i en gryte blir kanskje godt, men å kalle det Boeuf Bourguignon er litt på kanten, syns jeg.

Alt er relativt - boeuf bourguignon er enkelt sammenliknet med type kjøttretter der man tilbereder en filet, saus fra bunnen og flere typer forseggjort garnityr for seg, der alt skal times. ;) 

Og for øvrig: TS skriver at hytta har "propanovn", så for meg er det litt uklart om det også betyr stekeovn, eller bare gassbluss? Hvis hun har stekeovn er det i prinsippet ikke mye som IKKE kan lages (og den nevnte franske gryteretten er mer enn innenfor). Det eneste som setter begrensninger er antall porsjoner som skal serveres og størrelser på gryter som er tilgjengelig (samt på ovnen de evt skal inni). For tid, feks til å tilberede langtidsbraiserte kjøttretter som gjør seg selv, har man vel nok av dersom man feirer nyttårshelgen på hytta.

Anonymkode: edf28...4e4

Gjest SykkelJenny
Skrevet

Nå vet ikke jeg når dere reiser hjemmefra. Men vi har ofte laget mat klar hjemme på forhånd slik at det bare er å varme den på hytta. 

Skrevet

Enig i forslagene over, en skikkelig god, kraftig gryte med godt kjøtt og potetmos til er noe av det beste jeg får servert i alle fall :jepp: 

Kan du forberede noe på forhånd å ta med deg opp, så er det vel en del hjelp i det :) 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vi har lagd indrefilet med grønnsaker, fløtegratinerte poteter og saus til tre personer på en liten vedovn. Så mitt spørsmål er hvorfor må det gjøres enkelt? :D

Endret av peppermyntete
Postet for tidlig fordi denne j*** nye mobilversjonen er helt på jordet
  • Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, peppermyntete skrev:

Vi har lagd indrefilet med grønnsaker, fløtegratinerte poteter og saus til tre personer på en liten vedovn. Så mitt spørsmål er hvorfor må det gjøres enkelt? :D

Poeng fra meg - kunne ikke vært mer enig. :nigo: 

TS presiserer heller ikke at det må være enkelt sånn helt eksplisitt - bare antyder med "propankomfyr" og "oppvask". Utdyp litt da, TS!

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt er relativt - boeuf bourguignon er enkelt sammenliknet med type kjøttretter der man tilbereder en filet, saus fra bunnen og flere typer forseggjort garnityr for seg, der alt skal times. ;) 

Jeg fastholder at en skikkelig boeuf bourguignon er tidkrevende og lite enkelt, men det kan jo være at du lager en juksevariant, og da stiller saken seg helt annerledes. :)

Skrevet
Den 28.12.2015 at 19.56, Arista skrev:

Hei. Gidder du kjapt forklare meg hva dette er/inneholder og hvordan det lages? ☺

(Jada...kunne googla det. 😜)

Skrevet
Den 28.12.2015 at 19.28, Selfie skrev:

Vi blir fire stk på hytta i år, med propankomfyr og oppvask. Har dere noen tips til middag?

Hva ble det? ☺

Gjest Selfie
Skrevet

Takk for mange gode forslag! Laget kjøttgryte dagen før, så på selve dagen ble det noe annet. Kalkunstek faktisk, som ble bra på tross av unøyaktig ovn. Propanovnen har både ovn og fire stekebluss, men ovnen har ikke grader - kun tall 1 til 6. 

Tid har vi masse av på hytta, men ikke plass og nok varmtvann til masse oppvask:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...