Gå til innhold

Utestengt fra venninnegjengen...

Vulca

Anbefalte innlegg

Eller, føles i alle fall slik.

Vi har alle veldig hektiske liv med jobb, studier, kjærester og noen har barn. Som en gjeng møtes vi veldig sjelden alle sammen, men vi har prøvd utallige ganger å holde av en dag i mnd for hverandre (forening). Jeg er den eneste som har invitert, ingen av de inviterer tilbake.

Så det blir som regel spontane treff, hvilket er vanskelig for meg å få til hele tiden da jeg hverken har bil eller tid i ukene. De jobber som regel helger. 

Da forstår jeg at det blir vanskelig å finne en tid det passer for alle. Men jeg blir oppriktig lei meg da jeg ser på sosiale medier at de møtes og gjør kjekke ting sammen. Og da har de ikke spurt meg om å være med en gang... 

En dag, fikk jeg snap med at de alle var på vei ut. Fikk spm når alle var der "Kommer du!?", akkurat som om jeg var invitert men ikke møtte opp?! 

De svarer heller ikke når jeg tar kontakt og vil finne på noe. Dette er så irriterende, fordi jeg vet at de har fått meldingene mine. De er jo på mobilen hele tiden...

Når jeg skriver alt dette forstår jeg jo egentlig hva jeg bør gjøre- bryte kontakten helt. Orker ikke å føle meg utestengt lenger. Men det jeg lurer sånn på, hva er det som er så galt med meg at de hverken svarer eller tar kontakt? Kan det være min feil, er jeg en dårlig venn eller for uinteressant?

Når vi en sjelden gang møtes, blir det veldig mye overfladisk snakk. Dette interesserer meg ikke og jeg melder meg ut. De liker veldig godt å snakke om slanking og skjønnhet og sine ting. Kanskje vi bare er for ulike? Jeg åpner meg heller ikke like lett, synes det er kjekkest å bare lytte til andres problemer.. Føler jeg ikke er like interessant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Egentlig synes jeg det er dumt for din egen del om du bryter kontakten med dem. Det kan være greit å ha noen bekjente i bakhånd til senere anledninger. Du virker noe introvert, men hvordan er du i samtalene med de andre? Viser du interesse for hvordan det faktisk går med dem? Hva med å spørre dem alle en for en hvem som faktisk kom å idéen om forrige arrangement, også ta for deg den personen der du spør hvorfor du ikke ble spurt i tide om å bli med?! Sette litt hardt mot hardt før du gjør noe mer drastisk ut av det.

Anonymkode: 34d0c...127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør kunne snakke med vennene sine om dette og hint. Hvorfor ikke spørre dem? Vi vet jo ikke svaret på dette :)

Anonymkode: 812f2...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...