Gå til innhold

Vanlig med kvelings-sex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

hadde en ons med en bekjent i går kveld. Sexen var bra, men han var veldig røff. Tok blant annet kvelertak på meg når han ble veldig ivrig, flere ganger. Det var ikke hardt altså, jeg fikk puste helt fint, så det gjorde egentlig ingenting. Men det kom veldig brått på! Har aldri vært ute for lignende. Hva var dette? Er det vanlig å "kvele" damer du aldri har hatt sex med før? Trodde dette var mer en fetish erfarne par spilte ut :o 

Anonymkode: 3b1ae...c6e

Skrevet

Det er nok ikke vanlig nei. Men han burde absolutt ha sagt i fra så du kunne vært forberedt, eller kunne sagt nei! Dette er noe jeg har lest og hørt om, men ikke utført selv på noen. Og kommer aldri til å gjøre det. Det skal visstnok forsterke orgasmen hos den som blir "kvalt", noe mer enn det veit ikke jeg om det.

• Liker 2
Skrevet

Det mest uvanlige er vel at han gjorde det med en ons og det ikke var avtalt på forhånd hva som er greit/ikke greit. 

Anonymkode: 2ccfa...fd2

• Liker 5
Gjest Castielz
Skrevet

Jeg har opplevd av 70% av mine partnere at de ville jeg skulle kvele dem.
Jeg tenner ikke på sånt, har prøvd ett par ganger, men da "senker" tenningen min seg ganske raskt.
Forstår ikke helt tingen med dette, men whatever floats your boat!

Skrevet

Det er forskjell på å legge en hånd på halsen og "choking". Det å legge en hånd på halsen / ta mildt kvelertak, som om han "liksom" kveler deg er bare dominant sex. Det å legge hånden rundt for å kutte av oksygen er choking - der mangelen på oksygen kan forsterke orgasmen. 

Førstnevnte vil jeg si er ok. Det er ikke normen, men ikke veldig uvanlig heller. 

Sistnevnte er ikke noe man gjør uten å ha avklart på forhånd at det er ok.

Slik du beskriver det var det ikke slik at det var vanskelig ¨puste, så jeg regner med at det var førstnevnte. Og hvis det var greit for deg er det jo ikke noe problem. 

Anonymkode: 5a69d...338

• Liker 8
Skrevet

Jeg har gjort akkurat det samme med flere forskjellige jenter. Det har alltid vært snakk om "liksom kveling" og ikke ordentlig, det har fått varierende mottakelse, men flertallet har vært negative til dette. Heldigvis har jeg gått varsomt frem slik at det ikke ble dårlig stemning.

Skrevet (endret)

Jeg merker jeg synes det er noe som skurret når du sier "han var veldig røff" og "han tok kvelertak på deg. Sånt krever samspill, og at begge gir uttrykk for at de ønsker det. Hvordan reagerte du på at han gjorde det? 

For å svare på spørsmålet: Å legge en hånd rundt halsen for å markere dominans tror jeg er veldig vanlig. Men da når det er et gjensidig ønske om det, selvsagt. Å kjøre på med noe sånt uten at det er etablert stemning for det synes jeg ingenting om. 

Choking, der du tar et hardt grep og faktisk kveler, er nok mer uvanlig, og mer for en fetisj å regne. Det krever definitivt en prat eller at personen som utfører det er ekstremt flink til å lese den andres signaler. 

Jeg elsker begge deler, men da gir jeg også eksplisitt uttrykk for det, så en partner vil aldri være i tvil :)

Endret av kisskissbangbang
  • Liker 3
Skrevet

jeg hadde sparka han på huet og rævva ut og bedt ham om å aldri noensinne komme tilbake.

Hvis man har tenkt å utsette andre for potensiell hjerneskade, så får man i alle fall sjekke med den det gjelder først om de syns det er greit. 

Anonymkode: 7de1a...546

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei, 

hadde en ons med en bekjent i går kveld. Sexen var bra, men han var veldig røff. Tok blant annet kvelertak på meg når han ble veldig ivrig, flere ganger. Det var ikke hardt altså, jeg fikk puste helt fint, så det gjorde egentlig ingenting. Men det kom veldig brått på! Har aldri vært ute for lignende. Hva var dette? Er det vanlig å "kvele" damer du aldri har hatt sex med før? Trodde dette var mer en fetish erfarne par spilte ut :o 

Jeg har aldri gjort det på damer før, men ei dame gjør det på meg. Knullevenninne ikke ons. Litt rart at fremmede folk plutselig tar kvelertak. Kan være skummelt for vet jo ikke hva slags folk det er. Bra han ikke holdt hardt. 

Skrevet

Litt spesielt at han gjorde det når dere ikke kjenner hverandre, men akkurat dette med å legge en hånd rundt halsen er vel ikke så uvanlig? Jeg har opplevd det med flere partnere (jeg er jente), de legger en hånd rundt halsen, ikke så hardt at man ikke får puste, men bare et svakt tak. Jeg tenner på det fordi jeg ser hvor opphisset det gjør partneren, i tillegg til at jeg liker dominante menn.. så lenge det ikke blir ordentlig kvelertak da, det blir noe helt annet!

Anonymkode: a690c...d65

Skrevet

Jeg elsker det!  Og ca 30% av mine partnere har gjort det fra første gang uoppfordret så vil ikke si det er veldig unormalt 

Anonymkode: dc1d0...0f7

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor kaller dere det å kvele? Å kvele, strangulere, betyr å ta livet av noen.,

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er forskjell på å legge en hånd på halsen og "choking". Det å legge en hånd på halsen / ta mildt kvelertak, som om han "liksom" kveler deg er bare dominant sex. Det å legge hånden rundt for å kutte av oksygen er choking - der mangelen på oksygen kan forsterke orgasmen. 

Førstnevnte vil jeg si er ok. Det er ikke normen, men ikke veldig uvanlig heller. 

Sistnevnte er ikke noe man gjør uten å ha avklart på forhånd at det er ok.

Anonymkode: 5a69d...338

Enig. Min erfaring er at det ikke er uvanlig å legge hånda der, og ta initiativ til det, men at menn da er lydhøre på reaksjon, og bare fortsetter dersom de får god respons. Men da kan det godt gå ganske langt på første daten. Jeg liker jo dette, så dersom han prøver, og jeg merker at han har god kontroll kan jeg godt gi meg hen, men hadde en fyr tatt hardt tak og vært uvøren hadde jeg vridd meg unna og bedt han la det være.

Det er mye ikke-verbal kommunikasjon mellom to mennesker, så det er ikke alt man må snakke om alltid, det som er avgjørende her er jo hvordan han gikk frem og hvordan du responderte, og hvordan han evt responderte på korreks/avvisning.

Anonymkode: 4bbfd...b45

Skrevet
8 timer siden, Arabella skrev:

Hvorfor kaller dere det å kvele? Å kvele, strangulere, betyr å ta livet av noen.,

Du klarer ikke å dy deg?

Anonymkode: eec81...f39

• Liker 6
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du klarer ikke å dy deg?

Hva mener du? Er du uenig i at man ikke dør om man blir kvalt? Det er ikke mange dager det var avisoppslag om en mann (tror han het Erik Stedt) som ble kvalt av en ambulanseabeider, var et bilde av det også.

Skrevet
3 minutter siden, Arabella skrev:

Hva mener du? Er du uenig i at man ikke dør om man blir kvalt? Det er ikke mange dager det var avisoppslag om en mann (tror han het Erik Stedt) som ble kvalt av en ambulanseabeider, var et bilde av det også.

Kom det litt feil ut? :vetikke:

Alle vet hva det er snakk om i denne tråden.

• Liker 2
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, 

Her i huset gjør vi det på hverandre. Men jeg hadde ikke vært borti det før min nåværende kjæreste. Hun snakket selvfølgelig med meg først, så jeg ikke skulle bli redd. Men hun kveler meg nesten til tider og da. He he 

Skrevet (endret)
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kom det litt feil ut? :vetikke:

Alle vet hva det er snakk om i denne tråden.

Da må det kalles noe annet enn kvelning. Jeg har blant annet erfaring med kartlegging av dødsstatistikk, der kvelning, altså strangulering, er en årsak til dødsfall.

Endret av Arabella
Tilføyelse
  • Liker 1
Skrevet
8 timer siden, Arabella skrev:

Er definisjoner av ord alt du har å bidra med på seksualitetsforumet?

Men du er kanskje litt frustrert, derfor denne driften etter å kverulere..

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...