Gå til innhold

Kontinentalseng når mannen veier det dobbelte av deg selv

Gjest Bøllefrøa

Anbefalte innlegg

Gjest Bøllefrøa

Vi må ha oss ny seng. Tenker å se på senger som koster litt, da vi har prøvet og feilet før med billigere varianter. Har hatt en kontinentalseng tidligere til 5000kr. Men den gikk det ikke an å sove i for min del da jeg lå skjevt hver eneste natt. Jeg rullet inntill han da hans vekt lagde et slikt "søkk" i madrassene - min side også slik at madrassen min helte ned mot han. Nå har vi 2stk 90cm senger inntill hverandre, noe som gjør at jeg får den støtten jeg trenger. Men vil gjerne ha en ordentlig seng nå. Helst på romjulssalg :laugh: Fullpris kansje oppimot 50.000kr. Men jeg kvir meg for å bruke en slik sum hvis vi risikerer å møte samme problem som vår forrige kontinentalseng...

Er det et reelt problem på dyrere madrasser? Hvilken vil dere anbefale? Duxiana? Må jo være flere enn oss som har større vektforskjeller men som likevel sover godt om natten. Jeg sover ekstremt lett, våkner ved den minste bevegelse, med ørepropper og det hele. Trenger en trykkfordelende(? riktig ord?) madrass som gjør at når han snur seg så vil ikke min side av sengen bevege seg, den skal hvertfall ikke helle ned mot hans side... Mannen sover som en dampveivalser, snorker og snakker i søvne, vanskelig å vekke.. Vil gjerne dele seng med han liksom :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man får det man betaler for - det er min erfaring i 8 av 10 tilfeller.

Dere kan jo kjøpe madrasser utifra vekt og behov. Den kan være forskjellig fra side til side.

Alternativet er å kjøpe rammemadrasser tilpasset hver enkelt, men med felles overmadrass.

Lykke til :)

Anonymkode: 4e0b5...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kontinentalseng fra Wonderland med madrasser for ulike vektklasser, og er fornøyd. De to nederste madrassene i kontinentalsengen er separate, kun overmadrassen er dobbel/felles/dekker hele sengen. De separate madrassene er en for opp til 75 kg, og en over 85 kg og det fungerer fint. Ingen søkk i sengen, ingen rulling mot midten. Hatt sengen i 5 år, og så langt er den verdt hver eneste av de 50 000 kr den kostet!

Anonymkode: 38b72...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jensen kan også kunsten med å lage madrasser for to ulike vektklasser i samme seng. Jeg har nå min 3dje Jensen og den har nå startet på sitt 11. år uten at den har 'dump' i midten. 

Ta en tur til f.eks. nærmeste Skeidar og prøveligg, spør og grav.

Jensen, Wonderland og Svane er bra tips (listet i tilfeldig rekefølge....nesten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke  akkurat å betale 50.000 for å få en god kontinentalseng med forskjellige hardheter på hver side da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Hvorfor må du evt ha kontinentalseng? Kun for utseende sin skyld?

Det blir nok vanskeligere å finne en god kontinentalseng når det er stor vektforskjell på dere.

Og derfor føles det som du detter inn mot han.

Hvis du også sover lett, så ville jeg anbefalt 2 skikkelige gode rammemadrasser og en felles god overmadrass.

da får du følelsen av at det er en hel seng, med lengere levetid enn kontinentalsenger, de har veldig lett for å få en dump der man har ligget. Du slipper også at det beveger seg på din side hvis din partner snur seg :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør om Gullak foreslår.

Vi har to separate senger/rammemadrasser fra Dux med en god overmadrass. Sengene er koblet sammen med beslag slik at de ikke glir fra hverandre. Man merker knapt at man ligger på "skjøten".

Sengene er akkurat like gode nå som da de var nye for 10 år siden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet? :klo:

Det du skisserer, ts, er normalen: to personer av ulik vekt, lengde, vektfordeling og liggestilling krever selvsagt to helt ulike madrasser. Folk flest har derfor kontinentalseng med to ulike madrasser. Det motsatte kjøpes trolig kun av single med ønske om stor seng.

Så: gå i butikken. Kjøp en normal kontinentalseng med to ulike madrasser.

Anonymkode: 7502e...a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en god kontinentalseng på sokkel, med madrasser for ulike vektklasser.  Den kostet ca 20 000 kr, og ingen søkk, sammenfalling av madrasser eller lignende.  Sengen er like god i dag, som da vi kjøpte den for 6-7 år siden.

Men, det er et lite "men" likevel.
Ulike madrasser har liten betydning når det kommer til bevegelse.  Den ene madrassen påvirker den andre så lenge de er koblet sammen, slik de er i en kontinentalseng.
Når han snur seg litt brått, følels det som om jeg ligger i vannseng, jeg "skvulper" rundt. 
Normalt sett er det bare forstyrrende, men ved et par tilfeller har jeg mer eller mindre blitt "kastet" oppetter veggen. 

Neste gang går jeg ikke for kontinentalseng, men tilbake til det vi hadde før, sengeramme med madrasser tilpasset hver av oss. 

Anonymkode: ec1fd...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...