AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #1 Del Skrevet 28. desember 2015 For første gang kjenner jeg noen som har vært veletablert og sammen lenge, lenge, lenge, de gjør det nå slutt. De fleste venninnene mine har vært kronisk single, og eventuelt nettopp fått seg kjæreste, derfor er dette et nytt scenario for min del. Vedkommende tar det også ganske tungt. Jeg lurer på om dere har noen tips, do's and don't's for hvordan man kan støtte denne venninnen gjennom prosessen. Takker for tips på forhånd. Anonymkode: b86e9...773 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #2 Del Skrevet 28. desember 2015 Vær der for henne og lytt de gangene hun ønsker å prate. Ikke oppmuntre henne til å prate om det om hun ikke vil selv. Noen ganger vil man bare flytte tankene over på andre ting. Ikke snakk eksen ned. Hun kan få prate så mye dritt hun orker, men ikke heng deg på. Til slutt: gjør andre ting sammen med henne. Inviter henne med ut på ting, gjerne noe enkelt som en gåtur. Hun trenger et annet fokus nå. Anonymkode: 8f2c3...bdd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #3 Del Skrevet 28. desember 2015 Kunne ikke sagt det bedre selv enn h*n over..gått gjennom samlivsbrudd selv i høst/vinter og det beste er å la folk bestemme selv når de vil snakke om det - og la henne vite at det er helt ok med dårlige unnskyldninger (som jeg orker ikke) selv om dere har en avtale e.l. Jeg hadde et enkelt brudd men ble allikevel helt utrolig utslitt så vær ekstra tålmodig og vær der for henne når hun trenger det Anonymkode: 14b57...b50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #4 Del Skrevet 28. desember 2015 Jeg har vært gjennom det samme selv. Fikk mye støtte i starten, venninner som kom innom og hørte de samme historiene om og om igjen. Bare var sammen med meg. De hørte meg klage på hvor dum eksmannen var, ingen forsøkte å forsvare han eller se det fra flere sider. Det var akkurat det jeg trengte da, nå et par år etterpå er ting annerledes. Det tar fryktelig lang tid å komme gjennom samlivsbrudd. Man går noen skritt fram og noen tilbake. Lenge etter selve bruddet fikk jeg en skikkelig nedtur. Var mye lei meg og isolerte meg, orket ikke lenger å snakke om bruddet men var ganske plaget av det. Sikkert derfor fint å være oppmerksom på at venninnen vil trenge mye støtte i de neste årene, hvis hun da ikke er i et nytt forhold ganske raskt. Da går det raskere å komme på beina, er min erfaring. Anonymkode: 8ad9a...51f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #5 Del Skrevet 29. desember 2015 Jeg vet ikke hvilke råd jeg skal gi, men jeg skal iallfall sitte og lytte så godt jeg kan. Anonymkode: b86e9...773 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå