AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #1 Del Skrevet 28. desember 2015 Venninnegjenger min er fan av å gå på byen og spise ute. Helst henge på starbucks og spise sushi. Drar ofte på kino og da medfølger obligatorisk restaurantbesøk i samme sleng. Sushi er ikke så dyrt om man ikke spiser så mange biter. Jeg prøver å holde meg til 150kr hver gang jeg spiser ute. Er det noen som vet om noen billige steder å spise? Jeg foreslår deli de luca istedenfor starbucks, men miljøet eller sitteplassene er ikke like koslige der. Må ofte takke nei til å være med de. De har ikke så mye jentekvelder og slik, de går heller på byn. Egon er litt billig om man kjøper det billigste. Deli de luca har billig kaffe til 25kr vs. starbucks til 50-80kr. Er det noen som vet om billige steder eller billig og god mat på menyen? Altså jeg vil ikke bestille en tynn suppe. Mat som koster ca. 150kr, noen som har forslag? Untatt McDonalds. De slutter å invitere meg om jeg sier nei for ofte. Anonymkode: 2af0c...d2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nelipot Skrevet 28. desember 2015 #2 Del Skrevet 28. desember 2015 Hva med Jordbærpikene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 28. desember 2015 #3 Del Skrevet 28. desember 2015 Hvor i landet bor du? Enklere å komme med forslag da. Kanskje hvis du forteller dem direkte at du ikke har så god råd, at de går med på å gå andre steder? Det kan jo hende de tror du har råd siden du innimellom er med dem på dyrere steder. Du kan jo også ta en vanlig kaffe eller kun noe drikke, enn å kjøpe både kaker og stor iskaffe f.eks. Eller spise før dere går på sushi-restaurant, slik du kan si du er mett og ikke orker, eller kjøpe mindre. Hva med å ønske deg gavekort til disse typiske stedene til bursdag/andre annledninger? Hvertfall så lenge du liker disse plassene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #4 Del Skrevet 28. desember 2015 4 minutter siden, nelipot skrev: Hva med Jordbærpikene? Hadde aldri hørt om den før faktisk! Det var masse billig mat der Anonymkode: 2af0c...d2e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #5 Del Skrevet 28. desember 2015 Har du forklart problematikken til dem? Jeg er ganske enig med Luckiness. Anonymkode: 59a8d...47b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #6 Del Skrevet 28. desember 2015 Kan du ikke heller invitere dem til å gå tur? Anonymkode: 77407...a7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #7 Del Skrevet 28. desember 2015 Enig med Luckiness, syns du burde prøve å fortelle dem situasjonen din. Er de ekte venninner som er glad i deg, blir de helt sikkert med på å gjøre litt billigere ting. Anonymkode: 17784...b87 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #8 Del Skrevet 28. desember 2015 9 minutter siden, Luckiness skrev: Hvor i landet bor du? Enklere å komme med forslag da. Kanskje hvis du forteller dem direkte at du ikke har så god råd, at de går med på å gå andre steder? Det kan jo hende de tror du har råd siden du innimellom er med dem på dyrere steder. Du kan jo også ta en vanlig kaffe eller kun noe drikke, enn å kjøpe både kaker og stor iskaffe f.eks. Eller spise før dere går på sushi-restaurant, slik du kan si du er mett og ikke orker, eller kjøpe mindre. Hva med å ønske deg gavekort til disse typiske stedene til bursdag/andre annledninger? Hvertfall så lenge du liker disse plassene. bor faktisk litt utenfor Bergen, men jeg er ikke så kjent. Jeg vet at de fleste kebabsjapper og slik er billige. Der er det dyreste de selger til under 200kr. Men restauranter venninnene går på er nesten det billigste minst 200kr. Kanskje det finnes restauranter som har god mat som både selger billig og dyr god mat. Virker som de bevisst går på de dyre fancy stedene. Jeg har sagt nei fordi jeg ikke har hatt råd, og da sier de bare: åja, det var synd :/ Har pleid å spise litt før, og bare kjøpt 6-8 biter sushi, og jeg drikker litt før vi går på byn og kjøper kun 1-2 øl. Men de legger hele tiden ut på facebook, instagram og snapchat når de gjør noe, så jeg føler meg ofte litt utenfor. Anonymkode: 2af0c...d2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 28. desember 2015 #9 Del Skrevet 28. desember 2015 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: bor faktisk litt utenfor Bergen, men jeg er ikke så kjent. Jeg vet at de fleste kebabsjapper og slik er billige. Der er det dyreste de selger til under 200kr. Men restauranter venninnene går på er nesten det billigste minst 200kr. Kanskje det finnes restauranter som har god mat som både selger billig og dyr god mat. Virker som de bevisst går på de dyre fancy stedene. Jeg har sagt nei fordi jeg ikke har hatt råd, og da sier de bare: åja, det var synd :/ Har pleid å spise litt før, og bare kjøpt 6-8 biter sushi, og jeg drikker litt før vi går på byn og kjøper kun 1-2 øl. Men de legger hele tiden ut på facebook, instagram og snapchat når de gjør noe, så jeg føler meg ofte litt utenfor. Anonymkode: 2af0c...d2e Restauranter: Ruccola har f.eks. pasta/pizza/risotto hvor flere retter koster maks 150kr. Zupperia (har 3 steder) selger f.eks. flere supper til 109kr, salater under 150kr, sandwich til 150kr (stor metter som en middag), lasagne til 129kr... Escalon (har 3 steder) har tapas. Da kan man jo velge noe av det som er billigst og ta så og så mange retter ut i fra hva man har råd til. Mustachi selger meksikansk til greie priser. Har ikke vært der før, men har hørt gode anbefalinger. Retter til under 150kr. Jacob Aall har burgere/salater til rundt 170kr. Diverse kinarestauranter pleier å ha billige retter. Går man der i lunsjtid får man ofte retter (store porsjoner) til 99kr. Generelt så har mange restauranter egne lunsjmenyer, som ofte er noe billigere. Så lurt å spise i lunsjtid, ofte før kl 15-16. På starbucks kan du jo kjøpe en iskaffe til 50kr, uten noe til. Det er jo ganske mektig. Og i en slik type "kaffebar" er det helt normalt å kun kjøpe drikke/kaffe og ikke noe å bite i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyface Skrevet 28. desember 2015 #10 Del Skrevet 28. desember 2015 Går det ikke an å si det rett ut at du synes det blir for dyrt å møtes ute hver gang/så ofte? Gode venner tar hensyn til hverandre. Kan jo være at flere av venninne tenker det samme også. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stringfellow1 Skrevet 28. desember 2015 #11 Del Skrevet 28. desember 2015 du kommer vel ingen vei, med mindre du faktisk snakker med de om at du ikke har råd til alt dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #12 Del Skrevet 28. desember 2015 Zupperia er faktisk et ganske godt forslag. Pleier å ta med folk dit når vi er litt blakke og fortsatt har lyst på noe veldig godt. For de som vil spise noe "mer" så er det rom for det også. Kvarteret har også en del billig mat. Ikke nødvendigvis burgeren, den er litt overprisa, men de har tikka masala og sånn, og det er jo faktisk fullverdig måltid også. På Kjøttbasaren er det faktisk veldig koselig å sitte! Man har Starbucks i så og si samme lokale, samtidig som man kan kjøpe pannekake (til 15 kroner!). Anonymkode: 2aa60...dc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuerza Skrevet 28. desember 2015 #13 Del Skrevet 28. desember 2015 Pastasentralen tror jeg er god og billig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qwerty123 Skrevet 28. desember 2015 #14 Del Skrevet 28. desember 2015 Rekommenderar Kafé Spesial,har en blandad meny och riktigt bra priser. Och Inside Rock Café,riktigt grymma burgare och hyfsade priser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastalovah Skrevet 28. desember 2015 #15 Del Skrevet 28. desember 2015 Hvorfor kan dere ikke bare møtes hjemme hos noen innimellom så det ikke blir byen hver eneste gang dere møtes? Spleise på noe kaffebrød og verten står for kaffe? Blir jo råbillig og kanskje minst like kos 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meline37 Skrevet 28. desember 2015 #16 Del Skrevet 28. desember 2015 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Venninnegjenger min er fan av å gå på byen og spise ute. Helst henge på starbucks og spise sushi. Drar ofte på kino og da medfølger obligatorisk restaurantbesøk i samme sleng. Sushi er ikke så dyrt om man ikke spiser så mange biter. Jeg prøver å holde meg til 150kr hver gang jeg spiser ute. Er det noen som vet om noen billige steder å spise? Jeg foreslår deli de luca istedenfor starbucks, men miljøet eller sitteplassene er ikke like koslige der. Må ofte takke nei til å være med de. De har ikke så mye jentekvelder og slik, de går heller på byn. Egon er litt billig om man kjøper det billigste. Deli de luca har billig kaffe til 25kr vs. starbucks til 50-80kr. Er det noen som vet om billige steder eller billig og god mat på menyen? Altså jeg vil ikke bestille en tynn suppe. Mat som koster ca. 150kr, noen som har forslag? Untatt McDonalds. De slutter å invitere meg om jeg sier nei for ofte. Anonymkode: 2af0c...d2e Dersom du vil ut å spise noe billig, så er det ... Subway... som er ganske billig... Men ikke noe bra med sitteplasser der.... Det er også diverse kinesiske resturanter og sushi resturanter som har mye rimelig mat og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #17 Del Skrevet 28. desember 2015 5 timer siden, Luckiness skrev: Restauranter: Ruccola har f.eks. pasta/pizza/risotto hvor flere retter koster maks 150kr. Zupperia (har 3 steder) selger f.eks. flere supper til 109kr, salater under 150kr, sandwich til 150kr (stor metter som en middag), lasagne til 129kr... Escalon (har 3 steder) har tapas. Da kan man jo velge noe av det som er billigst og ta så og så mange retter ut i fra hva man har råd til. Mustachi selger meksikansk til greie priser. Har ikke vært der før, men har hørt gode anbefalinger. Retter til under 150kr. Jacob Aall har burgere/salater til rundt 170kr. Diverse kinarestauranter pleier å ha billige retter. Går man der i lunsjtid får man ofte retter (store porsjoner) til 99kr. Generelt så har mange restauranter egne lunsjmenyer, som ofte er noe billigere. Så lurt å spise i lunsjtid, ofte før kl 15-16. På starbucks kan du jo kjøpe en iskaffe til 50kr, uten noe til. Det er jo ganske mektig. Og i en slik type "kaffebar" er det helt normalt å kun kjøpe drikke/kaffe og ikke noe å bite i. Mange gode forslag, men Escalón må være den dyreste tapasen i byen Anonymkode: 3f4a5...3bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #18 Del Skrevet 28. desember 2015 Av steder som ikke er nevnt; Opera, Nabokjelleren, Aura og Bastant. Eller så må du rett og slett foreslå hjemmekveld i steden for. Anonymkode: 6f5b7...16e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #19 Del Skrevet 28. desember 2015 Er ikke så kjent i Bergen, men selv på Starbucks er vel ikke vanlig sort kaffe så dyrt? Når jeg vil spare penger kjøper jeg bare en sort kaffe og passer på å ha spist hjemme så jeg ikke blir fristet til kaker Av restauranter ville jeg sett etter asiatiske, det er vanligvis billigst. Og litt finere burgersteder, altså ikke kebabgatekjøkken men ikke restaurant, burgersteder med sitteplasser (I Oslo har vi feks Munchies, Burger Joint, Tommis..) Anonymkode: 179d0...a81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kraula Skrevet 28. desember 2015 #20 Del Skrevet 28. desember 2015 (endret) Brød og vin er billig! (som i stedet, ikkje nødvendigvis bare brød og vin sammen, altså). Endret 28. desember 2015 av Kraula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå