AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #1 Skrevet 28. desember 2015 Jeg går hele tiden å gleder meg til neste måltid, uansett om det bare er noen brødskiver, noe frukt, middag, kaker. Når jeg ikke spiser, planlegger jeg måltidene for resten av dagen. Mens jeg spiser er jeg glad, og har egentlig ingen bekymringer eller tanker. Jeg bare "er" i øyeblikket. Jeg tror dette kanskje er grunnen til at spising har blitt så viktig for meg. Det er den eneste tiden jeg faktisk kobler ut og klarer å slsppe av. Men jeg er ikke overvektig eller noe. Har selvfølgelig litt flesk her og der, men ikke noe farlig overvektsproblem. Andre som har følt dette? Anonymkode: 65ab0...f6c 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #2 Skrevet 28. desember 2015 Jeg tror det er viktig at du finner glede i noe annet enn mat. Det blir trist den dagen du opplever noe fælt og den eneste trøsten du har er mat. Da kan det gå virkelig gærnt. Finn deg en ny hobby eller nye venner. Det trenger du! Anonymkode: e7d14...ed8
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #3 Skrevet 28. desember 2015 Jeg har det sånn :-( Tenker konstant på mat og neste måltid. Har et strengt og sunt regime mesteparten av året, ellers hadde jeg vært overvektig. Mellom måltidene tygger jeg tyggis eller drops, for jeg "må" ha noe å tygge på hele tiden. Jeg er også sånn som trøster meg med mat hvis jeg er veldig sliten eller er under mye stress. Skikkelig dårlig atferd men jeg klarer ikke å snu den. Anonymkode: 6d449...1a9
Sharon90 Skrevet 29. desember 2015 #4 Skrevet 29. desember 2015 Samme her! Stresser ned med mat, kOSEr meg med mat, alt er bra mens jeg spiser, hyggelig, godt, sosialt osv. Men jeg er overvektig. Jobber hardt for å gå ned i vekt og må hele tiden være bevisst hvilke følelser som gjør at jeg spiser... Ikke lett, men de dagene det går bra, er en stor mestringsfølelse! Da styrer endelig ikke maten meg ! Og når det har gått greit ei stund, så føler jeg meg bedre, litt sånn fri 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #5 Skrevet 30. desember 2015 Jeg har det også sånn. For meg virker det som Mindfulness hjelper, jeg øver meg på å være tilstede i øyeblikket uten å la meg tynge ned av stress og angst. Det kan være å sitte rett opp og ned og bare nyte sola/vinden i ansiktet, det kan være å meditere, det kan være å tegne/fargelegge, å gå tur osv - og hele tiden forsøke å ha fokus på nuet. Ikke så lett, men det gjør godt. Det finnes også noe som heter mindful eating som jeg tenkte å sjekke ut, i håp om at jeg kan få et sunnere forhold til mat. Anonymkode: 583f8...094
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå