AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #1 Skrevet 28. desember 2015 Jeg har ofte bare forlatt mange av trådene mine fordi de sporer helt av og jeg blir kalt for stygge ting, som ikke blir modert bort. Skriver jeg en helt vanlig tråd, men er så uheldig å skrive: hvorfor gjør menn sånn? Ja da handler hele tråden om hvor fæl og dømmende jeg er. Det er på en måte en skrivemåte/utrykk eller hva jeg skal kalle det. Alle skjønner vel at jeg ikke bokstavlig talt mener ALLE er sånn. Da får jeg null sympati og de håper at jeg blir hetset ut av tråden. Eller at små venninneproblem er i-landsproblem og folk kommer med hele leksen om hvor godt det er å bo i Norge. No shit. Eller at folk henger seg opp i én av mange detaljer jeg har skrevet. La oss si jeg har en kjæreste som jeg vil slå opp med. Dette er kun et eksempel, jeg har ikke vært i akkurat den situasjonen. Han drikker masse øl hver dag, rydder aldri opp, blir sur om jeg ikke lager mat, spiser opp alt av snop du kjøper inn til deg selv, og tørker ikke opp bæsjen i doen. Da kan noen spore helt av å komme med: Du vil slå opp med fyren fordi han må bæsje? Stakkars! Like bra at han slipper å være med deg. Så blir resten av tråden latterliggjøring av det problemet. Etter mange slike tilfeller må jeg alltid dobbeltsjekke at alt jeg har skrevet er politisk korrekt. Selvom det sier seg selv at deg jeg skriver er min mening, så må jeg virkelig poengtere det. I et dypere innlegg må jeg passe på å skrive: jeg synes ditt og datt. Mange/nesten alle. JEG SYNES at den er ekkel. JEG liker ikke det. Viss jeg skriver noe er turn-off må jeg huske å skrive JEG synes det er turn-off, slik at ikke likestillingspolitiet kommer med moralfingen sin. Disse problemene er ikke akkurat store og så ille, men når man skriver om et problem man har og nesten alle fokuserer på en liten detalj etterfullt av latterliggjøring og vifting av flagg, så er det sårt å lese kommentarene. Det er som om folk leter etter feil, og tolker ting i hytt og pine. De vil skape dårlig stemning og vil misforstå. Kommer ikke på eksempler nå, men dette skjer hver dag. Viss jeg skriver en liten relevant ting om meg selv, f.eks at jeg går tur hver dag så får jeg: åja, så fint for deg da, skal du ha en medalje? Har du noen ganger bare forlatt din egen tråd eller ikke orket å lese andre svar du har fått? Anonymkode: 37f8b...435 12
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #2 Skrevet 28. desember 2015 Nei, jeg ber ikke om råd her inne. Det er umulig å legge fram situasjonen slik den egentlig er uten å ta med masse detaljer og avslørende ting. Ukjente kan ikke sette seg inn i andres situasjon. Du bør heller be om råd fra noen som kjenner deg og heller bruke KG til underholdning og praktiske råd, f eks matoppskrifter og filmer og sånt. Anonymkode: fd3ff...7d3 4
Haru Skrevet 28. desember 2015 #3 Skrevet 28. desember 2015 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg ber ikke om råd her inne. Det er umulig å legge fram situasjonen slik den egentlig er uten å ta med masse detaljer og avslørende ting. Ukjente kan ikke sette seg inn i andres situasjon. Du bør heller be om råd fra noen som kjenner deg og heller bruke KG til underholdning og praktiske råd, f eks matoppskrifter og filmer og sånt. Anonymkode: fd3ff...7d3 Amen to that yoh bro 2
Barenzrotta Skrevet 28. desember 2015 #4 Skrevet 28. desember 2015 Men til de som legger frem "problemer" og forlater tråden. Er det ikke bedre å skrive dagbok da?
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #5 Skrevet 28. desember 2015 Vel, det er jo et anonymt diskusjonsforum, da må man regne med litt av hvert. Jeg ser bare bort fra de usaklige svarene, det er faktisk noen bra råd inni mellom og de tar jeg til meg. Det er jo nettopp det jeg liker med KG, at det er ikke noe dikkedikk, jeg vil ikke ha sympati jeg vil ha løsninger og det finner jeg noen ganger her. Anonymkode: 65f76...c8e 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #6 Skrevet 28. desember 2015 Ja, jeg hadde det likt som deg tidligere, og jeg sjekker alltid innlegget før jeg poster, for å unngå at noen (få) hakker på skrivefeil eller dårlig valg av ord. I noen tråder vil jeg be folk skjerpe seg, og i andre har jeg delt selvopplevde historier, de trådene går jeg ikke tilbake i. Dette er også grunnen til at jeg er anonym, i tillegg til at jeg har gjenkjent personer i noen av historiene som er delt på forskjellige forum. (Jeg har vært aktiv i over ti år, under annet nick). Jeg er forresten alltid høflig når jeg svarer folk, og jeg er aldri usakelig.😊 (faktisk er jeg nok mer rett frem og "frekkere" i virkeligheten) Anonymkode: 87010...2a8 1
Gjest C'est la vie:) Skrevet 28. desember 2015 #7 Skrevet 28. desember 2015 Jeg opplever at jeg får gode og velformulerte svar på det meste jeg har opprettet tråder om. Ja... selvsagt skrives det mindre hjelpende kommentarer, men de er det bare å ignorere. Har blitt kalt mye rart her inne, men igjen, dette er et offentlig forum, så hva kan man forvente. Takker alle de som faktisk tar seg tid til å gi ordentlige svar.
SunnivaOslo Skrevet 29. desember 2015 #8 Skrevet 29. desember 2015 Om man skriver "hvorfor gjør menn slik?" Så ordlegger du deg som om alle menn gjør slik, og da vil naturligvis menn som ikke gjør slik kommentere på at de ikke gjør det og du er dømmende ovenfor alle menn☺ ellers enig med resten av innlegget. en ting til som er irriterende er feks om man skriver "hvor får man kjøpt Chanel vaske?" Så skal alltid en morsom per komme med "hva er Chanel vaske?finnes det vask er fra Chanel? "...eller lignende..eller hvis du skriver komer,så dukker det opp en hoven blære som skriver kommer* og ikke noe mer,eventuelt påpeker at han/hun synes du er uintelligent fordi du manglet en m.....det slår aldri feil... 1
ops2 Skrevet 29. desember 2015 #9 Skrevet 29. desember 2015 Jeg forlater tråder hele tiden. Jeg klarer ikke å svare i øst og vest, jeg har rett og slett ikke tid. Hvis jeg har skrevet i en tråd, så har jeg skrevet hva jeg mener. Det er ikke ikke noen plikt for meg å gå inn og skrive mer. Jeg har sagt det jeg har sagt. Jeg er veldig lite interessert i å følge med. Jeg har lest tråder her før hvor noen poster hysterisk "Noen følger meg fra tråd til tråd og stalker meg med stygge meldinger!". Jo mindre interessert man er i andres kommentarer, jo bedre har man det. I en del tilfeller hvor jeg tar god tid og legger ved lenker og sitater, så har jeg inntrykk at de som er uenige med meg ikke klarer å lese det. Eller de ser ikke hva som står. Vel, jeg kan fortsette en stund hvis temaet interesserer meg. Helt til jeg skjønner at jeg like gjerne kan linke til "Ingers kaker" som til Washington Post uansett hva temaet er. Like lite forskjell gjør det. Majoriteten her har gjort seg opp en mening og poster bare for å få bekreftelse. Jeg har ingen illusjoner om å endre folks oppfatning av ting. På et slikt forum må en venne seg til å gi blaffen, huske at man ikke er ansvarlig for hva andre mener eller blir fornærmet over. Postet er postet.
Gjest Hummels Skrevet 29. desember 2015 #10 Skrevet 29. desember 2015 Hvis jeg skulle reagert så mye på svarene jeg får i trådene mine så hadde jeg vert totalt ødelagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå