Gå til innhold

Blir det som å bo oss sin mor igjen ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan få leid en leilighet men den eies av typen til min mor og de bor sammen. Den har egen inngang så det blir mer som jeg blir nabo. 

Men om jeg går med på å leie den leiligheten vil det da bli som at jeg bor med min mor igjen eller oss min mor ?

Hadde dere ville leid en leilighet som er i samme hus som en av deres foreldre ?

Altså det er 5-6 leiligheter i det huset så det er 5-6 andre personer som også bor der.

Anonymkode: f584f...9d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HOS din mor...

Anonymkode: ab34d...b78

• Liker 2
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

HOS din mor...

Hva med å heller svare på det jeg spør om. i stede for å kommentere den eneste skrivefeil jeg gjorde.

• Liker 2
Skrevet

Det kom an på om jeg hadde et godt forhold til min mor og hennes type. Mest sannsynlig hadde jeg det. Du behøver ikke ha mye med de å gjøre. Det er også hyggelig at de bor i nærheten. Lettere å holde kontakt hvis ønskelig?

Du kan vel prøve for en periode og se om det går greit. Kommer jo også an på om din mor lar deg være i fred eller hele tiden vil ha oversikt over hva du gjør. 

Synes det virker veldig positivt med de som har et godt forold til sine foreldre. Ikke alle som klarer eller har det.

Skrevet

Det kommer an på om moren din er av den typen som løper ned dørene til folk eller ikke.

Anonymkode: 7626a...b6b

• Liker 3
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på om moren din er av den typen som løper ned dørene til folk eller ikke.

Anonymkode: 7626a...b6b

Det er hun ikke. 

8 minutter siden, Berit skrev:

Det kom an på om jeg hadde et godt forhold til min mor og hennes type. Mest sannsynlig hadde jeg det. Du behøver ikke ha mye med de å gjøre. Det er også hyggelig at de bor i nærheten. Lettere å holde kontakt hvis ønskelig?

Du kan vel prøve for en periode og se om det går greit. Kommer jo også an på om din mor lar deg være i fred eller hele tiden vil ha oversikt over hva du gjør. 

Synes det virker veldig positivt med de som har et godt forold til sine foreldre. Ikke alle som klarer eller har det.

Jeg har et godt forhold til dem. 

Skrevet

spør hvor mye din mor vil bestemme over deg, hvis hun gjør det ville jeg ikke ha flyttet dit

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Det kan godt funke det, om du har et godt forhold til dem i utgangspunktet. 

Men pass på å snakke litt godt rundt det på forhånd. 
Det er nok av tråder her inne som går ut på at foreldre eller svigerforeldre ikke kjenner sin besøkelsesrett og om dere ikke snakker om det på forhånd kan det fort hende at grensene blir litt grå. 
Bli for eksempel enige om at besøk skal avtales på forhånd, så slipper du at de plutselig står å banker på kjøkkenvinduet og forventer kaffe og liknende ting. 
Bare fordi dere bor så nære så betyr ikke det nødvendigvis at dere skal renne ned dørene til hverandre.
Dette gjelder selvfølgelig også andre veien; at bare fordi mor bor rett over gangen så er det for eksempel ikke ok å forvente at hun alltid har lyst på besøk/kan passe hunden/har åpent kjøleskap osv osv 

:)

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et godt forhold til dem. 

Da ville jeg garantert gjort det :)

Skrevet (endret)

Vi leide leilighet i huset til svigerforeldrene mine. Det funket kjempe fint her. Ingen rant ned dørene og det var akkurat som alle andre leieforhold. 

Endret av The Silence
Skrevet

Jeg er ganske sikker på at hun ikke vil renne ned dørene og at hun vil respektere de grensene jeg setter. 

Hun har alltid gjort det og vet at hun ikke kan bestemme noe over meg.

Så kanskje jeg skal prøve det. Tross alt blir det jo mer som naboer. 

Skrevet

Jeg ville ALDRI ha flyttet så nære min mor.

Ikke missforstå, jeg elsker henne og hun er desidert den klokeste og beste personen jeg vet om, men en uke på besøk her og der er nok for meg. 

Hvis jeg hadde hatt det litt rotete til tider og hun hadde stikket innom så hadde det blitt dårlig stemning for at jeg kunne "leve i slikt ro" (Og det er ikke snakk om mye rot, men som at jeg ikke har støvsugd på noen dager).

Og hvis jeg hadde påspandert meg en ny sofa hadde jeg fått høre det. Hvor mye viktigere det er å spare opp penger enn å bruke på sånn "tull". Det gjelder alt nytt jeg har i leiligheten. Da er det bedre at hun er her litt sjeldnere og ikke legger merke til den nye lysestaken.

Og hvis jeg har hatt besøk så er det den store spørreundersøkelsen...

Har kattene vært ute litt for lenge (hva hun selv mener er for lenge, kan være jeg slapp dem ut før jeg gikk på butikken også begynte det å regne og kattene måtte være 10! minutter i regnet..) så får jeg høre det, og at det er mye ansvar og ha dyr og blabla.

Er jeg syk renner hun ned dørene. Det er koselig til en viss grad, men jeg vil da faktisk gjerne være i fred å få hvile. Men så kommer hun med te og suppe og vekker meg for å dulle. Det er koselig, men det blir mye..

Og hvis jeg tar bilen til butikken blir det styr fordi det bare er 10 minutter å gå.. Kanskje jeg er lat, men...

Glemmer jeg å slå av lys og hun ser det så vil hun også si ifra.. 

Uff nei.. Mamma er verdens beste, men hun er fremdeles en ordentlig mamma-mamma og nå som jeg er voksen så blir det for mye.

Skrevet
Den 28. desember 2015 at 11.06, AnonymBruker skrev:

HOS din mor...

Har du virkelig så lite å glede deg over i livet ditt at du føler glede av å oppføre deg forkastelig mot mennesker på Internett?

Anonymkode: 3a9d0...fad

Skrevet
10 timer siden, mjauritz skrev:

Jeg ville ALDRI ha flyttet så nære min mor.

Ikke missforstå, jeg elsker henne og hun er desidert den klokeste og beste personen jeg vet om, men en uke på besøk her og der er nok for meg. 

Hvis jeg hadde hatt det litt rotete til tider og hun hadde stikket innom så hadde det blitt dårlig stemning for at jeg kunne "leve i slikt ro" (Og det er ikke snakk om mye rot, men som at jeg ikke har støvsugd på noen dager).

Og hvis jeg hadde påspandert meg en ny sofa hadde jeg fått høre det. Hvor mye viktigere det er å spare opp penger enn å bruke på sånn "tull". Det gjelder alt nytt jeg har i leiligheten. Da er det bedre at hun er her litt sjeldnere og ikke legger merke til den nye lysestaken.

Og hvis jeg har hatt besøk så er det den store spørreundersøkelsen...

Har kattene vært ute litt for lenge (hva hun selv mener er for lenge, kan være jeg slapp dem ut før jeg gikk på butikken også begynte det å regne og kattene måtte være 10! minutter i regnet..) så får jeg høre det, og at det er mye ansvar og ha dyr og blabla.

Er jeg syk renner hun ned dørene. Det er koselig til en viss grad, men jeg vil da faktisk gjerne være i fred å få hvile. Men så kommer hun med te og suppe og vekker meg for å dulle. Det er koselig, men det blir mye..

Og hvis jeg tar bilen til butikken blir det styr fordi det bare er 10 minutter å gå.. Kanskje jeg er lat, men...

Glemmer jeg å slå av lys og hun ser det så vil hun også si ifra.. 

Uff nei.. Mamma er verdens beste, men hun er fremdeles en ordentlig mamma-mamma og nå som jeg er voksen så blir det for mye.

Min mor er heldigvis ikke slik

Skrevet
Den 28.12.2015 at 10.04, AnonymBruker skrev:

Jeg kan få leid en leilighet men den eies av typen til min mor og de bor sammen. Den har egen inngang så det blir mer som jeg blir nabo. 

Men om jeg går med på å leie den leiligheten vil det da bli som at jeg bor med min mor igjen eller oss min mor ?

Hadde dere ville leid en leilighet som er i samme hus som en av deres foreldre ?

Altså det er 5-6 leiligheter i det huset så det er 5-6 andre personer som også bor der.

Jeg vil si det kommer an på forholdet til foreldrene.Hvis de behandler deg som du fortsatt er et barn,og har tendens til å blande seg bort i alt du gjør kan det by på problemer å bo så nærmt.Jeg bor selv i samme hus som en av mine foreldre,og vi har et godt forhold.Samtidig er jeg tydelig på å gi beskjed når h*n begynner å legge seg for mye opp i ting: om jeg har spist middag,hva jeg har spist,nårti på dagen jeg har spist,når jeg går ut,nårti jeg kommer tilbake osv.

Anonymkode: eb6f5...04a

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ganske sikker på at hun ikke vil renne ned dørene og at hun vil respektere de grensene jeg setter. 

Hun har alltid gjort det og vet at hun ikke kan bestemme noe over meg.

Så kanskje jeg skal prøve det. Tross alt blir det jo mer som naboer. 

Det kommer sikkert til å gå bra.

Anonymkode: eb6f5...04a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...