AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #1 Skrevet 28. desember 2015 Dette synes jeg er meget uvant, at en mann på 30 år med to barn ikke kan lese eller skrive omtrent, og ikke en dråpe forståelse av engelsk. han er en hyggelig fyr og bor hjemme med foreldrene sine, jobber en sjelden gang og er vel mer som en 18 åring egentlig i hverdagslige prioriteringer. Selvfølgelig forstår jeg at ikke alle har vert like heldige med å klare og lære seg å skrive eller lese, men det er ikke alt jeg forstår ved at han er så ung mentalt. jeg vil ikke dømme han for hardt heller, finnes det en måte og forstå dette når han ikke vil prate om det. jeg ønsker jo ikke å være frekk eller uhøflig heller. men jeg må innrømme at det nesten blir flaut om jeg en dag skal kalle han kjæresten min. burde jeg bare bryte flørtingen og kun være venner med han. om han klarer det. ? Anonymkode: bf7c9...576
Juniper Skrevet 28. desember 2015 #2 Skrevet 28. desember 2015 Det at han er 30, har to barn, men bor hos foreldrene som en annen tenåring hadde skremt meg mye mer! 21
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #3 Skrevet 28. desember 2015 Du er jo åpenbart ikke glad i ham eller forelsket i ham, hvorfor skal du ha et forhold med ham? Anonymkode: 51654...43c 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #4 Skrevet 28. desember 2015 Han er 30 år og bor hos foreldrene sine, og du bekymrer deg mest over at han ikke kan engelsk? Anonymkode: fce1d...212 16
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #5 Skrevet 28. desember 2015 Jeg tenker jo som han selv sier at det bare er midlertidig. men jeg vet jo ikke mer enn det, så hva kan vel jeg si om den saken? Han prater aldri om seg selv, om svarer bare enkelt på mine spørsmål. så det er ikke noe grunnlag for det ene eller det andre. Anonymkode: bf7c9...576
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #6 Skrevet 28. desember 2015 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker jo som han selv sier at det bare er midlertidig. men jeg vet jo ikke mer enn det, så hva kan vel jeg si om den saken? Han prater aldri om seg selv, om svarer bare enkelt på mine spørsmål. så det er ikke noe grunnlag for det ene eller det andre. Anonymkode: bf7c9...576 Så rart at du vet at han ikke kan engelsk, da, hvis han er så lite pratsom. Anonymkode: 3ba9d...9bd
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #7 Skrevet 28. desember 2015 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Så rart at du vet at han ikke kan engelsk, da, hvis han er så lite pratsom. Anonymkode: 3ba9d...9bd fant det ut ved at jeg satte på en sang, som jeg ønsket at han hørte teksten til. morsom sang, men da måtte han fortelle meg at han ikke forsto noe som helst sånn at det ble bare jeg som lo. hehe Anonymkode: bf7c9...576 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #8 Skrevet 28. desember 2015 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: fant det ut ved at jeg satte på en sang, som jeg ønsket at han hørte teksten til. morsom sang, men da måtte han fortelle meg at han ikke forsto noe som helst sånn at det ble bare jeg som lo. hehe Anonymkode: bf7c9...576 Det er ikke alltid så lett å forstå sangtekster selv om man skjønner engelsk godt. Du kan jo bare ta en titt på denne tråden. Anonymkode: 3ba9d...9bd
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #9 Skrevet 28. desember 2015 Mennesker med lese og eller skrivevansker kan ha problemer med å lære seg fremmedspråk. Så enkelt og så vanskelig kan dette være. Det finnes personer som har gått 10 år på skole og fortsatt ikke kan lese, i Norge. Anonymkode: 0a158...01c 5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #10 Skrevet 28. desember 2015 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette synes jeg er meget uvant, at en mann på 30 år med to barn ikke kan lese eller skrive omtrent, og ikke en dråpe forståelse av engelsk. han er en hyggelig fyr og bor hjemme med foreldrene sine, jobber en sjelden gang og er vel mer som en 18 åring egentlig i hverdagslige prioriteringer. Selvfølgelig forstår jeg at ikke alle har vert like heldige med å klare og lære seg å skrive eller lese, men det er ikke alt jeg forstår ved at han er så ung mentalt. jeg vil ikke dømme han for hardt heller, finnes det en måte og forstå dette når han ikke vil prate om det. jeg ønsker jo ikke å være frekk eller uhøflig heller. men jeg må innrømme at det nesten blir flaut om jeg en dag skal kalle han kjæresten min. burde jeg bare bryte flørtingen og kun være venner med han. om han klarer det. ? Anonymkode: bf7c9...576 Heter han noe på L? Anonymkode: ea5e5...b1f
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #11 Skrevet 28. desember 2015 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Heter han noe på L? Anonymkode: ea5e5...b1f nei Anonymkode: bf7c9...576
Myrthel Skrevet 28. desember 2015 #12 Skrevet 28. desember 2015 Lurer mer på hvorfor du henger deg opp i at han ikke kan skrive, når du har så mange skrivefeil selv... 5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #13 Skrevet 28. desember 2015 1 minutt siden, Myrthel skrev: Lurer mer på hvorfor du henger deg opp i at han ikke kan skrive, når du har så mange skrivefeil selv... fordi jeg synes det hadde vert enklere dersom jeg var den med mest *feil* i hverdagen. Anonymkode: bf7c9...576
Myrthel Skrevet 28. desember 2015 #14 Skrevet 28. desember 2015 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: fordi jeg synes det hadde vert enklere dersom jeg var den med mest *feil* i hverdagen. Anonymkode: bf7c9...576 Hvorfor se på det som en "feil" da? Kan du ikke bare se på det som en del av han, hans identitet? 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #15 Skrevet 28. desember 2015 At han ikke kan engelsk er ikke det som hadde bekymret meg. Men det at han nesten ikke jobber, bor hos mamma og pappa og har 2 barn, hadde bekymret meg mer. Hvor ofte treffer han barna sine? Anonymkode: 2de30...219 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #16 Skrevet 28. desember 2015 3 timer siden, Myrthel skrev: Hvorfor se på det som en "feil" da? Kan du ikke bare se på det som en del av han, hans identitet? han har hovedansvaret for barna Anonymkode: bf7c9...576
Luckiness Skrevet 28. desember 2015 #17 Skrevet 28. desember 2015 Han er 30 år og bor enda hos foreldrene sine. Fare for at jeg virker fordomsfull nå, men grunnen kan jo være at han har slitt mer enn andre ift skole (derav dårlig engelskkunnskaper) og arbeid. Og derfor er situasjonen blitt slik at han bor hjemme gjerne pga at han er litt "enklere" (eller hva jeg skal si) og ikke har økonomi som 30åringer flest. Og dersom han prioriterer som en 18åring, så vil jeg kanskje tro det er best han bor hjemme hos foreldre, og kan få hjelp av dem, spesielt siden han har barn som også behøver nødvendig omsorg. Jeg ville hvertfall tenkt meg nøye om dersom jeg hadde vært forelsket og vurdert å bli sammen med han. 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #18 Skrevet 28. desember 2015 Han er 30 år og har to barn og bor fortsatt hos foreldrene sine. I tillegg kan han nesten ikke lese eller skrive og har null forståelse for engelsk. De hverdagslige prioriteringene hans er lik en 18-åring og han jobber sjeldent. Hva i all verden? Hvorfor ønsker du å være sammen med en slik guttunge som tar null ansvar for eget liv? Enda mer bekymringsverdig er at han har hovedansvaret for to barn. Løp. Anonymkode: 11fd4...c4c 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #19 Skrevet 28. desember 2015 2 timer siden, AnonymBruker skrev: At han ikke kan engelsk er ikke det som hadde bekymret meg. Men det at han nesten ikke jobber, bor hos mamma og pappa og har 2 barn, hadde bekymret meg mer. Hvor ofte treffer han barna sine? Anonymkode: 2de30...219 Jeg vil si det er rimelig merkverdig at en 30-åring i dagens Norge ikke kan engelsk. Det sier en god del. Anonymkode: 11fd4...c4c 5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #20 Skrevet 28. desember 2015 Bra han ikke bor i England da. Anonymkode: 57a9e...a29 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå