Gå til innhold

Kaffegjester langveis fra

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde gjerne kommet om det passet med å besøke noen andre det stedet i samme slengen :) Ville syntes det var hyggelig å bli invitert, og ikke tatt det som en fornærmelse som mange andre tydeligvis ville. Hadde ikke dratt til det stedet bare for festen. 

I invitasjonen ville jeg nok presisert at det at det er hyggelig om de kommer, men ikke forventet, og at dere ikke ønsker gave. Et alternativ til fri bar er kanskje rikelig med drikkebonger til festgjestene? 

Det er så klart mange som ikke vil gidde, men det er da alltid hyggelig å bli invitert :) 

Den 30.12.2015 at 12.59, Luckiness skrev:

Hadde jeg aldri giddet. Enten blir man invitert til hele bryllupet eller ikke. Dessuten hvem har 70stk som nærmeste familie? Noen der kan da ikke være sååå nære. 
Jeg hadde ikke brukt penger på transport, overnatting og kanskje måtte tatt ut en fridag for å kunne kommet. 

Jeg har rundt 50 stykker i min nærmeste familie. Da er søskenbarn fjerneste slektninger. Er så klart ikke nære med alle, men hadde hatt lyst til å ha dem der den dagen. Hvis du lurer på hvordan er det pga skilsmisse hos foreldre, besteforeldre og steforeldres foreldre. Så at to stykker kan komme opp i 70 familiemedlemmer er ikke rart for meg. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, Poserose skrev:

Jeg har rundt 50 stykker i min nærmeste familie. Da er søskenbarn fjerneste slektninger. Er så klart ikke nære med alle, men hadde hatt lyst til å ha dem der den dagen. Hvis du lurer på hvordan er det pga skilsmisse hos foreldre, besteforeldre og steforeldres foreldre. Så at to stykker kan komme opp i 70 familiemedlemmer er ikke rart for meg. 

Men søskenbarn er ikke nær slekt. Med søskenbarn er jeg også oppe i 70 gjester fort, men de er ikke nær familie så de ville røket om jeg ikke hadde hatt råd. Faren min har over 90 søskenbarn, 70 på den ene siden, han hadde aldri i verden invitert de, eller påstått at det er nærmeste familie.

Anonymkode: 35416...a8c

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, Poserose skrev:

Jeg hadde gjerne kommet om det passet med å besøke noen andre det stedet i samme slengen :) Ville syntes det var hyggelig å bli invitert, og ikke tatt det som en fornærmelse som mange andre tydeligvis ville. Hadde ikke dratt til det stedet bare for festen. 

I invitasjonen ville jeg nok presisert at det at det er hyggelig om de kommer, men ikke forventet, og at dere ikke ønsker gave. Et alternativ til fri bar er kanskje rikelig med drikkebonger til festgjestene? 

¨

Hva skal de få gratis for tiden, pengene og gaven de bruker på bryllupet? 

Det er jo ikke sånn at de som er invitert til middagen får bonger på den?

Skrevet

Det kunne jeg fint gjort, og jeg har faktisk gjort akkurat det da et søskenbarn giftet seg. Jeg var i grunnen glad for å slippe unna middagen. Bryllupsmiddager kan være langtekkelige greier.

Skrevet (endret)

Mange suckers her som kunne finne på å godta å være kaffegjest når det ikke er fri bar altså.

Endret av O.G.
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men søskenbarn er ikke nær slekt. Med søskenbarn er jeg også oppe i 70 gjester fort, men de er ikke nær familie så de ville røket om jeg ikke hadde hatt råd. Faren min har over 90 søskenbarn, 70 på den ene siden, han hadde aldri i verden invitert de, eller påstått at det er nærmeste familie.

Enig. I begrepet "nærmeste familie" hører søskenbarn, tanter og onkler ikke med. 

Nærmeste familie er foreldre, søsken, besteforeldre. 

Anonymkode: 0d671...71d

Skrevet
3 timer siden, O.G. skrev:

Hva skal de få gratis for tiden, pengene og gaven de bruker på bryllupet? 

Det er jo ikke sånn at de som er invitert til middagen får bonger på den?

Jeg skrev vel gratis drikke? For meg er ikke bryllup en byttehandel. Man kommer fordi man syns det er hyggelig, og man blir invitert fordi brudeparet vil ha deg der. Hvis man ikke syns det er hyggelig eller verdt det å komme så gjør man ikke det. Det er ikke vanskelig å finne på en unnskyldning eller evt. si det som det er. 

Det må så klart komme tydelig frem i invitasjonen at de kun er invitert til kaffe, kaker og fest så de kan ta avgjørelsen om å komme deretter. 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det blir et definisjonsspørsmål. Jeg antok rett og slett at TS mente søskenbarn når hun sa nær familie, og da antar jeg at hun regner dem som nære. Personlig pleier jeg ikke å definere tanter, søskenbarn osv. som nær familie, men i denne settingen ble det det så da gadd jeg ikke være vanskelig. 

Skrevet
3 timer siden, O.G. skrev:

Mange suckers her som kunne finne på å godta å være kaffegjest når det ikke er fri bar altså.

Hvis jeg er suckers når jeg ønsker å delta på deler av en venns store dag fordi jeg syns det er skikkelig hyggelig og bli bedt kan jeg godt være det. 

Skrevet
49 minutter siden, Poserose skrev:

Hvis jeg er suckers når jeg ønsker å delta på deler av en venns store dag fordi jeg syns det er skikkelig hyggelig og bli bedt kan jeg godt være det. 

Ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...