AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #1 Skrevet 28. desember 2015 Var i juleselskap med tre tanter født på 60-tallet. De fortalte at de kjøpte sin første BH når de var i slutten av 20 årene. De fortalte at tidligere var det bare de med stor byste som brukte BH mens de fleste andre gikk uten BH under klærne. Stemmer dette? Jeg vet at det var toppløsmote på strendene på 80-tallet. Men jeg viste ikke at det var vanlig at kvinner gikk uten BH under klærne ellers. Hvordan var det før toppløsmoten kom? Gikk kvinner uten BH under klærne da også? Begynte vanlige kvinner/de med små byste med BH når det ble slutt på toppløsmoten? Anonymkode: c97aa...eff
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #2 Skrevet 28. desember 2015 På 70-tallet brant jo kvinnene BHen i protest. De brystfagre har nok hatt større behov for BHen enn de mindre brystfagre, så dine tanter har nok rett. Anonymkode: 472c7...f34
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #3 Skrevet 28. desember 2015 2 timer siden, AnonymBruker skrev: På 70-tallet brant jo kvinnene BHen i protest. De brystfagre har nok hatt større behov for BHen enn de mindre brystfagre, så dine tanter har nok rett. Anonymkode: 472c7...f34 BH brenning foregikk nok tidlig på 70-tallet, når dine tanter snaut var blitt tenåringer. BH var aldeles vanlig på 80-tallet. Anonymkode: 3790f...c52 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #4 Skrevet 28. desember 2015 Det er fremdeles ganske vanlig å ikke bruke BH om man har liten byste. Anonymkode: 8e180...c33 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #5 Skrevet 28. desember 2015 Når jeg er tynn bruker jeg ikke bh. Går litt opp og ned i vekt og når jeg øker på er jeg nødt til å bruke det for å ikke få kommentarer. Anonymkode: 38663...8d4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #6 Skrevet 28. desember 2015 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er fremdeles ganske vanlig å ikke bruke BH om man har liten byste. Anonymkode: 8e180...c33 Nei. Anonymkode: 3891e...d19
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #7 Skrevet 28. desember 2015 Ser at du startet 2 tråder på samme tis. Jeg svarte i den andre... Derfor re-poster jeg svaret mitt (fra den andre tråden) her: Jeg er født i 1963, og husker ikke hellt det samme som tantene dine. Jeg fikk min første BH i 14-15 års alderen, og de fleste venninnene mine hadde også BH-er. Jeg hadde og har helt normal størrelse på brystene. På 70-tallet var det også et stort utvalg i det som vi kalte "topper". Ikke direkte BH, men til bruk under genseren. Men det var en del som gikk uten BH også. Dette var stort sett unge, og unge voksne, mange av de sistnevnte som er markering av kvinnefrigjøringen. Voksne kvinner (de som ikke var spesielt opptatt av kvinnefriggjørings-saken) brukte BH, enten de hadde store eller små bryster. Jeg tror den største forskjellen er at det var ingen som reagerte negativt dersom vi ikke brukte BH eller topp hver dag. Ingen ble kalt "løs" eller "hore" hvis vi kom på skolen uten BH. Hverken guttene eller jentene synes det var rart at noen gikk uten BH. Unntaket var for dem som hadde veldig store bryster. De ble nok lagt mer merke til. Anonymkode: 4c227...1ba 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #8 Skrevet 28. desember 2015 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Anonymkode: 3891e...d19 Er det vel Anonymkode: 38663...8d4 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #9 Skrevet 28. desember 2015 Jeg var tenåring på 80-tallet, og ganske flatbrystet, og brukte 'topper'/trøyer og bodyer(sånne med knapper under skrittet). Tror det var på nittitallet/da jeg hadde bikket godt over tjue før jeg kjøpte skikkelige bh-er med spiler, padding og lignende. Hadde bh'er før det, de var mest til pynt. Anonymkode: 0aeba...3c5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #10 Skrevet 30. desember 2015 Født på slutten av sekstitallet, og fikk min første bh i 14-årsalderen. Det vsr helt normalt. Det var også helt normalt å sole seg toppløs. Men det er to ting som ikke egentlig har noe med hvverandre å gjøre. Anonymkode: 87b22...283
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #11 Skrevet 30. desember 2015 Mamma er født i 1953, og hun begynte ikke med bh før ca på samme tidspunkt som jeg gjorde det. Jeg var vel da ca 14, og mamma var 41 Hun (og jeg) har små pupper, og har vel ikke egentlig ikke det store behovet for bh. Men da jeg begynte å bruke det, så hun at puppene både virket større samt fikk finere form når man brukte bh. Så da begynte hun med det også. Anonymkode: d3936...b1f
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #12 Skrevet 30. desember 2015 Som 62-modell mener jeg å huske at vi hadde spileløse bh'er, men disse var ikke i bruk til daglig. Det var vanlig å ha trøyer under bluser/gensere. Ingen reagerte på at det hang løst, og det var vel kun de som hadde store og tunge bryster som kunne risikere å få kommentarer på dette. Anonymkode: 65616...214 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå