AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #1 Del Skrevet 28. desember 2015 Jeg har jobbet med en fyr i 10 år og han virker besatt av meg. Jeg kunne skrevet mange sider med ulike eksempler men skal prøve å ikke skrive for langt.. Jeg vet ikke ikke hva jeg skal gjøre for jeg synes det hele er slitsomt og det sluker energi av meg. Jeg jobber i en bedrift med mange ansatte og denne mannen er en del av "gjengen" jeg har hengt med i alle år. Han er snill og det er ille noe vondt i han men jeg begynner å bli så lei av at han er så opphengt i meg. Han skriver alt for ofte meldinger til meg på facebook. Og jeg har begynt å la være å svare, men da spør han meg dagen etter på jobb om jeg så linken han sendte osv. Han leter etter meg på jobb, noe som både jeg og andre ser. Når han har sett meg bruker han lang tid før han kommer bort til meg, bare for å prøve å finne på noe å si... og da kommer han med rare "fakta" eller prøver å være morsom. Det er ikke en gang det er snakk om men mange ganger iløpet av dagen. I pausen sitter vi i en gjeng og hver gang han snakker så henviser han seg alltid til meg. Som om det er bare vi to som sitter der. Det er ikke alltid jeg er like pratsom og vil kanskje sitte i fred å lese avisen på mobilen min. Og da sier han nesten hver dag " noe nytt i verden? Noe nytt på facebook?" Eller så lener han seg over for å se hva jeg gjør. Han prøver å fortelle meg hva jeg bør gjøre uten at jeg i det heletatt har spurt. Er det en ledig stilling på jobb som jeg IKKE er interessert i ellernpasser min personlighet sier han "jeg synesten du burde søke på den, du har kanskje godt av det" og han maser om det til jeg blir sur og spør hvorfor i alle verden han maser på engelsk om det. Han ber meg laste ned spill på mobilen som han og en annen kollega spiller, kun for å ha noen gjøre med meg. Etter han har sagt at jeg burde laste det det det 20 ganger blir jeg forbanna og har sagt mange ganger at han må slutten mase på meg. Det er så mye mas at jeg til tider blir småfrekk men han stopper ikke av den grunn. Hanhar aldri prøvd seg direkte på meg men dette er veldig slitsomt. Han er en meget merkelig fyr og har ikke så sosiale antenner vil jeg påstå. Skjønner han ikke at jeg ikke er interessert? Jeg har ikke gitt han forhåpninger, aldri flørtet eller gitt han falske forhåpninger . Han sier ting for å imponere. For eksempel ved å ta opp tema han har sett jeg bryr meg om på Facebook. Folk har kommentert på jobb at han virker oppslukt og jeg aner ikke hva jegbkan gjøre. Noen ganger ønsker jeg å ta pausen min på do for å slippe han. Og jeg merker at hver minste ting irriterer meg nå for det er så obvious at han er forelsket. Jeg kan ikke slutte å invitere han på jobbfester jeg har. For det er fekting utelate en person. Det er frekt å utestenge han på jobb. Listen er lang og jeg opplever det hver dag på jobb. Det er slitsomt og jeg begynner å grue meg til å dra på jobb. Er det noen som har forslag til hva jeg kan gjøre uten at det blir ubehagelig på jobb? Jeg kan jo ikke bare si ut av det blå: jeg merker at du liker meg, jeg er ikke interessert". Jeg kan ikke bare slette han på Facebook uten videre når han er en av de jeg omgås mest med på jobb.... skal jeg bare overse at han trykker liker på alt jeg gjør på Facebook. Og slutte å svare han skriver? Kanskje slutte å ha fester med kollegaer? Det ble et langt innlegg men kunne skrevet mye mer jeg er baren så utrolig lei av at det skal gå utover trivselen på jobb. Anonymkode: 3ee72...c01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #2 Del Skrevet 28. desember 2015 Fyren har ikke antenner. Her er det bare en ting å gjøre; ta det opp direkte med ham. Hinting og unngvikelse tar han jo tydeligvis ikke. Ja, fyren kan bli såret, men du har jo allerede begynt å grue deg til å gå på jobb. Hvor langt skal du la det gå? Ta det rolig og pent og fortell ham hvorfor han ikke kan fortsette som han gjør. Anonymkode: f9615...854 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #3 Del Skrevet 28. desember 2015 Du kan sette han på begrenset på facebook i hvert fall. Han høres utrolig irriterende ut. Tror du burde sette noen grenser ellers også. Jeg ville sagt til han på tomannshånd at du merker han henvender seg mye til deg, og at det er litt plagsomt, at du gjerne vil sitte mer i fred i lunsjen. Jeg ville ikke sagt noe om at han er forelsket om han ikke har sagt det selv, for da kan han bruke det mlt deg. Noen ganger må man være direkte. Anonymkode: dcd6d...1a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avida30 Skrevet 28. desember 2015 #4 Del Skrevet 28. desember 2015 Det kan jo bare være at han er veldig sosial og snodig av seg og ikke nødvendigvis prøver seg på deg, men om han aldri viser denne siden av seg mot noen andre så kan det jo være. Du kan sette han på restricted profile på facebook eller gjemme flertallet av postene dine for han så han ikke har noe å kommentere på eller dra opp /vise til når han prøver å få igang en samtale, og når han spør om du har sett linkene hans bare si nei du sender meg så mye så jeg har sluttet å åpne de, blir litt slitsomt. (har selv måttet si dette til flere menn som ikke tar hintet når jeg ikke responderer) . Og på jobb går det helt fint ann å si "du jeg er litt opptatt nå så det passer ikke å prate" og i lunsjen "vet du hva beklager men jeg har det så hektisk for tida så jeg trenger å sitte i fred i lunsjen jeg! ". Det er helt innafor å si, det skal ikke være sånn at du skal bli tvunget til å gjemme deg på do i lunsjen bare for å få fred fra han. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #5 Del Skrevet 28. desember 2015 13 timer siden, avida30 skrev: Det kan jo bare være at han er veldig sosial og snodig av seg og ikke nødvendigvis prøver seg på deg, men om han aldri viser denne siden av seg mot noen andre så kan det jo være. Du kan sette han på restricted profile på facebook eller gjemme flertallet av postene dine for han så han ikke har noe å kommentere på eller dra opp /vise til når han prøver å få igang en samtale, og når han spør om du har sett linkene hans bare si nei du sender meg så mye så jeg har sluttet å åpne de, blir litt slitsomt. (har selv måttet si dette til flere menn som ikke tar hintet når jeg ikke responderer) . Og på jobb går det helt fint ann å si "du jeg er litt opptatt nå så det passer ikke å prate" og i lunsjen "vet du hva beklager men jeg har det så hektisk for tida så jeg trenger å sitte i fred i lunsjen jeg! ". Det er helt innafor å si, det skal ikke være sånn at du skal bli tvunget til å gjemme deg på do i lunsjen bare for å få fred fra han. Bra råd her. Hvordan gjemmer man innlegg for en enkeltperson? (Er ikke TS). Anonymkode: dcd6d...1a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avida30 Skrevet 29. desember 2015 #6 Del Skrevet 29. desember 2015 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Bra råd her. Hvordan gjemmer man innlegg for en enkeltperson? (Er ikke TS). Anonymkode: dcd6d...1a7 Trykk der hvor jeg har sirklet inn i rødt, velg Custom og deretter Friends except xxx (hans navn eller navnet på alle du vil skjule posten for) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå