Gå til innhold

Mensen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere med mensen? Vi har satt en dato om ca 1.5år. Hva om jeg har mensen den dagen???    Går ikke på noe prevensjon. Kan man få noe av legen som evt stopper mensen eller gjør at man hopper over? Kjedelig å evt ha mens på bryllupsdagen mtp hvit kjole, tampongbytte og natta...  Fikk helt skrekken for det her jeg ligger våken å ikke får sove... 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For reals??
Hva med å ta ppiller eller skaffe deg primolut når tiden nærmer seg...

Skrevet

P-stav som fjærner mensen helt. En venn hadde det, og hu hadde ikke mensen på 3 år

Skrevet

Tålte ikke p-stav. Har testet.  

Er intr i noe kun for en dag egentlig. Mulig barn 2 blir laget samme natten eller natten etter ;)  

Skrevet

Det finnes vel noen tabletter du kan få hos legen, men jeg tror ikke det er garantert at de virker?

Skrevet
8 timer siden, Teardrop skrev:

Er intr i noe kun for en dag egentlig. Mulig barn 2 blir laget samme natten eller natten etter ;)  

Dersom du har regelmessig mens vil du jo kunne 'se' hvordan det går når du nærmer deg litt mer... Og da ev be legen om primolut el.l.

MEN, dersom du satser på å lage nr 2 bryllupsnatta, så må jo det bety at du må ha eggløsning da, og dersom du har det trenger du jo ikke bekymre deg for mensen samtidig...

Skrevet

Hvis du ligger våken grunnet mulig mens på bryllupsdagen 1.5 år frem i tid, så tror jeg det er noe annet som egentlig er problemet. Er du sikker på at du vil gifte deg med fyren? Evt gifte deg i det hele tatt?

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, BeverTramp skrev:

Hvis du ligger våken grunnet mulig mens på bryllupsdagen 1.5 år frem i tid, så tror jeg det er noe annet som egentlig er problemet. Er du sikker på at du vil gifte deg med fyren? Evt gifte deg i det hele tatt?

Neimen,, i alle dager! Det er jo ikke DERFOR jeg lå våken, men når man ligger våken begynner man jo å tenke på mye rart, så tankene kom innom dette.

• Liker 2
Skrevet (endret)
19 timer siden, Teardrop skrev:

Hvordan gjør dere med mensen? Vi har satt en dato om ca 1.5år. Hva om jeg har mensen den dagen???    Går ikke på noe prevensjon. Kan man få noe av legen som evt stopper mensen eller gjør at man hopper over? Kjedelig å evt ha mens på bryllupsdagen mtp hvit kjole, tampongbytte og natta...  Fikk helt skrekken for det her jeg ligger våken å ikke får sove... 

Ikke bekymre deg om det enda. Det er halvannet år til bryllupet! Dvs at det er ca 78 uker. Så hvis du har mensen denne uka, og syklusen din er noenlunde regelmessig det neste halvannet året, så vil du sannsynligvis ikke ha mensen på bryllupsdagen din. Men eggløsning vil være omtrent i de dagene. Dette tatt sett ut ifra at du har mensen denne uka, - og eggløsning er jo et perfekt tidspunkt for å prøve på nummer to ;) 

Endret av Millimani
Skrevet

Du skriver at du ikke tåler p-stav, men har du sjekket om du tåler hormonspiral? Jeg bruker hormonspiral for andre gang nå (kan ha dem i fem år om gangen), og har ikke mensen når jeg bruker det. 

Hvis ikke vil jeg absolutt anbefale en tur til legen din dersom du finner ut at din menstruasjon vil komme/være rundt den datoen. Jeg har brukt slike piller (husker ikke navnet, men det var ikke p-piller) for å utsette mensen en gang jeg reiste til Kina (dumt å bli utslått av mensen den ene uka i livet sitt når man besøker det landet, og helst vil gå mye for å oppleve nye ting), og det gikk helt fint. :) 

Anonymkode: 04035...1d1

Skrevet

Jeg hadde samme bekymring og jammen slo det ikke til! Fikk "Primolut" av legen. Det utsetter mensen :)

Skrevet

Det finnes piller som utsetter :) Men sjekk bivirkningene de har. Og se det nå an litt nærmere da, er jo en stor sjangse for at det ikke er akkurat da du har mensen :) 

Anonymkode: f3ddd...352

Gjest Badebuksa
Skrevet

Be gjestene komme neste helg istedet på grunn av mensen. 

Skrevet

Jeg viste jeg hadde mensen inærheten av bryllups datoen, og jaggu te meg så slo den til 3 dager før bryllupet, jeg dro til legen samme dag og fikk piller for å stoppe mensen, men flaks som jeg har så tar det 3-4 dager før den virker, så mensen hadde jeg på bryllupet:dry:

Vist du er veldig beskymra for det, anbefaler jeg deg å ha både utsettelses piller og piller som stopper mensen klare :) Usikker på hva de pillene jeg tok heter, men vet de ikke  er hormonelle :) 

Anonymkode: bde46...4bd

AnonymBruker
Skrevet

BeKymret, ikke beSKymret.

Anonymkode: ff08a...5d4

Gjest Helicase
Skrevet

"Bryllupet blir utsatt til neste helg da Tante Rød meldte sin ankomst, selv om hun visste at hun ikke var ønsket på vår store dag" 

AnonymBruker
Skrevet
Den Monday, December 28, 2015 at 4.17, Teardrop skrev:

Tåler du ikke p stav så tåler du vel enda dårligere p piller, og annen hormonprevensjon samt Primolut N? Da står du igjen med hormonspiral som kan fjerne mensen på sikt. 

Men uten prevensjon frem mot bryllupet, er du ikke mer redd for å bli gravid enn å få mensen?? Du får sette deg til å regne på menssyklussen din. 

Anonymkode: 315b1...680

AnonymBruker
Skrevet
Den 30.12.2015 at 6.41, AnonymBruker skrev:

Jeg viste jeg hadde mensen inærheten av bryllups datoen, og jaggu te meg så slo den til 3 dager før bryllupet, jeg dro til legen samme dag og fikk piller for å stoppe mensen, men flaks som jeg har så tar det 3-4 dager før den virker, så mensen hadde jeg på bryllupet:dry:

Vist du er veldig beskymra for det, anbefaler jeg deg å ha både utsettelses piller og piller som stopper mensen klare :) Usikker på hva de pillene jeg tok heter, men vet de ikke  er hormonelle :) 

Anonymkode: bde46...4bd

Det var garantert hormoner, for det er kun hormoner som kan utsette mensen. Man vet aldri hvordan man vil reagere på dem, så man er langt fra sikret at de fungerer siden kroppen kan reagere ulikt på hormoner. 

Anonymkode: e4308...9cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...