Gjest Balian de Ibelin Skrevet 28. desember 2015 #1 Skrevet 28. desember 2015 – Jeg tror noen føler at jeg fornærmer deres valg ved å velge et annet liv. Fra vi er små lærer vi at vi skal finne en mann, gifte oss, kjøpe hus, bil og hytte. Og vi skal få barn. Min drøm er annerledes. http://www.tv2.no/2015/12/27/nyheter/frivillig-barnlos/7812842 Et nytt bevis på at folk i dag blir alt for lett fornærmet. Jeg mener hvem i sine fulle fem blir fornærmet bare fordi noen velger å ikke ha barn. Personlig synes jeg at disse har gjort det eneste fornuftige valget. Selv om jeg ser ikke helt poenget med å gå ut i media med det. Men slik er det vel i dagens samfunn alt må deles.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #2 Skrevet 28. desember 2015 Mannen jeg bor med er frivillig barnløs, jeg har en unge fra før. Jeg opplyste han tidlig i forholdet at jeg mest sannsynlig ikke ville ha flere barn. Han fortsatte og være sammen med meg, og valgte dermed å ikke bli far. Skjønner ikke hvorfor noen skal lage en stor greie utav det å ikke ville få barn. Jorden er overbefolket, folk burde få færre barn! Anonymkode: aedb2...75e 6
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #3 Skrevet 28. desember 2015 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Mannen jeg bor med er frivillig barnløs, jeg har en unge fra før. Jeg opplyste han tidlig i forholdet at jeg mest sannsynlig ikke ville ha flere barn. Han fortsatte og være sammen med meg, og valgte dermed å ikke bli far. Skjønner ikke hvorfor noen skal lage en stor greie utav det å ikke ville få barn. Jorden er overbefolket, folk burde få færre barn! Anonymkode: aedb2...75e Han blir jo stefar. Med mindre han nekter å ha noe med ungen din å gjøre. Anonymkode: c21b2...819 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #4 Skrevet 28. desember 2015 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han blir jo stefar. Med mindre han nekter å ha noe med ungen din å gjøre. Anonymkode: c21b2...819 Nei, det blir han ikke. Vi er ikke gift og ungen min har en far som er like mye i bildet som meg. . Samboeren min er er rollefigur og en oppdrager, men ikke en far. Anonymkode: aedb2...75e 6
wintergirl Skrevet 28. desember 2015 #5 Skrevet 28. desember 2015 Det er sykt irriterende når svigerinner (som jeg opplever er verst) sender meldinger og spør når vi skal ha bebis, eller når blir vi tanter /onkler. Har sagt ifra at vi ikke vil ha barn, men det bare avfeier de. Eller folk generelt som spør om vi har tenkt på barn. Ja altså, hva tror de? Selvfølgelig har vi "tenkt" på barn, men om vi har snakket om å få dem er noe annet. Blir litt vel mye spm noen ganger og enkelte mener vel det er en plikt å sette barn til verden. Mange er kloke også og lar være å spørre om sånt. De har vett nok til å vite at det er våres sak. Og skulle vi ønske oss barn så vet vi hva vi skal gjøre. Merkelig at folk skal reagere på andres valg. Og ja, rart hvordan alt skal deles om dagen. Trenger ikke akkurat å brette seg ut i media hver gang man har en mening, men på en annen side så er vel mange dritt lei presset og maset om barn i et sett, så de velger å dele det med hele Norge! 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #6 Skrevet 28. desember 2015 Men hvorfor gå ut i media og fortelle at man ikke ønsker barn? Det er deres personlige valg, og ikke noe andre trenger å blandes inn i. Så typisk unge mennesker i dag, å søke oppmerksomhet hele tiden... Det er klart at de vil få ulike meninger fra folk om dette, når de velger å gå ut offentlig med det. De ber om det selv. Likevel sutrer de over kommentarene de får. Herlighet! For meg er det revnende likegyldig hvorvidt folk vil ha barn eller ikke. Det som irriterer meg, er at de går til media og forteller det. Hvorfor skulle dette interessere allmuen? Anonymkode: 47c8a...844 11
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 28. desember 2015 #7 Skrevet 28. desember 2015 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor gå ut i media og fortelle at man ikke ønsker barn? Anonymkode: 47c8a...844 Ja akkurat dette lurer jeg også på.
Ruccula Skrevet 28. desember 2015 #8 Skrevet 28. desember 2015 Jeg tror nok mange angrer på at de fikk barn og derfor er bitre og sjalu på disse kvinnene. 15
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #9 Skrevet 28. desember 2015 9 timer siden, Balian de Ibelin skrev: – Jeg tror noen føler at jeg fornærmer deres valg ved å velge et annet liv. Fra vi er små lærer vi at vi skal finne en mann, gifte oss, kjøpe hus, bil og hytte. Og vi skal få barn. Min drøm er annerledes. http://www.tv2.no/2015/12/27/nyheter/frivillig-barnlos/7812842 Et nytt bevis på at folk i dag blir alt for lett fornærmet. Jeg mener hvem i sine fulle fem blir fornærmet bare fordi noen velger å ikke ha barn. Personlig synes jeg at disse har gjort det eneste fornuftige valget. Selv om jeg ser ikke helt poenget med å gå ut i media med det. Men slik er det vel i dagens samfunn alt må deles. Men personlig er det vel ingen som bryr seg om din personlige mening? Anonymkode: bb460...e70
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 28. desember 2015 #10 Skrevet 28. desember 2015 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Men personlig er det vel ingen som bryr seg om din personlige mening? Anonymkode: bb460...e70 Her ser vi en som tydeligvis ble fornærmet over at jeg er enig med dem. Jaja det var jo å forvente.
Gjest Badebuksa Skrevet 28. desember 2015 #11 Skrevet 28. desember 2015 (endret) Hva er det saken dreier seg om egentlig? Jeg mener, er det virkelig noe å skrive om i NYHETENE , det at noen velger bort et av livets gleder? Ok, jeg har valgt bort alkohol. Fy faen ass, jeg skal skrive om det! Så kan alle de alkoholiserte, bitre menneskene i Norge (de som angrer på at de tok seg en øl) sende meg sinte PM på Facebook der de lekser meg opp. Haha, fy søren, du veit du har lite å skrive om når det liksom skal være en nyhet at to jentunger har tatt et valg i livet og fikk sinte meldinger på Facebook. Drittspennede. Hvor er artikkelen om sykepleieren Gunvor som i en alder av 19 år tok et valg om å bli sykepleier? Fikk hun sinte PM på Facebook fra de som valgte å bli leger istedet? Det er jo mye mer spennende. Endret 28. desember 2015 av Badebuksa
Gjest Badebuksa Skrevet 28. desember 2015 #12 Skrevet 28. desember 2015 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Mannen jeg bor med er frivillig barnløs, jeg har en unge fra før. Jeg opplyste han tidlig i forholdet at jeg mest sannsynlig ikke ville ha flere barn. Han fortsatte og være sammen med meg, og valgte dermed å ikke bli far. Skjønner ikke hvorfor noen skal lage en stor greie utav det å ikke ville få barn. Jorden er overbefolket, folk burde få færre barn! Anonymkode: aedb2...75e Jorden er faktisk ikke overbefolket (må kommentere på faktafeil veitu), men ellers er jeg enig. Ditt valg. Ditt liv. Så lenge ditt valg ikke innebærer at du dreper uskyldige, så kjør på.
Gjest Badebuksa Skrevet 28. desember 2015 #13 Skrevet 28. desember 2015 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det blir han ikke. Vi er ikke gift og ungen min har en far som er like mye i bildet som meg. . Samboeren min er er rollefigur og en oppdrager, men ikke en far. Anonymkode: aedb2...75e Men du bryter ned ordet "far" til å kun være "biologisk beslektet spermdonor". En far er en oppdrager og rollefigur 1000 ganger er enn han er en som pulte mora di.
penny_ Skrevet 28. desember 2015 #14 Skrevet 28. desember 2015 (endret) 8 timer siden, Badebuksa skrev: Hva er det saken dreier seg om egentlig? Jeg mener, er det virkelig noe å skrive om i NYHETENE , det at noen velger bort et av livets gleder? Ok, jeg har valgt bort alkohol. Fy faen ass, jeg skal skrive om det! Så kan alle de alkoholiserte, bitre menneskene i Norge (de som angrer på at de tok seg en øl) sende meg sinte PM på Facebook der de lekser meg opp. Haha, fy søren, du veit du har lite å skrive om når det liksom skal være en nyhet at to jentunger har tatt et valg i livet og fikk sinte meldinger på Facebook. Drittspennede. Hvor er artikkelen om sykepleieren Gunvor som i en alder av 19 år tok et valg om å bli sykepleier? Fikk hun sinte PM på Facebook fra de som valgte å bli leger istedet? Det er jo mye mer spennende. Det engasjerer jo tydeligvis! Mange har visst problemer med å forstå at det er mulig å velge bort barn. Det er mange som aldri burde hatt barn. Det de burde hatt er litt selvinnsikt. Se på denne jenta f.eks.: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/boligmarkedet/ingen-vil-leie-ut-til-gravide-isabella-18/a/23582386. Hvorfor bringer hun et barn til verden i den situasjonen hun er i? DET er egoisme. Det siste der er nødvendigvis ikke til deg, men det er mange andre som trenger å høre det. Jeg hadde blitt drittlei av å få sjokkerende reaksjoner fra folk og være nødt til å forklare meg hele tiden, så det kan være én grunn til at de gjør det i tillegg til eksemplet over. Endret 28. desember 2015 av lisamari 6
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 28. desember 2015 #15 Skrevet 28. desember 2015 33 minutter siden, Badebuksa skrev: Jeg mener, er det virkelig noe å skrive om i NYHETENE , Nei det er det ikke
Djungelvrål Skrevet 28. desember 2015 #16 Skrevet 28. desember 2015 56 minutter siden, Balian de Ibelin skrev: Ja akkurat dette lurer jeg også på. Disse er også tidlig i 20 åra og kommer sikker til å skifte mening. Man vet sjelden hva man vil i livet når man er så ung. Livet blir sjelden som man tror. 1
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 28. desember 2015 #17 Skrevet 28. desember 2015 Et øyeblikk siden, lisamari skrev: Det engasjerer jo tydeligvis! Mange har visst problemer med å forstå at det mulig å velge bort barn. Det er mange som aldri burde hatt barn. Det de burde hatt er litt selvinnsikt. Se på denne jenta f.eks.: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/boligmarkedet/ingen-vil-leie-ut-til-gravide-isabella-18/a/23582386. Hvorfor bringer hun et barn til verden i den situasjonen hun er i? DET er egoisme. Det siste der er nødvendigvis ikke til deg, men det er mange andre som trenger å høre det. Jeg hadde blitt drittlei av å få sjokkerende reaksjoner fra folk og være nødt til å forklare meg hele tiden, så det kan være en grunn til at de gjør det i tillegg til eksemplet over. Ja det er sant det burde ikke være noen menneskerett å få barn. Jeg synes helt ærlig at mange foreldre burde bli fratatt barna og tvangssteriliseres. Eller at en av foreldrene ble fjernet ved tvang. Du har helt rett i at det er alt for mange som aldri burde fått lov å ha barn. Mange folk med barn må ihvertfall lære seg å akseptere at ikke alle vil ha barn.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #18 Skrevet 28. desember 2015 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor gå ut i media og fortelle at man ikke ønsker barn? Anonymkode: 47c8a...844 Dem var nok temmelig lei av alle spørsmålene om ikke dem også skulle få seg mann og barn og stasjonsvogna etc. Kanskje de også vil prøve å hjelpe andre som også er i samme situasjon. Samt å informere samfunnet at JA, noen er frivillig barnløse og trives veldig godt med det. Anonymkode: 8c8e1...592 10
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #19 Skrevet 28. desember 2015 37 minutter siden, Badebuksa skrev: Men du bryter ned ordet "far" til å kun være "biologisk beslektet spermdonor". En far er en oppdrager og rollefigur 1000 ganger er enn han er en som pulte mora di. Hva er det du ikke skjønner? Jeg har et barn, det ble slutt da barnet var 2 år. Det er mange år siden nå. Vi har 50/50 samvær. Jeg har hatt samboer i noen år. Hvorfor blir da samboeren min automatisk en far? Barnet mitt har en far. Anonymkode: aedb2...75e 1
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 28. desember 2015 #20 Skrevet 28. desember 2015 Et øyeblikk siden, DreamOn skrev: Disse er også tidlig i 20 åra og kommer sikker til å skifte mening. Man vet sjelden hva man vil i livet når man er så ung. Livet blir sjelden som man tror. Det er sikkert mulig det. Men det er også de som faktisk vet det så tidlig og aldri forandrer mening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå