AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 #1 Skrevet 27. desember 2015 Jeg er blitt litt interessert i vin, har smakt på både rød- og hvitvin i det siste halve året og fått mer sansen for vin. Husker ikke merke, i hvilke sammenhenger de var ment for, så ønsker å høre om dere vil dele deres favoritter og til hva? Kanskje jeg finner meg en favoritt igjennom dere, til å ta meg et glass for kos 😊 Eller en matrett? Anonymkode: f49e2...2eb
Sofia.Asplund Skrevet 28. desember 2015 #2 Skrevet 28. desember 2015 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er blitt litt interessert i vin, har smakt på både rød- og hvitvin i det siste halve året og fått mer sansen for vin. Husker ikke merke, i hvilke sammenhenger de var ment for, så ønsker å høre om dere vil dele deres favoritter og til hva? Kanskje jeg finner meg en favoritt igjennom dere, til å ta meg et glass for kos 😊 Eller en matrett? Anonymkode: f49e2...2eb Jeg liker godt italienska Ripasso!
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #3 Skrevet 28. desember 2015 Har ikke et bestemt merke. Når jeg er i utlandet eks, og drikker vin til maten og jeg liker den, så spør jeg etter navn. Jeg har sansen for sørafrikansk vin bla. Ellers så spør jeg på polet om jeg skal ha vin til mat, hva som passer osv. Anonymkode: 615b7...c5b
peppermyntete Skrevet 28. desember 2015 #4 Skrevet 28. desember 2015 Jeg er veldig glad i italiensk vin. Eneste navnet jeg kan komme på i farten er Tommasi og da aller helst den med blå etikett! Den er knallgod synes jeg
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #5 Skrevet 29. desember 2015 Når det kommer til rødvin liker veldig godt Amarone vin (Italia) fordi de er tung og fyldige med masse god fruktsødme. Av hvitvin liker jeg veldig godt Chablis (Frankrike), som er en tørr vin med frisk syrlighet, som er laget på chardonnay druen, og er perfekt til fisk og skalldyr! Anonymkode: 736f0...292
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #6 Skrevet 29. desember 2015 Anbefaler deg å spørre på polet, forklare at du er nybegynner og si litt om hva du liker og evt hvilken mat du skal ha til. De er god på å anbefaler, og da er det større sjans for å finne noe som faller i smak enn en personlige preferanser her (ikke vondt ment altså). Jeg drikke en del vin, men spørs ofte på polet likevel, og det er mange der med god peiling og interesse for vin. Mine favoritter er tørre franske hvitviner, gjerne chablis, og kraftige rødviner fra Mendoza i Argentina. Anonymkode: f143d...0fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå