Gå til innhold

Ingen ønsket meg en god jul i år.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er singel, barnløs og vistnok totalt venneløs. Jeg sender ut postkort hvert år, lager de selv og skriver for hånd. Fikk ikke noe hilsner hverken i poste, på mail, eller sms i år. Jeg feirer jul alene siden jeg ikke har familie, har blitt invitert til venner før, men disse har nå barn og er opptatt med sitt. Jeg inviterte noen hit på middag i dag, en kunne ikke og de tre andre svarte ikke på invitasjonen. Jeg er ensom, men trives alikvel i mitt eget selskap, selv om 365 dager i året kan bli litt kjett. Flere som har det slik?

Anonymkode: fb60d...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, nå blir jeg lei meg på dine vegne, men jeg kjenner litt på det jeg også, men ikke i riktig så stor grad som deg. Hvor i landet bor du og hvor gammel er du? :hug:

Anonymkode: 525c2...ade

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke gjort det så mye bedre for deg akkurat nå, men hvis du bor i Trondheim kan jeg ta en kaffe med deg på nyåret :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul! Håper det går bedre på vennefronten til neste år. 

Du må gjøre noe med det. Begynn på ølkurs, eller bli med i den lokale menigheten eller noe annet du kan tenke deg . Ikke forvent resultater med engang,men hold ut. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vondt når jeg leser slik. Jeg vet selv hvordan det er å være ensom. Venneløs og deprimert fra ungdomsskolen og ut videregående. Ble bedre etter hvert. Jeg har stor familie, jobben dekker vel mye av mitt sosiale behov, har noen få jeg møter av og til. Men jeg vet veldig godt hvordan det føles når den eneste som står på anropslisten din er mamma og skuffelsen av å se at det står Telenor når det tikker inn en melding.

Anonymkode: d1c14...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest baremeg89
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er singel, barnløs og vistnok totalt venneløs. Jeg sender ut postkort hvert år, lager de selv og skriver for hånd. Fikk ikke noe hilsner hverken i poste, på mail, eller sms i år. Jeg feirer jul alene siden jeg ikke har familie, har blitt invitert til venner før, men disse har nå barn og er opptatt med sitt. Jeg inviterte noen hit på middag i dag, en kunne ikke og de tre andre svarte ikke på invitasjonen. Jeg er ensom, men trives alikvel i mitt eget selskap, selv om 365 dager i året kan bli litt kjett. Flere som har det slik?

:klem: God romjul! Håper du koser deg med god mat og kjekke filmer/serier. Jeg har av mangen grunner jobbet flere jul. Kansje du kan være frivillig neste år? Å være tilstede for andre på en slik dag gir mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, baremeg89 skrev:

:klem: God romjul! Håper du koser deg med god mat og kjekke filmer/serier. Jeg har av mangen grunner jobbet flere jul. Kansje du kan være frivillig neste år? Å være tilstede for andre på en slik dag gir mye :)

Jeg jobber som omsorgsarbeider så jobber også i julen, jeg er 50% ufør pga hofteskade etter bilulykke så begrenset hvor mye jeg kan jobbe. Koser meg for så vidt i julen jeg, blir mer tenking og lengsel. Når jeg har fri trener jeg lydighet med hund, treffer folk der på trening, men mer overfladisk, ingen vil være venner med meg liksom. Bor og i skogen på en litt øde plass så har liksom lagt litt lista selv også. Trist når ingen gidder å sende sms en gang når jeg har sendt et julekort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, baremeg89 skrev:

Takk forresten!! Og god rom jul til deg og, håper der har fått litt julesnø. Og et riktig godt nyttår, håper du får masse gleder! :xpb_knuddel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er UT å sende julekort,sms og mail. Alle skriver god jul på face bare. 

Anonymkode: f6901...3d2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper noen en dag blir takknemlig for en personlig postkort og enten sender en tilbake eller ringer deg for å ønske deg det samme. Eller enda bedre, kommer på besøk!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det med ro, jula er da vel ikke så spesiell som voksen?  Ingen sa gratulerer med dagen til meg på min bursdag og eneste som sa god jul til meg i år var kassadama på kiwi. 

Anonymkode: 13130...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta det med ro, jula er da vel ikke så spesiell som voksen?  Ingen sa gratulerer med dagen til meg på min bursdag og eneste som sa god jul til meg i år var kassadama på kiwi. 

Anonymkode: 13130...2b3

Dette synes jeg blir helt feil. Jula er like viktig for voksne som barn, og jeg hadde også blitt veldig lei meg om ingen hadde ønsket meg god jul. En gratulasjon på bursdagen kan være vanskeligere, da det ikke er så lett for andre å vite, men alle vet at det er jul. 

Når TS har sendt julekort så synes jeg det er rett og rimelig å i det minste sende en SMS e.l. og takke for julekortet og ønske vedkommende en god jul. Dette kalles folkeskikk. 

Det er ikke alltid at det passer å komme i juleselskap, da mange har flust opp av dem i julen, men man bør i det minste svare på invitasjonen. Det er også folkeskikk og bør ha vært barnelærdom. 

At du ikke lenger blir invitert til venner på julaften skjønner jeg heller ikke. De vet du ikke har familie å feire med, og at du antagelig blir alene på julaften. Hvor mye koster det dem å invitere en person ekstra? 

Jeg håper du får en bedre fortsettelse på julen, og håper du fr mange nye gode venner i 2016

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg så vondt inni meg for at jeg ikke inviterte min medarbeider hjem til oss på julaften. Hun er 22 og skulle være alene. Var usikker på om det ville være greit for familien min om hun ble med (siden jeg er 18 og ikke bestemmer sånt), så jeg lot være. Kan ikke tro jeg bare tenkte på meg selv. En av våre eldre medarbeidere inviterte henne flere ganger, men jeg har en følelse av at hun satt alene likevel. 

Anonymkode: f3b2a...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest baremeg89
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk forresten!! Og god rom jul til deg og, håper der har fått litt julesnø. Og et riktig godt nyttår, håper du får masse gleder! :xpb_knuddel:

Takk! Vi fikk litt snø 2 juledag, bedre enn ingenting :fnise:

Tror du må bite i det sure eple og fortelle vennene dine at du hadde satt pris på en julehilsen til bake.                   Fortelle hvor mye det betyr for deg..

Etter erfaring så glemmer de med mangen kjære rundt seg at ikke alle er så privilegerte. Det et lett å ta det som en selvfølge når en altid har hatt noen å feire høytider med.

Ha en fantastisk nyttår! :hug::gullengel::hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul og et godt nytt år :) Håper det nye året bringer med seg masse gleder for deg,ts :hug:

Endret av wintergirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...