Fysikeren Skrevet 28. desember 2015 #61 Del Skrevet 28. desember 2015 Dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #62 Del Skrevet 28. desember 2015 De populære, eller "kule" (skumle?) på ungomdsskolen, er alle mødre og har enten ingen eller lav utdanning. Ser det ofte det går igjen hvor enn i landet du befinner deg. De som bare var populære som i mange venner osv., virker det som det går relativt bra med. Anonymkode: f0469...adc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 28. desember 2015 #63 Del Skrevet 28. desember 2015 Her er det en generasjonskløft tydeligvis. De "populære" den gangen jeg gikk på ungdomsskolen var nødvendigvis de som var skoleflinke og flinke i idrett. Ikke var de noen rasshøl heller, selv om de var populære. Jeg tør også vedde på at de beholdt jomfrudommen lenger enn de andre, og ingen av dem ble unge mødre, men sitter gjerne igjen med høy utdannelse og god jobb. På 80-tallet, da jeg var ungdom, var det ingen som så ut som dagens tenåringer - med extentions og tonnevis med sminke. Ikke var vi opptatt av Michael Kors og slikt heller. Det drøyeste var Ball-gensere og Millet-jakker. Men jeg tror ikke man automatisk ble mer populær av å gå med slikt. Er glad jeg ikke går på ungdomsskolen i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Attami Skrevet 28. desember 2015 #64 Del Skrevet 28. desember 2015 En av de populære, hun som alltid mobbet meg på barneskolen, døde ung. Hun var narkoman.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mythic Skrevet 28. desember 2015 #65 Del Skrevet 28. desember 2015 14 timer siden, O.G. skrev: Det du gjorde var verre enn og aktivt mobbe noen. Du visste hva som foregikk og du gjorde ikke en skit for å få slutt på det. Denne damen viser storsinn som du ikke fortjener. Ok, så jeg er verre enn de som mobbet? Det får være grenser for hva en skal legge på andre. At det er denne damen som har kontaktet meg for å finne på ting i voksen alder, er noe jeg ikke fortjener? Merkelig logikk. Hun oppsøker meg, skal jeg da liksom avvise henne fordi jeg ikke stoppet de som mobbet henne på barneskolen? Jeg spilte håndball sammen med henne i ungdommen, vi var sammen sporadisk i barndommen, og vi har et vennskap nå. At vi har det hyggelig sammen nå som voksne, ser jeg utelukkende på som en god ting, og det gjør hun også. Jeg vet at de som ikke var så greie mot henne i barne-og ungdomstiden, har bedt henne om unnskyldning for hva de gjorde, og vi er sammen en gang i blant, hele gjengen. Hun setter pris på oss andre, og vi setter pris på henne. Vi er alle blitt voksne, og har i dag en god tone. Det må være bedre enn å bære nag resten av livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mythic Skrevet 28. desember 2015 #66 Del Skrevet 28. desember 2015 28 minutter siden, Sobril skrev: Her er det en generasjonskløft tydeligvis. De "populære" den gangen jeg gikk på ungdomsskolen var nødvendigvis de som var skoleflinke og flinke i idrett. Ikke var de noen rasshøl heller, selv om de var populære. Jeg tør også vedde på at de beholdt jomfrudommen lenger enn de andre, og ingen av dem ble unge mødre, men sitter gjerne igjen med høy utdannelse og god jobb. På 80-tallet, da jeg var ungdom, var det ingen som så ut som dagens tenåringer - med extentions og tonnevis med sminke. Ikke var vi opptatt av Michael Kors og slikt heller. Det drøyeste var Ball-gensere og Millet-jakker. Men jeg tror ikke man automatisk ble mer populær av å gå med slikt. Er glad jeg ikke går på ungdomsskolen i dag. Kjenner meg veldig igjen i dette innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #67 Del Skrevet 28. desember 2015 31 minutter siden, Sobril skrev: Her er det en generasjonskløft tydeligvis. De "populære" den gangen jeg gikk på ungdomsskolen var nødvendigvis de som var skoleflinke og flinke i idrett. Ikke var de noen rasshøl heller, selv om de var populære. Jeg tør også vedde på at de beholdt jomfrudommen lenger enn de andre, og ingen av dem ble unge mødre, men sitter gjerne igjen med høy utdannelse og god jobb. På 80-tallet, da jeg var ungdom, var det ingen som så ut som dagens tenåringer - med extentions og tonnevis med sminke. Ikke var vi opptatt av Michael Kors og slikt heller. Det drøyeste var Ball-gensere og Millet-jakker. Men jeg tror ikke man automatisk ble mer populær av å gå med slikt. Er glad jeg ikke går på ungdomsskolen i dag. Kjenner meg også igjen, der jeg har vokst opp til tross for at det var på bygda så var det aldri kult å miste jomfrudommen når man var 13, og drive med narkotika. De populære gjorde ikke det, det var de som var flinke på skolen og i idrett som var de 'kule'. Nå er jeg bare 20 år, men det har gått bra med oss. De som drev på med mye tull vet jeg ikke helt hvordan det går med, mange av de bor fremdeles på hjemstedet og gjør ikke spesielt mye. Anonymkode: 45bcf...929 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Heftig Skrevet 28. desember 2015 #68 Del Skrevet 28. desember 2015 De kule bor i kollektiv, jobber som promotører og snorter kokain. Bokstavelig talt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #69 Del Skrevet 28. desember 2015 2 timer siden, AnonymBruker skrev: De populære har gått på en økonomisk smell, lever på kreditt til luselønn. Halvparten er hobby-alkoholikere og har ingen venner, fordi de er så falske og snakker dritt om folk bak ryggen til folk. Hobby-horene som knasket angrepiller til den store gullmedaljen har 4 barn med 5 fedre. Ja 5, for en av barna har to potensielle fedre. Samtlige har hobby-horene har barn og er ikke sammen med barnefaren. "taperne" har blitt gode folk, god utdanning, jobb, hus, barn og familie. Mange har en A4 liv, men ett bra liv ser det ut som. Noen er psykisk syke, på grunn av flere år med mobbing. De som mobbet, lagde bråk og faenskap; narkomaner, voldtektsmenn og kriminelle. Anonymkode: 7e4b6...4ac Ja, du virker jo veldig sympatisk Anonymkode: bbe4e...d63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lovedrug Skrevet 28. desember 2015 #70 Del Skrevet 28. desember 2015 (endret) Litt ulikt,jeg var i gjengen ,men ble også hardt mobbet av de samme folka,så hardt at jeg måtte flytte til andre siden av landet pga vold og mobbing mot meg,så meg har det ikke gått så bra med. Sliter med rus og angst og bipolar,adhd og kommer meg ingen vei ,mens de som var slemme har det vel gått greit med. Er ikke upopulær nå heller,men velger å holde meg for meg selv mest. Endret 28. desember 2015 av lovedrug Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #71 Del Skrevet 28. desember 2015 Kommer fra et relativt velstående akademisk område. Var hverken populær eller upopulær. Av de jeg fremdeles omgås fra ungdomskolen ( det er faktisk en god del) er det et veldig klart mønster: De som var populære og godt likt er like smarte, pene og populær i dag ( midten av 20-årene ). De tar prestisjetunge utdanninger, har mange venner og god økonomi De som var lite skoleflinke, og betraktet som kjedelige og dumme har det dessverre godt heller dårlig med. Mye psykiske lidelser, avbruttskolegang etc. Nå vet jeg ikke hvordan det har gått med de andre jeg ikke har kontakt med, men etter hva jeg hører fra andre jeg har blitt kjent med etter ungdomskolen er dette en regel nesten uten untak. Sikkert fordi det som gjorde deg populær på ungdomsskolen hos oss langt på vei er de egenskapene som ofte kommer godt med resten av livet også Anonymkode: d64fa...639 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #72 Del Skrevet 28. desember 2015 De mest populære har klart seg bra. God utdannelse og flotte jobber. Noen har det ikke gått så bra med, selvmord, uten utdannelse, alenemødre, rus, osv. Det som er tydelig er at de som kom er fra ressurssterke familier og som har familier som snakker barna opp og fram har gode karrierer og troen på seg selv. Dersom kommer fra mer trøblete hjem, eller som har foreldre som har trykket selvtilliten til barna ned i grøfta, har barn som har slitt mer med både å få seg utdannelse og jobb. Anonymkode: 76ac0...c0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caskerette Skrevet 28. desember 2015 #73 Del Skrevet 28. desember 2015 1 time siden, Sobril skrev: Her er det en generasjonskløft tydeligvis. De "populære" den gangen jeg gikk på ungdomsskolen var nødvendigvis de som var skoleflinke og flinke i idrett. Ikke var de noen rasshøl heller, selv om de var populære. Jeg tør også vedde på at de beholdt jomfrudommen lenger enn de andre, og ingen av dem ble unge mødre, men sitter gjerne igjen med høy utdannelse og god jobb. På 80-tallet, da jeg var ungdom, var det ingen som så ut som dagens tenåringer - med extentions og tonnevis med sminke. Ikke var vi opptatt av Michael Kors og slikt heller. Det drøyeste var Ball-gensere og Millet-jakker. Men jeg tror ikke man automatisk ble mer populær av å gå med slikt. Er glad jeg ikke går på ungdomsskolen i dag. Fyda, jeg synes ungdommene på 80-tallet så råskumle og superstylede ut, jeg. Var det ikke mye mer som skulle til for å se kul ut da enn nå, egentlig? På 90-tallet derimot, så vi ut som gamle kjerringer i en Select-katalog alle sammen. Det var rett og slett ikke MULIG å være populær i slike sekker av usexy gardinstoff vi draperte oss i. Umulig å se forskjell på kjønnene, gjørmefarget og stygge ustelte frisyrer. Vi gikk rundt og var upopulære for hverandre. Tror det er derfor de fleste av oss ser ganske bra ut den dag i dag, for før eller siden måtte jo vi også få lov å skinne. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #74 Del Skrevet 28. desember 2015 44 minutter siden, caskerette skrev: Fyda, jeg synes ungdommene på 80-tallet så råskumle og superstylede ut, jeg. Var det ikke mye mer som skulle til for å se kul ut da enn nå, egentlig? På 90-tallet derimot, så vi ut som gamle kjerringer i en Select-katalog alle sammen. Det var rett og slett ikke MULIG å være populær i slike sekker av usexy gardinstoff vi draperte oss i. Umulig å se forskjell på kjønnene, gjørmefarget og stygge ustelte frisyrer. Vi gikk rundt og var upopulære for hverandre. Tror det er derfor de fleste av oss ser ganske bra ut den dag i dag, for før eller siden måtte jo vi også få lov å skinne. Prøv permanent, eyeliner og mascara. Litt hvitaktig leppestift og man er ready to go 😝 Foundation og sånt begynte jeg ikke med før i 30-åra. I dag smører man seg vel inn med alskens dritt før man går ut. Samt disse grusomme øyebryna. De må jo ta en evighet å fikse(?). Anonymkode: abf2b...f52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #75 Del Skrevet 28. desember 2015 Her gikk det litt begge veier. Var en jentegjeng med jenter som var svæært populære. 2 av dem er suksessfulle på hver sitt felt. Hun ene kan leve a hobbyen sin og bor i New York. Den andre venter sitt første barn med en mann hun har vært sammen med lenge og ser tilsynelatende lykkelige ut. Begge ser unge og freshe ut fortsatt ( vi nærmer oss tredve). Den tredje jenta ble headhunta som modell tidlig i tenårene og så ut til å gjøre det bra. Men så møtte hun en fyr som er narkoman, fikk to barn på rappen og ble alenemor. Jobber i dag på matbutikk. Ser ut til å gå bedre nå enn det gjorde for et par år siden. Blant de populære guttene har det gått til helvete. En i fengsel. En totalt paranoidhasjrøyker. En alkoholiker med sosial angst. Anonymkode: ee1ce...4a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #76 Del Skrevet 28. desember 2015 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Mitt inntrykk er at dette er en myte. De minst populære er som regel de som klarer seg dårligst, og de populære går det stort sett bra med. Unntak finnes alltid. Anonymkode: 4ad14...13b Mitt inntrykk er at dette er en myte. Stormobberne og de som har blitt kraftig mobbet er inngår gjerne begge i den gruppen som ikke klarer seg så godt. Det finnes alltid unntak her også, så det finnes både stormobbere og mobbeofre som har klart seg bra, og kanskje mer enn bra, i ettertid. Å være lite populær uten å ha blitt mobbet ser jeg ikke hvorfor skal påvirke en særlig negativt senere i livet. Å være populær vil nødvendigvis ikke si at man mobber. På ungdomsskolen er likevel dette gjerne tilfelle. Anonymkode: f2136...cbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #77 Del Skrevet 28. desember 2015 Nå er det rundt 5 år siden jeg er ferdig med ungdomsskolen. De som var de mest populære av jentene som også hadde en temmelig ufyselig oppførsel har blitt værende på hjemstedet og har enten: droppet ut av VGS, fortsatt under VGS eller ikke startet med videre utdanning. Ettersom vi fortsatt er så unge kan det fort snu, men det er ganske tydelig hvordan utviklingen er. Et par av de er ferdig med yrkesfaglig utdanning. Det er helt greit selvsagt, men det er helt gjennomsnittlig. Verken bra eller dårlig. De som var de mest populære guttene har ikke kommet noen steder. Rus og manglende utdanning. De det faktisk har gått best med er de upopulære. Det er en del variasjoner blant de som lå midt mellom. Jeg føler ingen skam av å godte meg litt over at de som var så ufyselige ikke har sin storhetstid lenger. Det gjør meg ikke sint eller bitter. Jeg har kommet meg videre. Anonymkode: f2136...cbf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miaw Skrevet 28. desember 2015 #78 Del Skrevet 28. desember 2015 Den mest populære jenta i klassetrinnet var også den som mobbet meg. Hun fikk meg til å føle meg som en taper. Ikke redd for å si at idag er det ho som ikke kommer seg fra bygda, lagt på seg et tosifra antall kilo og er hardt preget av et liv med mye festing, mens jeg har kommet bedre ut av det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #79 Del Skrevet 28. desember 2015 Synes slike tråder er så generaliserende og skadefro ofte at det blir tåpelig. Grunnen til at mange var populære på ungdomsskolen er fordi de var flinke sosialt, pene, var flinke på skolen, i sport og lignende. Som regel ikke fordi de mobbet andre. Anonymkode: 5dd4a...a94 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 28. desember 2015 #80 Del Skrevet 28. desember 2015 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes slike tråder er så generaliserende og skadefro ofte at det blir tåpelig. Grunnen til at mange var populære på ungdomsskolen er fordi de var flinke sosialt, pene, var flinke på skolen, i sport og lignende. Som regel ikke fordi de mobbet andre. Anonymkode: 5dd4a...a94 Tenker jeg også. Mulig de som ble mobbet så på mobberne som "populære", men man ble ikke populær av å være mobber. Snarere tvert i mot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå