Gå til innhold

De populære på ungdomsskolen - hvordan gikk det med dem?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Blomsterert skrev:

Kjenner populære på skolen som har klart seg meget bra jeg! Unner dem det,Kjenner også til mindre populære som ble vinnere.Også bra :-) de hadde nok en styrke som dere misunnelige jante-mennesker ikke har! Herregud,så smålige dere er,Ikke særlig vinnertyper.Når dere tenker og vurderer og mener noe om det fremdeles,Få dere et liv dere :-)

Jeg som skrev det innlegget du siterte. Det var ikke skadefryd, bare betraktninger.

Anonymkode: beae2...1ac

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blomsterert
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg som skrev det innlegget du siterte. Det var ikke skadefryd, bare betraktninger.

Anonymkode: beae2...1ac

Nei,ikke bare betraktninger,Det var skadefryd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De går på BI, alle sammen! Morgendagens eiendomsmeglere kommer til å bli talentlølse og jævlige. 

Anonymkode: fa6d7...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.12.2015 at 21.32, AnonymBruker skrev:

Der jeg vokste opp var de populære som oftest knyttet til håndball el fotballmiljøet. De var skoleflinke og greie. 

En er hotelleier, et par leger, økonomer, sykepleiere, pedagoger, felles er at det har gått bra for de fleste heldigvis. Jeg ser at det fremdeles er slik her hvor vi bor, de populære ungdommene er de skoleflinke, greie og reale.

Anonymkode: cf1b8...3b6

Hvor er du fra? Dette høres jo ut som et flott sted :)

Anonymkode: c8d37...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Jeg tror egentlig ikke vi hadde 'de populære' på ungdomsskolen. Det var den trøblete gjengen som mobba og lagde faenskap. Men de gjorde seg ikke akkurat veldig populære til slutt. De skulle jo bare plage alt og alle. På videregående, derimot, hadde vi 'klassens sjef', men han var ikke særlig grei. Vet ikke hvordan det har gått med de i ettertid, men jeg bryr meg egentlig ikke heller. Har nok blitt mobbet og mobbet selv.  Dessverre. Skulle ønske det ikke skjedde, noen av delene, men får bare se fremover. Selv jobber jeg pr i dag i bedrift.

Anonymkode: 6e2b5...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser den ene på min skole, som i tillegg var en av de verste mobberne, har et tilsynelatende fint liv nå. Gift med ungdomskjæresten (som også var en dritt, men populær, på ungdomsskolen), som er eiendomsmelger og ser ut som tjener ganske bra. Lurer på om hun er hjemmeværende, uten at jeg kan si det for sikkert. 2 barn har de også, og alt ser ut til å være bare fryd hos dem. 

Hun var sikkelig ond og slem på ungdomsskolen, men var i den populære gjengen. Så litt bittert at det har gått så bra med henne. 

Anonymkode: 9fb16...56d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De populære fra ungdomsskolen:

- Bor på samme sted

- Tok ikke en laang, høyere utdannelse

- Er gift

- Jobber i helsesektoren eller i beste fall som flyvertinne

Anonymkode: b6de1...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.12.2015 den 21.39, Millimani skrev:

Vel, hvordan det gikk med dem gir jeg blanke i! Folk i klassen min på ungdomsskolen skjønte seg ikke på popularitet eller ikke popularitet. De visste ikke hva klassemiljø var for noe. Jentene ekskluderte meg fra alt og ingen ting, og de baksnakka meg. Enkelte gutter prøvde seg på meg, - de "spøkte" eller mente det kanskje alvorlig. Guttene snakka iallfall til meg, noe jentene aldri gjorde uten at de måtte det. Ingen var populære i klassen min, det var tre-fire gjenger pluss meg. I gutte-gjengen hang flere på fylla i helgene, en av dem tok livet sitt 20 år gammel. En annen ble pappa da han var 21. og ja, - det er en helt greit alder å bli pappa ;) En annen jobber på G-max, de andre guttene vet jeg ikke noe om. Blant jentene var det ei som ble mamma 17 år gammel, og ei som ble mamma 19 år gammel. Sistnevnte er fortsatt sammen med barnefar, har fått ett barn til, og jobber i et firma. Førstnevnte fikk senere ett barn til med en annen mann, utover det vet jeg ikke. Uansett bryr det meg lik null. Jeg var klassens mobbe-offer, og kom ikke så veldig mye lengre

Hvor gammel er du? Husk at det er aldri for sent. Prøvd voksenopplæring? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, AnonymBruker said:

Hvor gammel er du? Husk at det er aldri for sent. Prøvd voksenopplæring? 

I midten av 30-årene. Jeg holder faktisk på med et opplegg på voksenopplæringa nå

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser den ene på min skole, som i tillegg var en av de verste mobberne, har et tilsynelatende fint liv nå. Gift med ungdomskjæresten (som også var en dritt, men populær, på ungdomsskolen), som er eiendomsmelger og ser ut som tjener ganske bra. Lurer på om hun er hjemmeværende, uten at jeg kan si det for sikkert. 2 barn har de også, og alt ser ut til å være bare fryd hos dem. 

Hun var sikkelig ond og slem på ungdomsskolen, men var i den populære gjengen. Så litt bittert at det har gått så bra med henne. 

Anonymkode: 9fb16...56d

Jeg synes ikke du skal tenke så mye på hvordan de har det, men hvordan du har det:) Det er det viktigste. Det er kun du som taper på å være bitter. Skjønner at du er bitter, men på et punkt må man gi slipp. Ikke bruk tid og energi på om hvordan de har det, men at du har det bra selv. For alt du vet, er de ikke de samme i dag som på ungdomsskolen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Millimani skrev:

I midten av 30-årene. Jeg holder faktisk på med et opplegg på voksenopplæringa nå

Da går det forhåpentligvis fremover:) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, AnonymBruker said:

Da går det forhåpentligvis fremover:) 

Jeg har lært mye der nå ja :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De populære på min ungdomsskole var de som var svake på skolen, festet, sladret og gikk ut mot de som (i deres øyne) ikke nådde opp til deres nivå. Alle jenter. De passet rett inn i hvordan populære tenåringsjenter på film og TV-serier blir skildret.

Etter videregående ser man imidlertid at de fleste "nerdene" (som ble pekt ut av de populære selvfølgelig) har blomstret. De har valgt en studieretning de har en interesse innenfor og truffet likesinnede. De engasjerer seg i verv og har et ganske solid nettverk. Majoriteten av de populære stagnerte imidlertid etter ungdomsskolen. De fleste har ikke utdannelse utover videregående. Noen går på BI og andre studerer diverse svadastudier. Èn studerer sykepleie. 

Så var det jo en del nøytrale. Det er varierende hvordan det har gått med dem. 

Hvordan det har gått med de populære er nok ganske avhengig av hva det å være populær vil si på den aktuelle skolen. I tillegg er det jo ikke å legge skjul på at mange av de populære med negative karaktertrekk har spisse albuer som gjør at de kommer seg frem i karrierelivet. Det ergrer meg litt, men dette skjedde jo heldigvis ikke med de fra min ungdomsskole. 

Anonymkode: 8ff8c...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruppe 1 med populære; relativt skoleflinke, pliktoppfyllende jenter og skoleflinke sportsgutter som sto for sine meninger og ikke minst var opptatt av at alle skulle ha det bra; fotballkarriere i utlandet, jobber for diverse internasjonale organisasjoner (deriblant FN), enkelte sv de har holder på med høyere utdanninger som medisin/økonomi osv. 

Gruppe 2; "bøllene" adferdsproblematikk i skolen, gi faen holdning til skole, medelever og lærere, tidlig seksuell erfaring, festing osv. 3 av de er dessverre tunge narkomane idag. Noen har klart seg fint og har butikkjobb og familieliv. Noen klandrer alle oss andre rundt seg for at de ikke klarte å ta høyere utdannelse eller fullføre vgs, men der syns jeg selvinnsikt er greit. 

Jeg.. jeg var sportsjenta.. i en klasse med sportsgutter og kreative jenter... så jeg hang med jentene på skolen og guttene på fotballbanen. Klarte meg fint. Utdannet i et yrke jeg trives med, en høyere grad, gift, god inntekt, barn, bolig, stasjonsvogn osv. 

Anonymkode: c3ad3...cfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De populære på min ungdomsskole var de som var svake på skolen, festet, sladret og gikk ut mot de som (i deres øyne) ikke nådde opp til deres nivå. Alle jenter. De passet rett inn i hvordan populære tenåringsjenter på film og TV-serier blir skildret.

Etter videregående ser man imidlertid at de fleste "nerdene" (som ble pekt ut av de populære selvfølgelig) har blomstret. De har valgt en studieretning de har en interesse innenfor og truffet likesinnede. De engasjerer seg i verv og har et ganske solid nettverk. Majoriteten av de populære stagnerte imidlertid etter ungdomsskolen. De fleste har ikke utdannelse utover videregående. Noen går på BI og andre studerer diverse svadastudier. Èn studerer sykepleie. 

Så var det jo en del nøytrale. Det er varierende hvordan det har gått med dem. 

Hvordan det har gått med de populære er nok ganske avhengig av hva det å være populær vil si på den aktuelle skolen. I tillegg er det jo ikke å legge skjul på at mange av de populære med negative karaktertrekk har spisse albuer som gjør at de kommer seg frem i karrierelivet. Det ergrer meg litt, men dette skjedde jo heldigvis ikke med de fra min ungdomsskole. 

Anonymkode: 8ff8c...c2f

Jeg tror det kommer litt ann på om hvorvidt du snur trenden, også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De populære har gjort det veldig bra ☺️

Jeg var ikke den populæreste i klassen, men var mye sammen med de populære (vi gikk på håndball og turn sammen), selv om jeg hadde min egen vennegjeng. 

Har fortsatt kontakt med dem den dagen i dag. Ei er blitt kjent innenfor bilsport. To tar master på NTNU, en er sykepleier, en tannhelsesekretær, også har de resterende blitt pedagoger ☺️ Ingen av de har fått barn enda, men tipper to av de er gravide innen ett år. I neste år er det 10 år siden vi gikk ut av grunnskolen. 

Guttene derimot er sportløst forsvunnet rundt om i landet. Har sett de ifbm arrangemang på hjemplassen, og det ser ut som de klarer seg veldig bra. 

Anonymkode: fc571...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var populær og har endt opp som kronisk syk og ufør. Hadde så mange venner at folk ble sur fordi jeg alltid måtte velge en av mange fester i helgene, traff gjerne flere venner på ettermiddagen og hadde problemer med å rekke fra den ene til den andre - men er nå helt venneløs. Jeg er gift og har det greit sånn sett - men det meste annet har gått på tverke. 

Og nei, til dere som tenker "karma is a bitch", så var jeg aldri slem mot noen, holdt noen utenfor eller var frekk mot noen fordi om jeg var populær.

Anonymkode: e4dc8...503

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.12.2015 den 21.18, AnonymBruker skrev:

Den ene har blitt en tjukk frisør. Den andre har blitt mamma. Den tredje er kokk.. Og guttene jobber på butikk og har det som yrke. Morsomt å se at de "populære" ofte ender opp som taperne da man blir eldre.. :-)

Anonymkode: 8096b...885

Synes du? Når en 13 åring begynner med drikking, er det noe galt hjemme. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Evilposelos skrev:

Synes du? Når en 13 åring begynner med drikking, er det noe galt hjemme. 

Ja, du har et poeng der. Jeg tror kanskje vi må spesifikt snakke om de som var populære av 'feil' grunner. Kanskje de har kule klær, osv, men man vet aldri hvordan de har det hjemme. Og dette er nok noen av grunnene til at de 'faller igjennom'. Om man begynner å ruse seg i en tidlig alder, så er det noe galt hjemme(men kokk? Ikke akkurat det verste man kan bli. Butikkarbeider? Vet ikke med det heller). 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...