AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #81 Del Skrevet 28. desember 2015 19 timer siden, AnonymBruker skrev: For morro skyld? Jeg vet det er noen som godter seg når folk som tidligere var populær osv. ikke er den personen i dag, synes ikke det er så sjarmerende. Anonymkode: d1708...68a Hvis man ikke har lyktes så godt med ting selv er det jo få ting som slår en god dose skadefryd Anonymkode: a0780...417 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #82 Del Skrevet 28. desember 2015 http://buzzit.no/om-du-var-kul-som-13-aring-er-sjansen-stor-du-er-det-motsatte-som-voksen Anonymkode: 081fc...71e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #83 Del Skrevet 28. desember 2015 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes slike tråder er så generaliserende og skadefro ofte at det blir tåpelig. Grunnen til at mange var populære på ungdomsskolen er fordi de var flinke sosialt, pene, var flinke på skolen, i sport og lignende. Som regel ikke fordi de mobbet andre. Anonymkode: 5dd4a...a94 Det er da vanlig at de som er flinke på skolen ikke blir sosialt akseptert. Det finnes selvsagt unntak, men det er gjerne dette som er hovedregelen. Det er gjerne de skoleflinke og pliktoppfyllende som ikke blir godtatt, særlig i miljøer der alkohol og festing, snus/røyk og hasj er høyeste prioritet, noe det gjerne er på de fleste ungdomsskoler. Min erfaring er heller at de som var populære på ungdomsskolen hadde dominerende personligheter. Enten det er sosialt sett, sportslig sett eller annet. De som ikke har så dominerende personligheter henger seg på de sterke eller blir utstøtt. Anonymkode: f2136...cbf 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #84 Del Skrevet 28. desember 2015 https://www.facebook.com/vghelg/photos/a.62023734751.67196.59535724751/10152868216044752/?type=3&fref=nf Anonymkode: 081fc...71e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #85 Del Skrevet 28. desember 2015 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er da vanlig at de som er flinke på skolen ikke blir sosialt akseptert. Det finnes selvsagt unntak, men det er gjerne dette som er hovedregelen. Det er gjerne de skoleflinke og pliktoppfyllende som ikke blir godtatt, særlig i miljøer der alkohol og festing, snus/røyk og hasj er høyeste prioritet, noe det gjerne er på de fleste ungdomsskoler. Min erfaring er heller at de som var populære på ungdomsskolen hadde dominerende personligheter. Enten det er sosialt sett, sportslig sett eller annet. De som ikke har så dominerende personligheter henger seg på de sterke eller blir utstøtt. Anonymkode: f2136...cbf Dominerende personlighet sportslig, utdyp gjerne her? Jeg synes du bekrefter det jeg sa at de som var flinke i visse ting, om det er sport, sosialt, eller andre ting ofte hadde anerkjennelse fra de jevnaldrende. Ofte tror JEG det handler om å være flink sosialt og samtidig ha en eller flere andre egenskaper som andre ser opp til. Selvtillit og trygghet gjør ofte at folk tør være seg selv og ta plass i en gruppe. Anonymkode: 5dd4a...a94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvark22 Skrevet 28. desember 2015 #86 Del Skrevet 28. desember 2015 (endret) Tror dette er mest avhengig av hvor en vokser opp og HVA som gorde deg populær på ungdomskolen. Det vil variere fra sted til sted. Det er ikke slik at det å være populær på ungdomsskolen i seg selv som avgjør, men heller hva som gjorde deg populær, og det avhenger av hvor du vokste opp. Endret 23. mai 2016 av Kvark22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #87 Del Skrevet 28. desember 2015 Vel, om det er slik det fremstår på Facebook så går det ganske fint. Noen er nettopp ferdig utdannet, stifter familie. Andre har blogg og egne foretak. Noen fikk tidlig barn og har vært litt 'bakpå', men tror det går generelt greit med dem også. Noen har studert i utlandet, noen gjør det fortsatt, andre studerer i byer omkring i Norge. Kommer ikke på noen som stikker seg ut som tapere. Man skulle tenke, at kanskje det er jeg som er tapern da, men jeg føler meg ikke som det. Har kjæreste, bolig og master om ikke så lenge. Man bør vel kunne se det positive i andres lykke også, ikke bare sammenligne seg selv for å hevdes. Anonymkode: bb364...523 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #88 Del Skrevet 28. desember 2015 Det var tre stk som var spesielt populære i min klasse. Den ene var da en bortskjemt vestkantjente, med steinrike foreldre. Hun har fått penger i bøtter og spann fra foreldrene, og har nå blitt vestkantfrue selv. Hun er hjemmeværende, med hushjelp og au pair, og bruker mye av tiden sin på fester og byturer med venninner, reiser mye, trener mye, og har nok alt i alt et svært komfortabelt liv. Ei jente var "Full pakke", pen, populær, smart. Hun begynte å studere jus, men døde så i en tragisk trafikkulykke. En gutt var "pikenes jens", festløve og fotballspiller. Han jobber nå som fotballspiller, tjener godt, og er omsvermet av damer. Ifølge ham selv er han svært godt fornøyd med at ingen har klart å "binde ham", han har bare hatt kortvarige forhold (og har 3 barn med 3 forskjellige damer). Anonymkode: d2c6f...733 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 28. desember 2015 #89 Del Skrevet 28. desember 2015 Den 27.12.2015 at 21.56, AnonymBruker skrev: Du bryr deg ikke og likevel er du fullt oppdatert om hva som foregår i livene deres?😉 Hos oss har de populære ikke gått så bra med, mens vi (taperne) har klart oss fint. Noen kom ikke lenger enn til ungdomsskole og noen har barn med forskjellig fedre, barnevernet er koblet inn, rus og overdose. Det hele er bare trist. De var riktignok slemme i ungdomstiden, men det skyldes for det meste uvitenhet. Anonymkode: 602de...6ee Du har hørt om dem som er snokere på Facebook? Eller dem som ufrivillig "går rett på" en på gata, eller i en butikk/bedrift hvor man har et nødvendig ærend? Leser dødsannonser og fødsels-annonser i avisene? De jeg vet noe om fra den klassen...ja det utgjør mindre enn en firedel av den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #90 Del Skrevet 29. desember 2015 Jeg vil skrive om de populære fra hver parallell klasse: a klasse: jente: utdanner seg som psykolog, har masse venner fortsatt og ser like bra ut. Har en kjekk kjæreste. gutt: ingen utdanning. Fikk etter 2-3 års jobbsøking en jobb som snekker. b klasse: Jente: utdanner seg til advokat. Ser fortsatt helt lik ut. Har aldri hatt kjæreste, men har masse venner. Gutt: er rusmisbruker og har barn med en rusmisbruker. Bor på et slikt sted for avrusning sammen med ungen. C klasse: Jente: er førskolelærer. Har kjæreste og et helt vanlig A4 liv. Gutt: er selger og har vært av og på med dama si siden ungdomsskolen faktisk. Ps: liten bygd så alle vet alt om hverandre her. Anonymkode: d469a...0d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #91 Del Skrevet 30. desember 2015 Jeg var populær på skolen. Jeg drakk, snuste, var seksuelt promiskuøs, røyka hasj og alt som hører til. Jeg ble voldtatt som 11-åring, hadde det vanskelig hjemme og slet med psyken. At dere godter dere over at mennesker lever miserable liv er vanskelig å sette seg inn i. Jeg er kanskje en taper og mislykket i livet, men jeg har i det minste empati. Anonymkode: 3adeb...ed3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #92 Del Skrevet 30. desember 2015 Den 27 December 2015 at 21.24, AnonymBruker skrev: For morro skyld? Jeg vet det er noen som godter seg når folk som tidligere var populær osv. ikke er den personen i dag, synes ikke det er så sjarmerende. Vet ikke hvordan alle jeg gikk med på ungdomsskolen har det i dag, men håper det går bra uansett om de var populære den gang eller ei. Anonymkode: d1708...68a En av de populære i klassen min lagde et helvete for enkelte og det kunne ikke brydd meg mindre om hvordan det har gått for denne personen. Han var en sleip jævel som smilte og hadde dådyrøyne til lærerne, men når de hadde gått så var saken en annen. Anonymkode: 4d303...d20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 30. desember 2015 #93 Del Skrevet 30. desember 2015 Tråden burde heller hete , hvordan gikk det med de som mobbet dere? Å være populær er ikke ensbetydende med å være en slem person som mobber. Noen populære mobber, andre ikke! Noen forandrer seg, mens andre ikke forandrer seg og er fortsatt teite som voksne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #94 Del Skrevet 30. desember 2015 Den 27 décembre 2015 at 21.46, AnonymBruker skrev: De populære var de som var mest "normale" i klassen. De var bortskjemte og fulgte klesmerker slavisk og var egentlig kjedelige. De som var mindre populære. Var de som var litt kreative og anderledes. Gikk egne veier og var utenfor "normalen". Derfor ble de ikke populære og var noe de "normale" så ned på og skulle heve seg over. De "populære" har det ikke blitt noe av. De har hatt et veldig høyt selvbilde, og møtt en litt hard vegg når de skulle i arbeidslivet. De var nok vandt med å bli behandlet som en populær person med foreldre og venner som tilba dem og sydde ting oppunder armene på de. Så når de skulle greie seg selv, og ikke hadde dette å spille på lengre. Så ble det ingen ting ut av de. De som har greid seg best. Er de kreative og som turte å gå egne veier. De var vandt med litt motgang siden de "normale" himlet med øya uansett hva de gjorde. Så de hadde en god bagasje med seg videre i livet når de var vandt med litt motgang. Nå er det de som har blitt "populære". For de har blitt ledere og gryndere. Da de går nye veier og "normale" folk følger etter de. En annen ting som det er stygt å si at er fint. Er at de største køddene. Som skapte ubehag ved mobbing og gått på meg og andre med vold. Har det gått riktig ille med. Minst en er død etter narkotika. Andre har vært inn og ut av fengslet osv. Så de har fått sin straff for å være idiot mot andre og forsuret min tid på ungdomsskolen. Man kan diskutere i alle retninger om hvorfor de var slik på ungdomskolen osv. Men de bøllene unner jeg ikke noe godt! Anonymkode: 1aa90...f28 Det er mitt inntrykk også. De populære på barneskolen og ungdomsskolen var ofte usympatiske og "hadde det lett", gjorde det ikke særlig bra på skolen og var tidlig ute med både det ene og det andre. På videregående var det andre kriterier som definerte de populære, blant annet å ha sosial intelligens og være flinke på skole og i sport, og de har det gått bedre med. Anonymkode: beae2...1ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #95 Del Skrevet 30. desember 2015 Jeg gikk på en østkantskole i Oslo på slutten av 90-tallet. Miljøet var knallhardt. Jeg var ikke populær, men hadde heldigvis venner som heller ikke var så populære. De populære drakk, røykte hasj, tagget og stjal i butikker. Jeg og mine venner holdt hodet lavt på skolen og holdt på med relativt sunne fritidsinteresser. Det har gått bra med vennegjengen min, vi har tatt bachelor-eller mastergrader, eier boliger og har faste jobber. Jeg var skoleflinke og fikk en del juling på skolen, og levde i frykt for de kule. Likevel definerte jeg meg selv ikke som et mobbeoffer, da jeg visste at jeg var mer ressurssterk enn dem. Jeg har fortsatt fysiske arr etter det de gjorde mot meg for snart 20 år siden, men psykisk har jeg vært heldig. Tenker på det en gang i blant, og da tenker jeg at jeg tross alt er heldig fordi det gikk bra med meg. Jeg er ikke bitter, og det er heller ikke vennene mine. De verste hadde det nok ikke lett hjemme, og det visste vi allerede da. Som et resultat hadde ingen av oss det så greit på skolen, men sånn var det. Det var voksne som sviktet, foreldre, lærere og skoleledelsen. Blant de mest populære er ei jente død av en overdose, og en gutt sitter i fengsel. En annen gutt har store psykiske problemer. Resten har det tilsynelatende gått relativt greit med, selv om jeg tror at noen av dem naver. Kun av de populære taggerguttene har tatt høyere utdanning, men han kom fra en relativt ressurssterk familie. Jeg håper det ordner seg for alle, jeg ønsker dem alt godt. Livet i den mest ressurssvake delen av Oslo øst var ikke bare lett for noen av oss, jeg tror ingen jeg gikk på ungdomsskolen med hadde en enkel oppvekst. Anonymkode: 079aa...3d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #96 Del Skrevet 30. desember 2015 I min klasse var det 2 populære jenter, ene bor nå i Amazonas og har opprettet et dyrehjem for forlatte og mishandlede dyr som hunder, hester og en hel haug med andre dyr, nylig forlovet seg med drømmemannen sin - syns det er kjempe koselig Hun andre er grunder, har mann og barn og virker virkelig lykkelig unner de alt godt! Anonymkode: 2ce5e...9b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 30. desember 2015 #97 Del Skrevet 30. desember 2015 Det var to grupper populære som ikke hadde noe med hverandre å gjøre. Det var de "rebelle". De som skulket skolen, var ekkel med lærere, festet mye, hadde nye kjærester hele tiden, begynte tidlig å drikke... Også var det de sporty. De som spilte fotball eller håndball (noen gjerne begge deler). De fleste var flinke eller midt på tréet på skolebenken. Litt frekke i munnen mot lærere, men også de som bidro mest muntlig i timene. De kledde seg bra og visste at de var populære. Gjerne ikke så veldig hyggelig med de som ikke var fult så kul. De rebelle er gjerne de som fikk barn før de fikk lov til å handle sprit på polet, og de er selvfølgelig ikke sammen med barnepartneren sin nå. Kvinnene jobber på sykehjem eller naver. Mennene er i typiske "manneyrker". De er snekkere, bilmekanikere, elektrikere...Og selvfølgelig navere Mange av de sporty folka har virkelig endret seg. Flere av dem reiste til USA for å studere ett år på High School, og har lagt på seg utrolig mye. Byens kjekkeste gutt gikk i klassen min, nå er han en smørklump. Hyggelig fyr, egentlig. Jeg vet ikke hva alle gjør, men at noen ennå er studenter, noen jobber i butikk og ca. ingen av dem lever på Nav. De er nok mange ennå litt høy på seg selv, men vedder på at alle er noen hakk mindre bitchy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #98 Del Skrevet 30. desember 2015 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg var populær på skolen. Jeg drakk, snuste, var seksuelt promiskuøs, røyka hasj og alt som hører til. Jeg ble voldtatt som 11-åring, hadde det vanskelig hjemme og slet med psyken. At dere godter dere over at mennesker lever miserable liv er vanskelig å sette seg inn i. Jeg er kanskje en taper og mislykket i livet, men jeg har i det minste empati. Anonymkode: 3adeb...ed3 Jeg ble en "taper" på ungdomsskolen og vgs, men hang med en vennegjeng som var populær. De var mine venner til de begynte å mobbe en på skolen. Jeg ville ikke assosieres med sånne folk og meldte meg ut av vennegjengen og ble mobbeoffer selv. Jeg ble fratatt jomfrudommen lenge før jeg fylte ti. Jeg var noens syke menneskers leketøy i mange år. Denne opplevelsen brukte jeg heller til å styrke psyken min fremfor å bevisst ødelegge livet mitt ved å leve promiskuøs og røyke hasj. Jeg vil absolutt ikke kalle meg taper idag, heller tvert imot. Idag lever jeg ett liv andre misunner (hører det ofte), men de vet heller ikke om min fortid. Jeg håper slutter med å se deg som taper. Tenk at du har gått gjennom noe andre ikke engang evner å forstå den skammen, smerten man tidvis føler. Andre hadde nok tatt livet sitt, men ikke du. For du lever enda. Det jeg kan si er at jeg jobber frivillig med de som nylig har gått gjennom det samme som meg og backer de opp ved å fortelle om min historie og dele av min erfaring. Det hjelper og valgte å skrive det her i håp om at du leser dette. Du er ingen taper! Anonymkode: 602de...6ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 30. desember 2015 #99 Del Skrevet 30. desember 2015 Den Sunday, December 27, 2015 at 21.18, AnonymBruker skrev: Den ene har blitt en tjukk frisør. Den andre har blitt mamma. Den tredje er kokk.. Og guttene jobber på butikk og har det som yrke. Morsomt å se at de "populære" ofte ender opp som taperne da man blir eldre.. :-) Anonymkode: 8096b...885 Hvorfor er det morsomt? Det er jo din misunnelse og skadefro du åpenbsrer her? Noe så smålig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 30. desember 2015 #100 Del Skrevet 30. desember 2015 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er mitt inntrykk også. De populære på barneskolen og ungdomsskolen var ofte usympatiske og "hadde det lett", gjorde det ikke særlig bra på skolen og var tidlig ute med både det ene og det andre. På videregående var det andre kriterier som definerte de populære, blant annet å ha sosial intelligens og være flinke på skole og i sport, og de har det gått bedre med. Anonymkode: beae2...1ac Kjenner populære på skolen som har klart seg meget bra jeg! Unner dem det,Kjenner også til mindre populære som ble vinnere.Også bra :-) de hadde nok en styrke som dere misunnelige jante-mennesker ikke har! Herregud,så smålige dere er,Ikke særlig vinnertyper.Når dere tenker og vurderer og mener noe om det fremdeles,Få dere et liv dere :-) Endret 30. desember 2015 av Bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå