Søster K Skrevet 27. desember 2015 #1 Skrevet 27. desember 2015 Jeg blir gal. Halsbrann hele døgnet 😟 har noen her vært hos legen og fått noe som hjelper? Orker ikke dette snart mer..
Gjest Glidelås Skrevet 27. desember 2015 #2 Skrevet 27. desember 2015 Stakkar. Har du prøvd en t-skje med natron i en glass med vann? Bare tenker til du får kommet deg til legen. Natron blir brukt i syrenøytraliserende medisiner, så det er et helt fantastisk kjerringråd. For meg fungerte verken melk, bananer, mandler, gulrøtter osv, som hjelper noen. Natron i vann derimot - dagen reddet!
MissPierce Skrevet 27. desember 2015 #3 Skrevet 27. desember 2015 Prøv å spise en pakke eller to med Love Hearts godis. Det fungerer faktisk ganske bra.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 #4 Skrevet 27. desember 2015 Jeg fikk resept, men husker dessverre ikke hva tablettene het. Legen sa de var ok å bruke for gravide, men da jeg skulle hente de på apoteket sa de der at det ikke var 100% trygt og frarådet det. Jeg droppet det, og kjøper helleristninger tyggegummien Link. Den fungerer godt, og smaker helt ok. Farmasøyten mente man måtte vurdere risikoen opp mot hvor stort problemet er... det er forferdelig med halsbrann, men er jo mye man kan gjøre for å hjelpe på problemet. Ligge med overkroppen hevet, spise små porsjoner, unngå fet og krydret mat osv. Er det lenge til du har termin? Anonymkode: e3f64...30d
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 #5 Skrevet 27. desember 2015 *autocorrect helleristninger = heller! Anonymkode: e3f64...30d
Amberleaf Skrevet 27. desember 2015 #6 Skrevet 27. desember 2015 Natron i vann som Glidlås nevner, er det som funker best av alt jeg har prøvd.
Søster K Skrevet 27. desember 2015 Forfatter #7 Skrevet 27. desember 2015 Link fungerer ikke lenger. Alt av tyggetabletter eks gaviscon kommer enten ikke ned, eller bare opp igjen. Prøver alle gode råd uten hell. Er kun i uke 8.....😖 har ikke prøvd natron, kanskje det hjelper.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 #8 Skrevet 27. desember 2015 Jeg fikk resept på zantac/ranitidin. Eneste som funka her hvertfall. Anonymkode: 5dcc1...f9d
miore Skrevet 28. desember 2015 #9 Skrevet 28. desember 2015 Zantac funker, nexium funker bedre. Lovehearts er sukker, syre, syre, syre og syre før det kommer en basisk ingrediens på innholdslista, så det er god, gammeldags placebo. For de med skikkelig halsbrann virker det mot sin hensikt.
Luckiness Skrevet 28. desember 2015 #10 Skrevet 28. desember 2015 Få en time hos legen og forklar problemet. Det kan være flere årsaker til halsbrann. Så legen må vurdere hva som er årsak og så hvilke undersøkelser og/eller behandling som bør gjøres i ditt tilfelle Frem til det, så kan du forhøre deg på apoteket om hva dem har som kan hjelpe mot halsbrannen.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #11 Skrevet 28. desember 2015 Melk bør man være litt forsiktig med. Det lindrer der og da, men det kan bli verre etterpå, siden det øker produksjonen av magesyre. Noe som høres helt feil ut, men som virker for mange, er å drikke vann med litt sitron i. Det hjalp i hvertfall for meg. Og selv om LoveHearts kanskje bare er placebo, så er det innmari godt da, og det hjalp for meg det også. Anonymkode: 325fd...4d9 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #12 Skrevet 29. desember 2015 Den 27. desember 2015 at 20.36, Søster K skrev: Jeg blir gal. Halsbrann hele døgnet 😟 har noen her vært hos legen og fått noe som hjelper? Orker ikke dette snart mer.. Hei kjære deg. Forstår deg så godt. Jeg er lege selv, og hadde forferdelig halsbrann. Skulle liksom være "flink" og ikke bruke medisiner i svangerskapet. Prøvd alt annet, inkludert alle anbefalte reseptfrie legemidler. Lindring i maks 10 min. Grusomt! Til slutt sa jeg det til gynekologen min, som bare ristet på hodet og lurte på hvorfor i alle dager jeg ikke hadde tatt det opp tidligere. Fikk resept på Losec, og noen få timer etter første tablett fikk jeg et nytt liv:) jeg har gjort svært grundig research på Losec og graviditet selv, og ser at dokumentasjonen på at dette er helt trygt er god. Jeg kommer ikke til å nøle med å anbefale det til egne pasienter som har voldsom halsbrann i svangerskapet. Så snakk med legen din så fort som mulig. Lykke til!! Anonymkode: c143f...8ad 1
miore Skrevet 29. desember 2015 #13 Skrevet 29. desember 2015 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Melk bør man være litt forsiktig med. Det lindrer der og da, men det kan bli verre etterpå, siden det øker produksjonen av magesyre. Noe som høres helt feil ut, men som virker for mange, er å drikke vann med litt sitron i. Det hjalp i hvertfall for meg. Og selv om LoveHearts kanskje bare er placebo, så er det innmari godt da, og det hjalp for meg det også. Anonymkode: 325fd...4d9 Helt sant
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #14 Skrevet 30. desember 2015 Den 27. desember 2015 at 20.36, Søster K skrev: Jeg blir gal. Halsbrann hele døgnet 😟 har noen her vært hos legen og fått noe som hjelper? Orker ikke dette snart mer.. For meg hjelper det med farris (blå/naturell) For meg er det verst når jeg legger meg, så jeg legger meg med hodet høyt og på venstresiden (pga magesekken er på venstresiden og tyngdekraften ). En annen ting er å ikke spise de siste 2-3 timene før jeg legger meg, og spise moderate porsjoner. Har opplevd å ha det hele dagene i perioder, men oppdaget at for min del kom det av hva jeg spiste. Jeg kunne ikke spise tomat, hardt stekt kjøtt, salater med eddik eller drikke appelsinjuice, da ble det helt krise, så det har jeg måttet avstå fra de siste månedene. Hvis jeg har jukset på dette og spist det likevel har det blitt like ille igjen. Fikk også et tips om å ikke drikke for mye til maten, for da fyllte man opp magen mye og det ble verre. Så lenge jeg passer på dette har jeg ingen/lite problemer med halsbrann, og har ikke behøvd å bruke medisiner. Prøv iallefall å tenke gjennom hva og du spiser før du begynner med medisiner er mitt tips Anonymkode: 5cd54...b80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå